Wednesday, January 11, 2012

RG2011... Respons RG: Keputusan yang memenangkan pembangkang

 

From: "Azizul_Sukses 13.1" azizul.juan@gmail.com
Kpd Najib Noor, Anda tanya kenapa Anwar tak mahu bersumpah di dalam Masjid? Anda tak nak tanya ke kenapa permohonan Anwar untuk diadili oleh mahkamah syariah di tolak? Sebelum menghakimi seseorang tak kira siapa, pikirlah dahulu bahawa kenyataan anda itu relevan atau tidak. Satu lagi, wajibkah seseorang itu bersumpah untuk menentukan yang dia tidak bersalah? Bersumpah, semua orang boleh bersumpah. Demi menjaga keharmonian Islam dan kemuliaan Al Quran, orang yang bijak dan berilmu tidak akan berbuat demikian. Dalam hukum Islam bahagian yang mana ada menyatakan perkara sebegitu???? Sila terangkan pada kami.. Di sini, kami bukan taksub tapi demi menegakkan kebenaran kami harus bersuara lantang. Bukan seperti Lalang atau langau. Thank You.
 
From: yusri khatib yusri762002@yahoo.com
maknanya , kalau semua bersumpah dalam masjid, maka tak perlu la ada mahkamah lagi. tapi lu setuju ke kalau hukum Islam dilaksanakan?? kalau lu setuju. maka ia adalah undang2.
mahkamah?? itu tandanya anwar seorang yang taat pada negara. tidak membelakangi undang2. dan di jawab soalan yang ditanya semasa dalam mahkamah.
macam mana pula dengan najib?? bersumpah dalam masjid. tapi bila mahkamah panggil. tak nak jawab soalan.najib noor.. lu boleh pikir mana betul salahnya.
aku setuju dengan nor azlin. dizaman yang munafik ni. kita kena timbang2kan dulu. tengok mana yang kena ikut. nak ikut yang pakai tudung ke yang tak pakai tudung. nak ikut yang rasuah ke yang tak rasuah.
apapun. lebih baik ikut yang fasih baca Quran dari yang tak reti baca Quran. sebab takde lagi aku dengar dalam mana2 mazhab boleh baca Quran dalam bahasa melayu dalam solat. tapi yang pastinya kena betul bacaan Quran dalam bahasa arab dulu baru boleh jadi imam solat atau pun makmun. tapi kalau tak reti. sah la tak solat. so timbang2kan laa.
From: hisham mache jebe5@yahoo.com
dia nak bersumpah tapi di larang oleh Ulamak Ulamak sohor dunia . nanti jadi trend, hanya dengan sumpah laknat semua orang akan akui orang tu tak salah. perogol, pembunuh, penyamun semua nak bersumpah laknat kalau camtu.
From: shreddervirtuoso shreddervirtuoso@gmail.com
tiada parti yg suka mengkafirkan orang selain parti PAS!!! itu terserlah sikap belagak sombong konon meraka yg paling layak masuk syurga. Mereka sanggup mengatakan DAP lebih layak masuk syurga dari orang Islam UMNO itu sendiri; Apa jenis manusia pun aku tatau nak cakap. Bodoh sombong orang panggil
ulasan yg baik dr Ustaz Ahmad Baei Jaafar.. semasa di karangkraf dulu beliau lbh 10 tahun lepas beliau masih menyokong Umno... Alhamdulillah semakin hari beliau bertambah istiqamah dlm perjuangan Islam bersama PAS.. :)
From: Mohd Yusof modysof@yahoo.com
"Kalau benar dia tidak melakukan dan berani bersumpah dengan nama Allah dalam masjid saya pasti akan percaya dgn nya." ~ Najib Noor
Habiss... kalau kedua-duannya berani bersumpah, sdra nak percaya cakap siapa pula?! Agaknya mereka berdua sepakat supaya anda buat penilaian sendiri? Nampaknya Tuan Hakim pun senang cakap, "Saya 100% percaya bahawa mereka berdua tidak berdusta. Kes ini ditutup. Ermm, buang masa saja!"

 




 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment