Thursday, January 5, 2012

Re: RG2011... statement emak amalina

 

Sebenarnya itulah diri Amelina sebenarnya yg 'dibangunkan" oleh ibubapanya...
Selama mana orangramai melihat beliau bertudung cuma terbawa-bawa dgn syarat utk ke sekolah...
Selagi petunjuk drp Allah SWT tidak masuk ke dada mereka...maka kekallah ia dgn caranya yg asal.
 
Ramai pelajar seolah berlakon dgn bertudung ke sekolah kerana syarat dikenakan begitu...Mereka sebenarnya free hair di luar sekolah...Apatah lagi berada di luar negeri...lagi bebas...Hanya orang yg beriman shj yg kekal menutup aurat walau di mana mereka berada.
 
So, jangan pelik dgn statement ibunya itu....
 
 

From: Leoamir <amirjb33@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Thursday, 5 January 2012 5:56 PM
Subject: Re: RG2011... statement emak amalina

 
Belajar dari kesilapan dan perbaiki kesilapan diri, jadi kan sebagai tauladan untuk renungan bersama...pahala atau dosa bukan manusia yg tentukan cuma kita tahu hukum hakam yg terletah di sampai. Bila tersalah kembali kepadaNYA minta petunjuk. Kita yg melihat jgn sesekali memusuhi sesama kita. Tolong menolong adalah lebih baik dari menghina baikpun mengkeji sesama sendiri. Menyebarkan keaibban seseorang tu pun boleh dpt dosa. Tegur menegur tidak salah kalu ikut pada niat dan cara teguranya......
send from my Andriod Samsung Galaxy S.
On Jan 5, 2012 11:13 AM, "Azwan Bin Muhamad" <azwandengkil@yahoo.com> wrote:
 
Tapi statement Sofiah no.2 tu agak melampau dan keterlaluan. Doakan yang baik sesama saudara seagama kita dan mohon supaya semuanya diberikan taufik dan hidayah oleh Allah SWT.
Sent from Blackberry device
From: Wan Fadzly Muhammad <wfadzly@ymail.com>
Date: Thu, 5 Jan 2012 02:19:33 +0000 (GMT)
Subject: Re: RG2011... statement emak amalina

 
Itulah beza nya bila pendidikan agama diutamakan...
 
Amalina - bertudung cuma masa sekolah... makbapak pun x kesah... yang penting pendidikan duniawi perfect
Siti Fatimah - pendidikan agama dan duniawi seiring... kehidupan lagi perfect...
 
sekadar pandangan...

From: Wan Zailan <wanzailan@ajikl.com.my>
To: respeks_group@yahoogroups.com; matrocke1@gmail.com; IG <Idaman_Group@yahoogroups.co.uk>; pakbelang@yahoogroups.com; chainz_of_frenz@yahoogroups.com; mahligai@yahoogroups.com
Sent: Wednesday, 4 January 2012, 16:09
Subject: Re: RG2011... statement emak amalina

 

alahai, dah jadi sofiah no 2 la ni heheheheh
siti fatimah insyaallah kekal muslimah, dia juga di uk,jauh beza dgn amalina,
 
----- Original Message -----
From: Mat Rock
Sent: Wednesday, January 04, 2012 3:48 PM
Subject: RG2011... statement emak amalina

 
petikan drp http://www.sinarharian.com.my/. fikir-fikirkan statement emak Amalina ni:
 
"Tidak! Anak saya bukan anak gadis yang liar. Saya tahu dia lebih daripada orang lain. Bukan saja kerana dia anak saya, malah kami berhubung hampir setiap malam. Malah saya juga sudah 13 kali ke sana (United Kingdom), sejak dia menuntut di sana," kata Sabariah kepada Sinar Harian.

Menurutnya, tuduhan kononnya Nur Amalina yang kini berusia 23 tahun tewas dengan kejutan budaya hidup di negara Barat hingga kini tidak lagi bertudung, juga tidak benar.

"Anak saya memang tidak bertudung. Orang hanya tengok gambar dia semasa dia bersekolah menengah. Waktu itu dia memang bertudung ke sekolah," katanya.

 "Saya bukan semata-mata nak membela anak saya. Sebagai ibu, saya juga tentu tak akan terima jika berlaku sesuatu yang tidak baik kepada anak saya. Namun saya tahu dia macam mana. Gambar yang disebar itu, saya sendiri yang rakam sewaktu kami bercuti bersama rakan-rakan anak saya di Paris tiga tahun lalu. Malah seluar yang dia pakai itu, saya sendiri yang beli," kata Penolong Kanan I Sekolah Menengah Kebangsaan Johor Jaya, di sini.

Sabariah berkata, tuduhan konon Nur Amalina sudah berubah hingga mewarnakan rambut, gemar bersosial malah menjalani kehidupan yang liar hanya fitnah pihak tertentu yang sengaja mahu mencemarkan nama baik anaknya.

"Saya sendiri harap penga­jiannya tidak terjejas. Saya pernah menitis air mata sewaktu mengunjunginya di sana apabila melihat dia tekun ulang kaji pelajaran hingga jam 3 pagi di perpustakaan universiti dengan hanya ditemani pengawal keselamatan. Katanya, itu kehidupan yang dia lalui hampir setiap hari," katanya.

Gadis itu dijadual akan menamatkan pengajiannya dalam bidang perubatan Mei tahun depan.

"Kepada pihak yang sewenang-wenang melempar dan menyebar fitnah terhadap anak saya, saya harap mereka boleh fikir dan timbang, bagaimana jika gambar peribadi mereka sendiri, atau anggota keluarga mereka diceroboh, disebar dan difitnah yang bukan-bukan? Saya harap mereka dapat fikir. Itulah perasaan saya sekarang, sangat terkilan," katanya.
 
 
Rock sokmo.. (jadi rakan FB wa: irwan matrock)




__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment