Friday, April 26, 2013

RE: RG2011... . ADA BERITA INI DISIARKAN DI MEDIA ARUS PERDANA UMNOOOOOOOOOO?????

 

Kan senang utk orang Islam ada cara bersumpah..atleast kebanyakan orang akan lebih percaya bahawa beliau tidak bersalah kerana sudah tentu beliau tidak akan berbohong kepada Allah SWT.
 
Ustaz mana ajar nie?.
 
betulker statement kamu ni M. Nasir..?

--- On Sat, 20/4/13, M_ Nasir Isma_il <m_nasir_i@hotmail.com> wrote:

From: M_ Nasir Isma_il <m_nasir_i@hotmail.com>
Subject: RE: RG2011... . ADA BERITA INI DISIARKAN DI MEDIA ARUS PERDANA UMNOOOOOOOOOO?????
To: "Group hu" <respeks_group@yahoogroups.com>
Date: Saturday, 20 April, 2013, 9:02 PM

 
Masalahnya hakim yang dilantik untuk menghakimi kes ini semua telah dilabel tidak dipercayai, awal2 lagi dah dituduh berkonspirasi dgn kerajaan atau agen kerajaan. Peguam? hendak percaya peguambela ker or pendakwa raya ker.. Saksi? saksi mana hendak percaya, saksi dibawa oleh peguambela ker ..or saksi dibawa pendakwa raya...Inilah masalahnya

 Masalahnya pengikut terutamanya yg fanatik  walauapapun akan sentiasa menyokong bukti yang berat kepada idola mereka dan yang membenci akan sentiasa menyokong bukti sebaliknya. Selain itu, ada orang duduk tengah2 yang rasa benda itu mungkin berlaku dan mungkin tidak. Ada syak benda itu 50/50 tak kisahlah, 60/40 atau 80/20 tetapi pentingnya ada syak. So macam mana hendak buat..ada orang suka buat ceramah perjelaskan isu, berjaya tidak berjaya yg jelas bagi saya rasa syak masih ada.

Kan senang utk orang Islam ada cara bersumpah..atleast kebanyakan orang akan lebih percaya bahawa beliau tidak bersalah kerana sudah tentu beliau tidak akan berbohong kepada Allah SWT. Kalau masih ada orang tidak percaya, adabnya perkara itu telah diserahkan kepada tuhan, biarlah tuhan balas dgn seazab-azabnya kalau beliau berbohong.

Yang menambahkan syak, bila beliau tidak mahu bersumpah dan katanya hendak beri sebab kenapa tidak perlu sumpah. Saya suka persamaan yang dibuat oleh Dr Asri.  http://www.youtube.com/watch?v=4MTjX4dNzyw http://www.youtube.com/watch?v=WbwE4jrwoBE


To: respeks_group@yahoogroups.com
From: yusri762002@yahoo.com
Date: Wed, 17 Apr 2013 17:24:23 +0800
Subject: RE: RG2011... . ADA BERITA INI DISIARKAN DI MEDIA ARUS PERDANA UMNOOOOOOOOOO?????

 

Abis tu sapa yang nak jadi hakim sapa yang nak jadi peguam?

Sumpah perlu sekiranya takde saksi. Tapi ada syak. 
Kalau ada saksi. Menatang apa nak sumpah lagi.




Sent from Samsung Galaxy Note

M_ Nasir Isma_il <m_nasir_i@hotmail.com> wrote:
 

Nampaknya masih ada yang kurang faham berkenaan kepentingan isu sumpah ini. Bersumpah bukan bermaksud siasat keatas perilaku diberhentikan sama sekali. Mereka yang terlibat secara langsung akan meneruskan siasatan dan mendakwa jika perlu. Ini masalah masyarakat yang tidak terlibat tetapi sibuk hendak jadi hakim, pendakwa raya dan peguam bela dan ada pula nak jadi undeclare witness. Cerita ini telah tersebar secara meluas  dan mahu tidak mahu ada orang tahu akan kes tersebut ada yang curiga terhadap dakwaan tersebut dan ada yg syak keatas individu terbabit. Hendak dengar keputusan makhamah, belum tentu semua orang boleh terima.  Bersumpah adalah salah satu cara hendak mengurangkan syak orang terhadap individu terbabit dan supaya orang yang tidak terlibat jangan sibuk2 terhadap kes tersebut kerana perkara tersebut telah diserahkan kepada keadilan tuhan. Walaupun terlepas atau teraniaya di makhamah dunia diakhirat tetap akan kena. Tetapi kalau hendak terus beri ceramah dan menceritakan fitnah dan penganiayaan yang beliau alami, bolehlah teruskan..orang akan menilai pula ceramah2 dan teori2 atau bukti2 konspirasi, fitnah dan penganiayaan yang dibangkitkan. Itu pun belum pasti semua orang terima atau tidak..


To: respeks_group@yahoogroups.com
From: wanyusri84@gmail.com
Date: Mon, 15 Apr 2013 23:28:00 +0800
Subject: Re: RG2011... . ADA BERITA INI DISIARKAN DI MEDIA ARUS PERDANA UMNOOOOOOOOOO?????

 

"Mereka (orang-orang munafik) menjadikan sumpahnya (atau akuannya) sebagai perisai (untuk menyelamatkan dirinya dan harta bendanya daripada dibunuh atau dirampas), lalu mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari menurut jalan Allah. Sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan. "(Al-Munafiqun: 2).

ape motif agenda perjuangan UMNO neh?..   takde isu ka?..  Siapa jual ayat allah tu?. dah report Jakim ka?. Apa salahnya ikut Al-Quran, takkanlah nak agungkan undang2 lord reid capitalism..  Bersumpah kononnya tunjuk alim la tu..  kalau camtu semua orang leh bersumpah...   Bunuh orang pastu sumpah kate tak bunuh.    Dimana keadilan Sumpah untuk lubang dubur saiful yang diagung-agungkan?.  Kalau Lubang Dubur Saiful dipihak yang benar Kenapa undang2 bawah pentadbiran UMNO tak boleh mengadili lubang dubur saiful?..   nak ikut nasihat siapa suruh bersumpah?.. tak perlulah ikut nasihat tauke arak dan judi melayu suruh bersumpah..  last last maruah dan lubang dubur tergadai begitu saje.


2013/4/15 mamipg mamipg <mamipg@yahoo.com>
 

Alahai syarat syarat allah tak bagi,yang bagi syarat cuma manusia dangkal yang dok jual ayat ayat allah. Tapi yang ada mata tapi buat buat BUTA ada telinga buat buat PEKAK. Yang warak pun dah pandai jual ayat ayat allah dengan harga yang sedikit nak syarat apa. Kalau niat baik memang nak bersumpah atas apa yang dia tak buat junjung je QURAN bersumpah je ALLAH is great dia tahu segala galanya. Tak payah lah nak bersumpah angkat tangan kiri ke kaki kanan ke nak tungging ke.

--- On Sun, 4/14/13, wanyusri wanchik <wanyusri84@gmail.com> wrote:

From: wanyusri wanchik <wanyusri84@gmail.com>
Subject: Re: RG2011... . ADA BERITA INI DISIARKAN DI MEDIA ARUS PERDANA UMNOOOOOOOOOO?????
To: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Sunday, April 14, 2013, 3:46 PM




apa syarat2 bersumpah menurut Islam?..


On Fri, Apr 12, 2013 at 4:59 PM, feeqa chunna <abj290377@gmail.com> wrote:
 

eskay tu bole tahan jugak rupa parasnya yerk.. errmm..
 
 
> wrote:
 

Berita jam 8 tv3 dan rtm...maslahnya pembangkang tak tengok tv tu semua...mana nak ada ka tidak!!
 
From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of roslan mohd
Sent: Thursday, 11 April, 2013 7:01 PM
Subject: RG2011... . ADA BERITA INI DISIARKAN DI MEDIA ARUS PERDANA UMNOOOOOOOOOO?????

 
 
Inline image 1
 
 
Trio Datuk T yang bertanggungjawab menayangkan video lucah di Hotel Carcosa Seri Negara Mac lalu mengaku bersalah ketika dihadapkan di Mahkamah Jalan Duta pagi Isnin lalu. Trio berkenaan terdiri daripada ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah, bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik dan bekas Bendahari Agung Perkasa, Datuk Shuaib Lazim. Eskay didenda RM3,000 atas kesalahan itu, Shuaib RM1,500 dan Rahim sebanyak RM1,000. ADA BERITA INI DISIARKAN DI MEDIA ARUS PERDANA UMNOOOOOOOOOO?????



"For Business, For Growth, For Life"


The information in this e-mail and any attachments is confidential and may be legally privileged. It is intended solely for the addressee or addressees and any disclosure of the contents of either is unauthorized and may be unlawful. If you are not the intended recipient, please delete the message and any attachments and notify the sender of miss-delivery. No undertaking, guarantee or other obligation contained in this e-mail will be binding on the Bank or the individual officers of the Bank unless it is confirmed via letter on the Bank's letterhead signed by an Officer of the Bank. Any views expressed by an individual within this e-mail which do not constitute or record the Bank's official position do not necessarily reflect the view of the Bank.












__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (19)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment