Thursday, January 5, 2012

Re: RG2011... Respons RG: Statement Emak Amalina - Komen

 

To all muslim Bro and Sis,
 
Jangan kita terperanjat apabila melihat Para Penzina, Pemabuk , Penjahat  satu masa lalu namun kemudian pada hari ini mereka menjadi orang yang sudah bertaubat kerana " Barang siapa datang kepada Allah dengan merendah hati, maka Allah senantiasa membuka peluang untuk kembali kepadaNya"
 
Tidak sedikit orang yang cakapnya taqwa, pakaiannya taqwa, penampilannya taqwa tetapi dimata Allah dia bukan orang yang taqwa kerana memiliki hati yang busuk. Selalu memandang rendah kepada hamba hamba atau makhluk Allah yang lain kerana merasakan dirinya amat amatlah sempurna.
 
Tugas kita sebagai saudara seagama, medoakan kebaikan sesama kita sekalipun yang didoakan itu orang yang membenci kita.
 
Ingatlah sabda nabi " Man akhiru kalaamihi-laa ilaha-ill-allahu-dakhalal-jannah" Barang siapa dikahir kalamnya, dapat ia mengucapkan laa ilaha-ill-allah, [baik dimulut / dihati] maka masuklah dia kedalam syurga" kerana sakaratul-maut itu sangat dahsyat sehingga tak ramai yang dapat mengucapkan kalimatullah...
 
HBI
From: "Geng@yahoo.com" <Geng@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Friday, 6 January 2012 8:04 AM
Subject: RG2011... Respons RG: Statement Emak Amalina

 
Mari sama2 kita doakan agar diberi petunjuk dan hidayah... Insyaallah
 
Untung pelajar smkjj dapat cikgu yg solehah...hehehe
 
From: "Mohamad Khir Wahab" khir.wahab@atpce.com.my
Bukan takut jadi macam sopia..dah jadi pun mcm sofia….di mana jasa2 kerajaan yg byk bg sumbangan dan doa2 org kampung…x kan dpt duduk kat luar negara mesti perlu tukar semua sampai tudung pun dah x tau nak pakai….ni ke conton maal hijrah yg di bagi dan cth pada generasi lain…..kalau fitnah yg di bagi tp ada bukti….perlu lah si ibu atau si bapa amalina bertindak sesuatu….ingat lah jasa kerajaan dan org ramai…..

From: "Mohd Razeef" ops.mrazeef@7eleven.com.my
Amalina memang bijak pandai orgnya tetapi belum cukup utk mengangkat dia sebagai idola
 
From: Noor Zukhairi nzukhairi@yahoo.com
Dan emak si amalina ni merupakan cikgu kanan sekolah..adakah ketam cuba mengajar anaknya berjalan lurus?? rosak laa anak2 murid kt sekolah tu..
From: lemon tree lemontree144@yahoo.com
aduhai... kenapalah kita suka sangat judge orang.... mengaibkan orang pun bukannya satu perbuatan yang mulia... kalau nak berdakwah atau mencegah kemungkaran pun atau what so ever... gunalah cara yang berhikmah.... belum tentu kita lebih baik daripada orang yg kita kutuk tu....sudah-sudahlah tu.....jangan sampai pahala yang kita harap... dosa pula yang kita dapat...
sekadar pandangan.. mohon maaf kalau tersilap.



__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment