Sunday, January 6, 2013

RG2011... Fw: Rakyat Terus Menerus Ditipu Pemerentah

 



 

Bukit Baru: Pemilik rumah PPRT mendakwa telah diminta RM3000 oleh pihak tertentu
 
selatanonline.net
Blog yusofwahab.blogspot.com

 Seorang pemilik rumah PPRT merasakan dirinya ditipu apabila diminta menyerahkan RM3000 kepada pihak tertentu bagi pembinaan rumahnya dibawah skim PPRT.

Kisahnnya bermula apabila rumahnya mengalami kebakaran, oleh sebab itu Ketua Menteri Melaka yang juga Adun Bukit Baru memutuskan rumah PPRT akan dibina untuknya.

Pada hari berlakunya kebakaran beliau mendapat derma orang ramai termasuk wakil rakyat dan sebagainya. Tetapi ada seorang pegawai mengakui wakil dari pihak kontraktor datang meminta sebanyak RM3000 untuk membina rumah tersebut.

Beliau telah menyerahkan wang sebanyak RM3000 tersebut.

"Setelah lama memikirkan saya berasa seolah-olah ditipu" ujar Zalina Mohd yang menetap di 554-4 Kg. Bukit Baru Dalam, Bukit Baru yang datang membuat aduan.

Satu perkara aneh terlah berlaku apabila pemilik rumah PPRT diminta oleh pihak tertentu tersebut. Apakah wujud penyelewengan dalam kes ini? Sepatutnya golongan susah dibantu bukan ditipu dan dibebani lagi sehingga menyusahkan mereka.

Ketua Menteri yang juga Adun Bukit Baru perlu turun padang menyiasat sendiri kes-kes penipuan seperti ini.
 
Posted by ahmadi
 
 
 
 

Rakyat Terus Menerus Ditipu Pemerentah

lamannurani-mrpresident.blogspot.
 
Tirai 2013 sudah dikebek kemarin. Maka bermulalah era baru di satu fasa tahun baru. Biarpun bulan Muharram sudah lama meninggalkan kesan dan tapaknya dalam hidup kita.

Apa yang mendukacitakan ialah, rakyat yang dibawah ini terus ditipu oleh pemerentah yang tidak berperikemanusian.

Jambatan Biak-Kandek yang dijanjikan akan dibina pada 2012 hanya tinggal sebagai sejarah dan kenangan mengusek jiwa sahaja. Ia hanya sekadar bagi memenuhi ruang2 kosong dan menebalkan muka surat khabar Sinar Harian sahaja. Tiada apa2 yang berguna pun di dalam akhbar terbabit.

Pihak Biro Pengaduan Awam pun sudah kering idea untuk menjawab setiap persoalan yang saya ajukan mengenai pembinaan jambatan ini.

Malang sungguh kita sebagai rakyat yang terus menerus ditipu. Maka macam mana kita dapat mempercayai segala janji manis pemerentah kalau kita terus menerus ditipu?
 
 

PERUT MENTERI DAN PEMAJU SEMAKIN BUNCIT, PEKERJA MATI KATAK. ALAHAI 1MALAYSIA...!

yongsukakuning.blogspot.
 
Kononnya kita ada sistem OSHA (Occupational Health and Safety Act) yang hebat. Ia dilancarkan dengan penuh janji palsu oleh gomen BN yang diketuai piem maqasid syariah yang "sayang" pada masyarakat India. Buktinya, masyarakat India ada wakil: S. Subramaniam yang jaga Kementerian Sumber Manusia macam ladang terbiar!

Kita juga ada NIOSH (National institute of occupational safety and health) yang diketuai oleh Lee Lam Thye. Apa kabar Tan Sri? Tak larat buat keroje, duduk rumah jer le!
TOLONG?

Dua pekerja kontrak maut terkambus tanah runtuh ketika sedang membuat kerja di Sungai Petani. Adakah keluarga dua mangsa ini akan mendapat pampasan? Kita tunggu dan lihat apa Menteri nak buat.

Siapa sebenarnya pemaju untuk projek perumahan di Amanjaya ini?

Entah sudah berapa kali tanah runtuh. Entah sudah berapa buah bangunan runtuh. Entah sudah berapa ramai pekerja maut. Menteri buat macam biasa je. Macam takde apa-apa tragedi yang berlaku. Cakap berdegar-degar. Rakyat bertarung dengan maut dalam perjalanan ke tempat kerja, semasa membuat kerja dan pulang dari kerja.

Ini tak termasuk masalah kesan sampingan (externality factors) yang menjadi kos kepada rakyat yang terkesan dengan projek, walaupun tidak mendapat apa-apa manfaat dari projek.

Siapa bertanggungjawab?

Menteri Sumber Manusia?
Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan?
Menteri Kerja Raya?
Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar?

Adakah demer akan tolak menolak tanggungjawab seperti kebiasaannya? Cari kambing hitam macam selalu? Tunjuk jari pada pihak lain?

Semakin banyak kementerian semakin banyak masalah. Adakah kita masih mahu berterima kasih kepada gerombolan ini?

Perut menteri dan pemaju juga yang semakin buncit!

MACAM HAMPEH!

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment