Monday, August 27, 2012

Re: RG2011... Pesta Buku Big Bad Wolf 2012 Kembali Lagi

 

Pasta buku antarabangsa memang selalu peri bawa anak2... Tapi x pernah update pests buku big bad wolf....venue yg sama ke pwtc... Selalu beli buku org putih ni online je....x boleh terlepas ni...bila dah dapat actual date..update ye..tqvm.

Sent from nor_luvly@yahoo.com.my ....Aiyu


On 26 Aug 2012, at 22:14, Daniena Hakimi <hdaniena@yahoo.com> wrote:

 



Sekarang ini kita dapat lihat banyak pesta buku diadakan, tidak kira di peringkat kebangsaan mahupun di peringkat negeri. Ini sesuatu yang baik kerana ianya mengalakkan budaya memabca dan paling utama banyak buku dapat dibeli pada harga yang murah. Membina hobi yang baik dengan lebih berjimat.

Dalam banyak-banyak pesta buku, terdapat 2 pesta buku yang saya nantikan dan bagi saya patut pergi. Kalau tidak, menyesal juga setahun tu. Iaitu Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur dan juga Big Bad Wolf
 

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur


Ianya biasa diadakan setahun sekali iaitu sekitar bulan March dan April. Apa yang saya sukakan mengenai pesta buku ini adalah terdapat pelbagai buku Bahasa Melayu yang dapat diperolehi dengan harga murah. Kalau anda adalah peminat buku Bahasa Melayu, pesta buku ini wajib anda pergi. Contohnya seperti buku terbitan PTS, Telaga biru. Sudah tentulah buku saya terbitan PTS dapat diperolehi dengan harga murah. Hehe. :-)

Harga diskaunnya pula berbeza setiap penerbit. Tetapi secara umumnya, di pesta buku ini anda dapat memperolehi diskaun sekitar 10-35% daripada harga yang biasanya dibeli. Berbaloi dan jimatlah dalam RM30 jika jumlah dibeli adalah RM100.
 
Big Bad Woolf

Ini adalah pesta buku kesukaan saya. Kerana disinilah biasanya saya mendapatkan buku Bahasa Enggeris dengan harga yang cukup murah. Diskaun yang diperolehi biasanya adalah sekitar50%-80%. Suatu jumlah yang banyak. Bayangkan buku Robert Kiyosaki yang biasanya berharga RM40++ dapat dibeli pada harga sekitar Rm10++. Diskaun yang cukup murah!

Kenapa murah? Hal ini kerana berdasarkan pemerhatian saya ianya kerana kualiti yang sedikit kurang. Macam reject shoplah. Biasalahkan dalam pembikinan, tentu ada produk yang tersilap sedikit, lantas ianya ditolak. Tetapi bagi saya itu bukan masalah, kerana ianya masih dalam keadaan 95% seperti yang baru. Kecacatan pun kadang-kadang sedikit sangat, sekadar terlipat kerta. (bagus sungguh mat salleh ini jaga kualiti mereka.)

 


Jadi, saya ingin kongsikan sesuatu yang menarik. Big Bad Wolf 2012 akan diadakan pada bulan Disember ini. Wah, tak sabarnya.Sebanyak 3,000,000 buah buku akan dijual. Sebelum ini iaitu untuk Big Bad Wolf tahun 2011, sebanyak 1,000,000 juta dijual. Itu pun dah cukup luas pamerannya dan sangat berpuas hati. Saya telah berjaya mendapatkan 15 buku dengan harga sekitar Rm200. Sangat murah kerana biasanya harganya berjumlah RM600.
 
Semoga info ini berguna. Sama-sama kita count down.Adoi, tak sabarnya. :-)
 
Salam inspirasi!


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment