Thursday, January 10, 2013

RG2011... Masalah Air-Cadangan Sementara Utk Krjn Selangor

 

 

Nampaknya,pertembungan Kerajaan negeri Selangor dan Kerajaan pusat dalam masalah air telah menyebabkan Rakyat marhaen menjadi korban.

Sehingga kini Kerajaan negeri nampaknya tidak dapat memberikan sebarang counter measure untuk atasi masalah air yang ditimbulkan oleh proksi Krajaan pusat iaitu Sykt Syabas.Walaupun terdapat beberapa cadangan,tetapi implementasinya kurang praktikal kerna mengambil masa yang lama.

Sebagai cadangan, Krjn negeri bolehlah mecuba utk memasang Pam air jenis Tubewell atau lebih dikenali sebagai 'Pam boring' dikalangan masyarakat,kos untuk pam jenis adalah antara RM800-1500, kos ini haruslah ditanggung oleh Krjn negeri dan pengguna boleh membayar balik secara ansuran RM10 sehingga habis, atau lain2 cara yang difikirkan sesuai,

Selain dapat atasi masalah air, teknik ini juga akhirnya akan mengurangkan pendapatan Sykt Syabas dan dapat menghajar mereka.Pam ini sesuai Digunakan dirumah teres/taman/kampung dll,Di kawasan Apartment/flat juga boleh digunakan,iaitu hanya perlu sediakan 1 Pam ini untuk semua penghuni flat-Air ditakung didalam Tank.Pam ini tidak perlu juga dipasang diseluruh selangor-cukup dikawasan yang sering bermasalah-spt di lembah klang.

Ini cuma cadangan sementara,Kerjaan negeri haruslah pikirkan cara yang pantas dalam atasi isu ini.Toksah dok buat bingai bila tengok orang tua usung baldi kehulu hilir.

Sila lihat Gambar dan Video dibawah berkenaan Pam ini.Tidak perlu korek besar seperti telaga, cuma lubang sebesar Pipe Pvc 2/3/4Inci mengikut kediaman perlu dikorek.

Video: http://youtu.be/76i1PkVw-k8

Contoh Pam:




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Berikut adalah diantara nama Kontraktor individu yang boleh dihubungi untuk Pertanyaan:


Menggerudi air bawah tanah (tube well) bersaiz 2,4 & 6 inci.
Untuk kegunaan kediaman,perladangan & industri.
Call atau sms:
ridha- 019-6204449
siti- 019-6440040

Nota: Kontraktor tersebut tidak ada kena mengena dengan penulis, ia diambil secara rawak dari internet.Sila buat carian sendiri dengan menaip kata kunci ‘tubewell’ atau ‘Pam boring’ di internet.

Sekian.
Gajah berlawan pelanduk usahlah dijadikan korban.

Sumber:LINK

 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment