Thursday, January 26, 2012

Re: RG2011... Jururawat Klinik Tak Berbudi Bahasa..

 

kat sektor mana pun ada je org yg tak berbudi bahasa ni...
tak payahlah kite duk mengata. Itu masalah individu yg kurang etika. bkn sektor kerajaan je di sektor swasta pun saya pernah kena. 
Bab mengata mmg sedap buat dosa..kalau nk komplen hantar  aduan kepada pegawai atasan individu tersebut. 
Apa pun sebelum kita dgn mudah nk komplen2 kerja orang, semak dulu diri kita sendiri.Adakah kita sebagai pelanggan juga mengamalkan sikap yang baik dan berbudi bahasa?


From: haris <chescorpion@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, January 25, 2012 8:06 PM
Subject: Re: RG2011... Jururawat Klinik Tak Berbudi Bahasa..

 
hahaha... lwk gak pasal dialog nie...
tp kan... psl nie bg diaorang dh biasa...
mmg keje diaorang.... hari2 dh mengadap org yg sakit...mati....sakit...mati...
mcm alah bisa tegal biase dh...
mcm kt kecemasan tuh.... sape yg cemas sbnrnya....
yg cemas kite jer.... diorang selamba jer...x de cemas pun...
dah biase..... hehehhe... jgn mare ye cik2/puan2 nurse semuo...teman nyakat jer....

From: feeqa chunna <abj290377@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Wednesday, January 25, 2012 3:13 PM
Subject: Re: RG2011... Jururawat Klinik Tak Berbudi Bahasa..
 
hahaha.. dr guru dah lari ke jururawat pulak.. hehe
ya lah... benda begini dimana2 sektor pun ada...
tu lah katakan... yg sebetulnya atas individu tu sniri
sorang buat hal habis yg lain turut terpalit sama...
 
teringat dialog  beberapa nurse sewaktu melawat bapa yg sakit suatu masa dulu
nurse 1 : uncle yang katil dia kat belah sana tu dah mati dah
nurse 2 : la .. ye ke?  penat2 je aaku bertungkus lumus mati jugak sudahnya?..
 
he he
ayat tu saya ubah sikit sebanyak pasal tak rakam perbualannya yg sebenar .tp maksud ayat  membawa makna yg  lebih kurang sama
 
bg sesetengah org mungkin kata2 tu macam takde makna, tp bg waris yang berkenaan kata2 berkenaan sudah cukup membuatkan hati mereka  menjadi marah dan tersinggung.
On Wed, Jan 25, 2012 at 1:27 PM, uzumaki naruto <kerusi83@gmail.com> wrote:
 
2 jururawat ke?rasa aku pembantu klinik je...mmg dorg ni blagak skit...budget nurse...

2012/1/20 mohdnor kamarudin hj.abu bakar <mnk814606@yahoo.com>

 

As'salamualaikum tuan..
Bukan guru aje tak tahu berbudi bahasa..jururawat klinik (swasta manjung)) pun tak reti hendak berbudi bahasa... panggil orang yang datang dapatkan rawatan  dengan..NAMA..aje..tengoklah diri awak tu MUDA  ..ke ...Sama baya dengan orang itu..semasa orang itu mendaftar kita dah tahu...muda ke tua ke...panggillah dengan panggilan hormat..bukankah...BUDI BAHASA BUDAYA HIDUP KITA...

Wasalam.



__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment