Tuesday, January 10, 2012

Re: RG2011... Keputusan yang memenangkan pembangkang

 

Kpd Che Ummu,
 
Yg saya maseh fikirkan kenapa takut mau bersumpah dalam masjid dan menegakkan kebenaran.
 
Kalau benar dia tidak melakukan dan berani bersumpah dengan nama Allah dalam masjid saya pasti akan percaya dgn nya.
 
Kalau kita berhujah yang orang suka memalukan kita tapi apa kurang nya diri kita ini dalam berhujah tidak memalukan orang lain.
 
Sama juga orang Islam mengkhafirkan orang lain pada hal dalam ajaran Islam itu sendiri melarang umat nya mencaci kerna belum tau orang yg alim itu akan dan masuk shurga, sedangkan penzina pun Allahboleh masukan ka dalam shurga.
 
Disini baru saya teringat lebeh 90% manusia akan d masukan ka dalam Neraka kerna lidah nya.
 
Kita saharus nya jgn taksub dgn sasaorang, sama ada pemerintah atau pembangkan, kalau terlalu taksub nanti apa yg mereka laku kan yg najis pun di katakan halal.
 
Wallahhualam......
 
 
 
 
 

From: Ummu Waheedah <assakynah@yahoo.com>
To: "johanmn@gmail.com" <johanmn@gmail.com>; ingatan group <ingatan@yahoogroups.com>; falaah <al-falaah@yahoogroups.com>; respect <respeks_group@yahoogroups.com>; aya rus <adibah82@yahoo.com.my>
Sent: Tuesday, 10 January 2012, 23:09
Subject: RG2011... Keputusan yang memenangkan pembangkang
 
Puak pencacai masih tak puashati- Zemy &Naza masih lagi meneruskan agenda cuba meracuni pemikiran org dgn membalas ke email personal.  mereka ini menggunakan kalimah istigfar dan berlagak warak sambil terus menuduh DSAI sebagai peliwat.  Itu pilihan mrk la, tak ada paksaan untuk percaya atau tidak ttp tuduhan anda tu tetap akan dinilai oleh Allah s.w.t. Allah menerima taubat seserang kecuali mereka yg melakukan syirik. jadi apa guna kamu semua ni menhina orang ? kamu bukan hakim dan kamu sendiri pun tak tahu masuk surga ke neraka. jd jangan angkuh  menuduh orang. Jgn dengki kalau DSAI tu masih ramai yg sayang dan pengaruhnya cuku hebat. pengaruh zemy dan Naza dalam egroups pun org tak heran... kesian.

kpd yg masih Islam pd nama, rajin2 dengar ceramah TV alhijrah senang tak payah ke masjid. Dengarlah ulasan2 hadis dari para ustaz. ada hadis yg mafhumnya "takutlah kpd firasat orang soleh kerana ianya dibantu oleh Alah s.w.t. Jadi dalam memilih berita atau kata2 siapa yg nak kita ikut, tengoklah peribadi dan keluarga mereka yg berkata2 itu. Katalah keluarga A menutup aurat dan A fasih membaca al-qur'an dan faham bahasa Arab. Manakala B pula tak pandai bahasa Arab, tak boleh memimpin solat, anak isteri tak tutup aurat dan mebazir wang, cakap siap yg nak kita dengar/percaya?A taua B... lu pikirlah sendiri.

Begitulah dalam menilai berita.  Gunalah akal. apa untungnya tuduh DSAI peliwat, apa untungnya?
Boleh tambah pahala ker? atau nak tunjuk awak tu alim sangat kunun menetang peliwat tapi tak mnentang org yg hari2 derhaka perintah Allah (fasik) . Tak menetang rasuah dan salah guna wang. tak menentang orang yg melakukan pembaziran beli barang kemas dan eksesori mewah.   Sekurang2nya keluarga DSAI (wanitanya) tu tutup aurat dan tidak mengada2 menonjolkan perhiasan. pakaian. Jadi kalau menilai, pakai  akal lah kawan!!

Mari Bersama kita bertekad, Menjadi Generasi Tiada Hari Tanpa Qur'an
From: "johanmn@gmail.com" <johanmn@gmail.com>
To: Ummu Waheedah <assakynah@yahoo.com>; ingatan group <ingatan@yahoogroups.com>; falaah <al-falaah@yahoogroups.com>; respect <respeks_group@yahoogroups.com>; aya rus <adibah82@yahoo.com.my>
Sent: Monday, 9 January 2012 10:42 PM
Subject: Re: (INGATAN) Keputusan yang memenangkan pembangkang
 
Saya rasa ianya tak semudah itu utk melepaskan tikus dlm sangkar kdlm kilang beras....!!!! Mrk telah buat pergerakan 5 langkah kehadapan... Awas.... Awas....!!!Apa moral crita nya..... 1) kebebasan bersuara @berhimpun telah diberi. 2)kebebasan kputusan kehakiman terlaksana.... 3) memecat seorg Icon (exco) yg mmprjuangkn Islam dmata rakyat 4)makin ramai pmimpin PR yg tinggalkn parti n beri peluang seluas2 nya komen mmburukan habis2an scara konsisten....5) budget mesra rakyat tlh ditrima rakyat.. 6) Smua tuntutan BERSIH dilaksanakan (nampaknya).Inilah yg dkatakan Menang Menang dan BN menang peperangan taktikal dsaat akhir ini.... Maka tanda PRU13 sangat hampir... Shingga Tiada lagi isue yg sempat dmainkan olh PR mlawan BN... Don't you see.... Wake up2... Jgn gadaikan kampung krana menabg sorak....!!!!
Sent from my BlackBerry® by Johan@DFP via Vodafone-Celcom Mobile.
From: Ummu Waheedah <assakynah@yahoo.com>
Sender: ingatan@yahoogroups.com
Date: Mon, 9 Jan 2012 21:22:42 +0800 (SGT)
To: ingatan group<ingatan@yahoogroups.com>; falaah<al-falaah@yahoogroups.com>; respect<respeks_group@yahoogroups.com>; aya rus<adibah82@yahoo.com.my>
ReplyTo: Ummu Waheedah <assakynah@yahoo.com>
Subject: (INGATAN) Keputusan yang memenangkan pembangkang

 
Oleh Ustaz Ahmad Baei Jaafar

Ramai yang terkejut dengan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di sini hari melepas dan membebaskan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada tuduhan meliwat bekas pembantu peribadi beliau, Mohd Saiful Bukhari Azlan atas alasan tiada keterangan yang menyokong keterangan mangsa.

Tetapi saya percaya orang UMNO tidak kecewa dengan keputusan itu. Sebab itu sehingga setakat ini belum ada ulasan daripada pemimpin umno mengenai keputusan mahkamah itu. Malah saya percaya pemimpin umno sedang membuat skip khas untuk memenangkan parti mereka dalam pilihan raya akan datang.

Hakim Mohamad Zabidin, dalam keputusan yang mengejutkan memutuskan Anwar tidak bersalah dan mengarahkan supaya beliau dibebaskan tentulah sejarah kehakiman tidak seharusnya dilupakan generasi akan datang. Kenapa tidak, keputusan yang dibuat hanya tidak sampai lima minit bersidang, sedangkan perbicaraannya memakan masa yang amat panjang.

Lautan manusia menyokong pembebasan DSAI
Hakim Mohamad Zabidin ketika membuat keputusan tidak membaca penghakiman penuh kecuali kesimpulannya, berkata "kedua-dua bukti iaitu DNA dan oral-lisan tak boleh sabit kesalahan." Berdasarkan itu perbicaraan yang memakan masa yang panjang itu hanya membicangkan perkara yang tidak kuat untuk dibuktikan.

Walau bagaimanapun saya hairan mengapa Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali tidak berpuas hati dengan keputusan ini. Apa untungnya kalau DSAI kalah dan apa ruginya dia kalau DSAI menang? Belajarlah untuk menerima keputusan hakim dengan baik untuk kebaikan masa depan.

Cuma seperti yang pernah saya katakan sebelum ini, apapun keputusan mahkamah pada hari ini, akan memberi kemenangan kepada pakatan pembangkang. Kedua-duanya akan memberi kesan kepada keputusan pilihan raya akan datang. Oleh sebab itu peluang itu perlu diambil sebaiknya oleh pihak yang terbabit.
Dicatat Oleh Blogger ke Fikrah Islamiah di 1/09/2012 06:45:00 PM

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment