Friday, March 30, 2012

RG2011... Hadi Awang saran isu lynas dirujuk pada pakar nuklier pas

 

 Demo Lynas untungkan Cina DAP, bukan Melayu PKR dan PAS

 



Isu Lynas bukan sebab rare earth itu radioactive atau kenapa di Gebang dan bukan di Australia tau apa. Menurut Big Cat sini, isu bukan penting dalam hal demo Lynas kerana ianya hanya pameran kuasa oleh Cina DAP.


DAP yang begitu rapat dengan kumpulan gangster, kegiatan haram dan jenayah, perlombongan pasir haram dan industeri yang tidak patuh piawaian alam sekitar mana peduli hal alam sekitar. Yang merosakkan alam sekitar adalah sebahagian besarnya taukeh taukeh CIna dan mereka adalah penyokong DAP.

Kalau business dari Lynas ini turun kepada mereka, ingat mereka nak bising ke???

Kelihatan kaum etnik Cina jauh melebihi kaum lain ketika demo tersaebut. Ianya merupakan demo terbesar yang didominasi oleh kaum Cina sejak 1969.

Ramai menyedari bahawa kaum Cina dan khususnya Cina DAP tidak ramai sangat yang hadhir di sebarang demo di masa-masa yang lepas. Cina yang hadhir hanyalah individu atau sebahagian dari NGO. Penakut tara tolo ... .

Inilah kali pertama DAP terlibat dengan demo secara serius.

Perhati juga liputan hanya diberikan oleh suratkhabar Cina khususnya The Star yang beri liputan muka depan.

Demo Lynas memang jelas DAP show dan orang2 Guan Eng ramai turun.

Orang PAS tidak turun sangat kerana kalau ikutkan Hadi Awang, PAS dah ada kepakaran dalam Dr Che Rosli dan dia dah katakan secara profesyenal bahawa Lynas itu selamat.

Fauziah salleh
graduated in. Counselling Psychology from University of Reading, and later completed her Master of Business Administration (MBA) from University of Wales, both in the UK.

Che Rosli itu pakar dan bukan Fuziah Salleh yang Wikipedia sini sebut adalah berlatang belakang berikut

Before entering politics, Fuziah was a corporate trainer and training consultant for multinationals, corporate institutions and NGOs in the area of human resource development and women's empowerment. She is experienced in counselling various interest groups in both the United Kingdom (UK) and Malaysia, ranging from youth, students, married couples, and women involved in domestic violence.

In the mid-90s, she was attached to a state government institution as a counsellor and was also responsible for setting up a voluntary counselling unit, which is named Unit Kaunseling Islah JIM (1993) where she later became the advisor and trainer for the volunteers there.

Born in the state of Johor, Fuziah grew up in Pahang, where she received her early and secondary education at Methodist Girls' School in Kuantan. She graduated in Counselling Psychology from University of Reading, and later completed her Master of Business Administration (MBA) from University of Wales, both in the UK.
Orang belajar counselling psychology dan business tapi nak cakap mengenai rare earth? Kah kah kah ...

Fahamlah kita kenapa tak ramai orang PAS turun dan kenapa sasaran pulohan ribu di Demo Lynas di Kuantan yang abwa imorted demonstrators pun cum ahanya dpaat 3,500-4,000.


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment