Friday, January 7, 2011

RG09... SIAPAKAH YANG BINGAI? - Just a Half-fucked Job

 

Teruskanlah membaca... semoga Allah memberikan taufiq dan hidayah...

Katalah apa nak kata... Saya nak pastikan BN menang besar di Tenang... Memang kekadang membaca tulisan penentang kerajaan membuang masa tetapi ada juga faedahnya... Walau bagaimana pun seperti kata Nabil... LU FIKIRLAH SENDIRI... Pas Pis Pus tetap tidak relevan selagi ia parti yang memperjuangkan Isle... PKR lagi tak guna kerana ia memperjuangkan Korupsi, Kolusi dan Nepotisme untuk Bro Anwar, Azmin dan Syed Husin Ali...DAP merbahaya kerana mereka membawa aliran liberal-sosialis yang cuba mensamaratakan dan mensamarasakan .... kedeudukan dan peranan kaum majoriti, Melayu. Dan kami dalam UMNO akan berjuang berhabis2an mempertahankan kepentingan orang Melayu, menegakkan syiar Islam yang syumul dan membangunkan ekonomi negara untuk semua... Teras perjuangan rakyat Malaysia ialah menerusi BN bukan PR yang sehingga kini tidak lagi didaftar.

Dalam disiplin sains politik... Kita melihat negara sebagai satu sistem DALAM KEPELBAGAINAN... Sistem Kenegaraan Malaysia diasaskan melalui Perlembagaan Persekutuan... yang ada. Kita lihat perlembagaan itu tidak rigid dan boleh dipinda... DAP berjuang untuk meminda perlembagaan tersebut untuk menzahirkan Malaysian - Malaysia yang samarata dan samarasa buat semua... Tapi itu hanya teori. Hakikatnya 80% kekayaaan perdagangan borong dan runcit negara ini dikuasai mereka. Menyedarkan rakyat tentang kerakusan elit bangsa mata sepet ini untuk berkuasa dan meminta orang Melayu bangkit memajukan diri, .... berlawan dan bersaing dengan bangsa-bangsa Cina dan India selain mempertahankan apa yang kita ada amat digalakkan, ia bukan rasis... ia dipanggil nasionalis. UMNO adalah parti nasionalis Melayu  itu. DAP pula parti sosialis dan cauvanis Cina...! Yang merasakan diri mereka lebih baik,m kiasu dan kaya... justeru Melayu bukan kaum asal di tanah Melayu sendiri.

Tinggal PAS dan PKR dan Daftarlah jadi ahli UMNO dan ikuti kursus-kursus kepimpinan yang kami anjurkan. Kami mendidik rakyat supata Taat kepada Allah dan Rasulnya, Taat kepada Kedua-ibu bapa, Taat kepadas Uluil-Amri atau pemimpin dan kepada kami pemimpin negara atau ulil amri selain YDA adalah Perdana Menteri. PM dituduh macam2 oleh puak penentang.... tetapi beliau bertahan menunggu bukti... Sehingga kinji mana ada bukti mengaitkan beliau dengan pembunuhan, rasuah atau kronisme? Kalau Anwar dan lain-lain p-arasit itu boleh buktikan, saya antara orang yang pertama yang akan meminta PM berhenti...

Malangnya sebahgaian kecil rakyat malaysia semakin eminggirkan nilai-nilai murni termasuk tidak menghayati Rukun Negara yang sebenarntya adalah formula yang digarap untuk menjadi gagasan 1Malaysia yang dituduh Anwar sebagai 1Israel... Ini soal prinsip. Kenalkah anda semua Anwar Ibrahim itu siapa? Beliau8 adalah perasit dan pecacai politik Malaysia yang diperalat untuk menjahanamkan struktur sistemm politik negtara... Jika Anwar berjaya yang akan berkuasa di malaysia kelak adalah para kapitalis-elit-ekonomi dan politik kaum Cina yang kini menguasai Singapura, Pualau Pinang dan Wilayah Persekutuan.

Saya melihat ini sebagai satu perkembangan yang sangat berjaya apabila orang Cina mula mengenpikan semangat BN. 1Malaysia adalah jawapannya kerana ia akan memnegmabilan rasa kekitaan dan kesamaan di kalangan rakyat Malaysia tak kira kaum. lalu 1Malaysis diharamkan di Selangor? Sama seperti tuduhan Islam Hadhari itu agama baru walhal Islam Hadahri itu adalah kepercayaan dan keyakinan yang ada dalam diri. Jika anda yakin mengundi Pas boleh masuk syurga undilah Pas... Tetapi ingat UNDI BN dan UMNO juga boleh membawa anda ke syurga... Kenapa tak percayakah? Kalau tak percfaya... tunggulah di syurga nanti!

Saya taklah membesar diri... Pergilah berjumpa dengan PM atau TPM, tidak pun mengadu kepada Anwar, Nik Aziz, Lim, Karpal Singh is King, Mad Sabu, Mahfusssssssssss,  saya tetap dengan pendirian bahawa yang benar itu tetap benar, yang salah tetap salah... Allah Maha Besar... Kita hanya berjuang dan takut kerana Allah sahaja.

Saya mengenali Pas sejak zaman Halim Arshad jadi SU Agong dan Ustaz Fadzil Nor jadi Presiden, sewaktu itu kami berhubung rapat walau berbeza parti. Aiman anak Ustaz Fadzil adalah bekas adik ipar saya...

Saya bukan menentang semua ahli PAS mahupun ahli PKR, ini saudara kena maklum. Saya hanya menenatng Anwar Ibrahim dan konco-konconya dan sesiapa sahaja yang cuba mengkafir dan memecahkan kekuatan UMNO, parti orang Melayui Islam terbesar dan paling lama berkuasa di dunia.

Hubungi saya secara baik, tak perlu apa-apa gelaran atau cemuhan kerana itu perbuatan keji. Saya banyak terlibat menganjurkan forum, ceramah dan konvensyen. Mungkin saya boleh jemput tuan/puan selaku penceramah atau peserta?. Oleh itu silalah berikan nama, alamat dan no kp untuk kad undangan. Hubungi saya di naseron@pmo.gov.my atau angahku_01@yahoo.com.

Terima kasih - Kalau pun anda membenci saya tetapi sayangilah 1Malaysia - Rakyat didahulukan, Pencapaian dutamakan menuju Wawasan 2020.

NASERON ISMAIL











From: anis adly <anisadly@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com; lah68_ripen@yahoo.com.sg; para_jump101airborne@yahoo.com; MalaysiaNews@yahoogroups.com
Sent: Sat, January 8, 2011 10:46:09 AM
Subject: [MalaysiaNews] Re: RG09... Re: SIAPAKAH YANG BINGAI? - Just a Half-fucked Job

 

salam,
 
naza / nas isma / junior rizz / zee lipan mereka ni dah masyukkk group umno sampai mati huhuhuuuu..


From: lah68 ripen <lah68_ripen@yahoo.com.sg>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Tue, January 4, 2011 5:23:23 PM
Subject: Re: RG09... Re: SIAPAKAH YANG BINGAI? - Just a Half-fucked Job

 

Lama juga tak baca komen dari para jump. Sebenarnya saya juga terkejut bila mengetahui yang Nas ni adalah bekas pensyarah di UiTM, memang benar apa yang para jump kata, artikel yang dimuatkan di alam maya banyak yang mengecewakan, ada juga copy and paste. Lihat saja pandanganya tentang memperjuangkan bangsa Melayu dan Islam. Jika benar apa yang dikatakan.. mengapa mereka membiarkan sahaja PAS di Selanggor dan Kelantan yang terus-terusan di serang dari pelbagai penjuru. Bukankah PAS adalah parti Islam dan Melayu. Apakah kebenaran kata-kata bekas pensyarah ini yang kononnya mengajak kita berjuang bersama demi agama dan bangsa, dalam masa yang sama terus menyerang PAS. Pergilah berikan penerang kepada pada Zee Lipan yang sering menghina TGNK dengan pelbagai gelaran atau Jr Riz yang sentiasa memberikan sokongan padu kepada zee.


From: para_jump101 airborne <air_strike101@yahoo.com>
To: Kenalan Abadi <KENALAN-ABADI@yahoogroups.com>
Cc: respeks_group@yahoogroups.com; Nas Isma <angahku_01@yahoo.com>
Sent: Tuesday, 4 January 2011 14:09:27
Subject: RG09... Re: SIAPAKAH YANG BINGAI? - Just a Half-fucked Job

 

Rupanya Nas Isma ini bekas Pensyarah Sains politik UiTM dan pernah memegang beberapa jawatan penting dalam pelbagai institusi. Kini sebagai Pegawai Penerangan UMNO pula. Ini semua adalah hasil dari bekalan ijazah yang diperolehi dari pendidikan universiti atau pengajian tinggi.

Namun penulisan beliau dalam memberikan faktor dan menangkis hujah-hujah dari mereka yang tidak sealiran dengan pendirian Nas Isma yang pro-UMNO amat jauh rendah kualitinya berbanding dengan kelayakan akedemik yang dimiliki.  Malang sekali bagi UMNO melantik beliau, memberikan tanggung jawab dan amanah sebagai Pegawai Penerangan UMNO untuk menangkis dan memberikan faktor-faktor akan kebaikan mengenai dasar dan perjuangan UMNO. Tidak adakah lagi orang yang lebih sesuai dan berkualiti dalam UMNO untuk memikul tanggung jawab yang berat ini. Patutlah UMNo kian dijauhi dan dibenci oleh rakyat khasnya orang-orang Melayu. Rupa-rupanya salah satu punca yang mengakibatkan kemelut ini adalah disebabkan kerja dan assignment yang " a half-fucked job done by a bucksy old punk "

Cubalah baca dan semak kembali artikel-artikel dan respon dari Nas Isma dalam maya ini. Susunan ayat yang bercelaru,  pemilihan perkataan dan ungkapan yang tidak bersesuaian dan membosankan.  Ini menjadikan gaya persembahan penulisan yang diutarakannya  amat membosankan. Itu belum diambil kira faktor-faktor dan hujah yang disampaikan tidak bermaya dan kurang bernas. Pada mulanya, saya jangkakan penulis seperti Nas Isma ini adalah dari sesorang yang hanya berkelulusan PMR atau SRP. Tidak disangka sama sekali ianya dihasilkan oleh seseorang yang memiliki ijazah dan bekas Pensyarah UiTM pula.


Mungkin Nas Isma ini menulis terlalu mengikut emosi amarahnya dan tanpa suntingan atau semakan, terus posting ke maya ini. Lantaran itu hasil tulisannya sangat mengecewakan pembaca dan ini amat membosankan, apatah lagi untuk melembutkan  mereka yang tidak sealiran dengan penulisnya dan sekurang-kurangnya tertarik dengan gaya persembahan penulisan.

Jika keadaan ini berterusan, maka disarankan agar pihak yang bertanggung jawab dalam UMNO agar mencari seseorang yang lebih sesuai sebagai Pegawai Peneranagn UMNO bagi menggantikan beliau.


Sekian



para_jump101

 

--- On Sat, 1/1/11, Nas Isma <angahku_01@yahoo.com> wrote:

From: Nas Isma <angahku_01@yahoo.com>
Subject: SIAPAKAH YANG BINGAI?
To: "xstream" <pejal71@gmail.com>, zulkifly@thestar.com.my, respeks_group@yahoogroups.com, "kgmalaysiaraya@googlegroups.com" <kgmalaysiaraya@googlegroups.com>, "Koperasi SIM" <sim.coop@yahoo.com>
Cc: MalaysiaNews@yahoogroups.com, "ziee lipan" <ziee_lipan@yahoo.com>, "mohd zull" <zullmohd@hotmail.com>, amriwahab@gmail.com, PerisikRakyat@yahoogroups.com, aliismail71@yahoo.com, hijatpanjang@gmail.com, hizamri@yahoo.com, "Fiqa Huda" <fiqahuda@yahoo.com.my>, azmanothman@yahoo.com, wafi_74@yahoo.com.my, Wan.Zamzahidi@skf.com, mdrozali.mohdnor@samsung.com, that421@yahoo.com, "taufik ahmad" <taufik26878@yahoo.com>, "Roslan Salleh" <roslan.salleh@yahoo.com.my>, "Najib Malik" <sham_najib@yahoo.com>, nazacomp@gmail.com, "UMNO - Zulkepli Abu Samah" <zas62000@yahoo.com.sg>, farhansobri@yahoo.com, zulfmn@gmail.com, wu_di80@yahoo.com, lah68_ripen@yahoo.com.sg, trg_ujang@yahoo.com, akiroro_2007@yahoo.com, Sabarudin_Mohamed@toshibatec-tim.com.my, nazrin2u@yahoo.com, "Abdul Rahman bin Johari" <arahman@newhoongfatt.com.my>, "para_jump101 airborne" <air_strike101@yahoo.com>
Date: Saturday, January 1, 2011, 6:18 AM

Terima kasih pejal71. Your comment has made sense to me... and perhaps you may send more in the near future. TQ again...

Tak payahlah kita bertekak dan menegakkan benang basah... kerana dosa orang lain itu sebenarnya bukannya dosa dan kesalahan kita. Yang jahad dan derhaka... kepada Allah akhirnya pasti akan dihukum, jika tidak di dunia, pasti di akhirat.

Kami di Biro Penerangan & Latihan memperjuangkan kepentingan 3.5 juta ahli UMNO dan seluruh rakyat malaysia tanpa mengira kaum sementara para petugas PAS yang alim dan waraq diseberang sana tentunya perlu memperjuangkan kepentingan 978,000 ahli mereka pula, so sama-sama berjuang... Jadi kita sama sahaja, iaitu memperjuangkan agama Islam dan kepentingann orang Melayu/Bumiputra.

Yang menjadi masalah dalam masyarakat kita sekarang ini ialah sikap jumud dan bodoh sombong tak tentu hala... hasad-dengki dan khianat yang semakin menggila... tak tahu dan tak mahu bersyukur... Sepatutnya kita berusaha untuk membantu dan tolong menolong sesama kita umat Islam, sebaliknya kita lebih tega jatuh-menjatuh dan salah-menyalahkan sesama sendiri..

Politic is the art of the possible... the end justify the means and virsi versa... untuk mereka yang elit, berwang dan kaya (ini teori sahaja?). Kali ini BN berkuasa, dan di setengah-tengah negeri PAS, DAP dan PKR berkuasa... Rakyat akan melihat prestasi bukan retorik dan pembohongan serta ucapan-ucapan kosong dan berapi untuk menyelamatkan hayat politik.

Yang membezakan pemerintahan dan kepimpinan yang baik dan berwibawa ialah kejujuran dan keikhlasan untuk menyelesaikan masalah rakyat, bukan bercakap tak serupa bikin dan bikin tak serupa cakap!. Apatah lagi jika fitnah dan tohmahan dijadikan bahan untuk memancing undi!!! Itu sangat merbahaya bukan?

Ini hah, masalah kaum kita terlalu banyak... Kita hanya dok bercakap dan bercakaran sesama sendiri dan menjadi bingai (saya pinjam kata-kata anis) sehingga lupa bahawa tanggungjawab sebenar kita di bumi Allah ini ialah untuk berdakwah amar makruf nahil mungkar secara beradap dan berhemah selain berjihad kearah kebaikan... Kebaikan apa bendanya jika jika suka sangat menuduh orang lain secara melulu dan yang bukan-bukan dan mengkafirkan pula saudara seagama yang tidak sealiran dengan cara pemikiran kita kerana perbezaan parti politik dan latarbelakang pendidikan.

Disinilah peranan saya dan kawan-kawan yang lain. Sebab itu saya selitkankan latarbelakang pendidikan dan kerjaya saya supaya tidak diperlekehkan dan saya tidak terkeluar jauh dari bidang yang saya tahu. Terus terang saya bukan ahli bidang agama cuma seorang pelajar sains politik. Alangkah bagusnya jika puak-puak aliran agama menyedari bahawa untuk membangun ummah kita kena bersatu membangunkan negtara... Jihad Ekonomi adalah jawapannya bukan berebut2 nak jadi ADUN dan AP...

Saya beri contoh... Kerusi di Parlimen Malaysia cuma ada 222 buah sahaja, di mana kawasan majoriti Melayu pula cuma 119 dan UMNO biasa bertanding setakat 97 kerusi dan PAS sekadar 60 -70 kerusi sahaja. Sebenarnya orang Melayu Islam menururt bilangan kerusi yang ditawarkan hanyalah simple majority, justru tak sekuat mana. PKR mutakhir ini semakin lemah kerana ia parti baru dan mewarisi masalah kronisme dan nepotisme yang dibawakan oleh mentor Anwar Ibrahim. Pada PRU12 PKR bertanding di 97 kerusi Parlimen tetapi hanya menang 32 (Sekarang tinggal 27 sahaja).

Bermakna PKR hanya menang tak sampai 35% pun kerusi yang ditandingi dan banyak menang di kawasan Melayu. Jika trend berpolitik di kalangan orang Melayu berterusan, pada suatu hari nanti... tak satu pun parti politik melayu dan Islam yang akan dapat mahjoriti mudah dan memegang kuasa... pada waktu itu kita akan tahu betapa tingginya langit dan rendahnya bumi.  Orang Cina lebih smart berpolitik. mereka bersatu dalam memperjaugnkan semua kepentingan kaum mereka sementara kita bergaduh sakan atas soal-soal khilafiah dan kafir mengkafir sesama sendiri... Ini yang tidak baiknya.

Kalau boleh mulai saat ini berjuanglah untuk membaiki diri dan ekonomi sendiri... Majukan keluarga... kita m,esti mampu berdikari tasnpa terlalu mengharapkan bantuan dan subsidi dari kerajaan kerana pada masa-masa mendatang bangsa-bangsa lain akan menjadi tuan dan kerajaan di negara ini seperti di Pulau Pinang dan Selangor kerana kita terlalu lalai dan leka membiarkan mereka memperalat, memperbodoh dan memperkotakatikkan kita...

Mereka melalui DAP dah menguasai Pulau Pinang, Semua Bandaraya dan Bandar-bandar Besar di Semenanjung termasuk Kuala Lumpur dan Wilayah Persekutuan, Sabah dan Sarawak dan Negeri Selangor, justeru sebagai pelajar sains politik, ini yang saya bimbangkan. The last straw masih ada... justeru kekuatan itu ada pada UMNO jika ia kukuh dan bersatu dan PAS jika ia kembali kepada perjuangan asal Rasulullah SAW dan meninggalkan sikap kawarij... bersatu bersama UMNO. bukan dengan parti golongan parasit PKR dan sosialis-komunis DAP itu..

Wallahualam.
Log on http://www.umno-pas-pkr.blogspot.com




2011/1/1 Nas Isma <angahku_01@yahoo.com>

Saya mungkin bingai menurut selera anis tapi saya pernah bertugas sebagai pensyarah sains politik di UiTM, Pengurus Kanan di AMAB, Pendaftar Kolej UniKOP, Pengurus Perhubungan Awam CIPTA dan Pengurus HEP UniKL. Jumlah graduan yang telah saya dan kawan-kawan lahirkan beribu di seluruh tanah air. Sekarang saya dah masuk umur bersara... tapi saya terus berkerja untuk menyara diri dan keluarga... Sekarang saya bertugas sebagai Pegawai Penerangan UMNO. Takpelah kalau anis kata dan kutuk saya bingai... saya bersyukur kerana sebingai-bingai saya pun saya tak pernah tuduh anis dan yang species dengan beliau yang tak bingai itu bingai...

Sibingai itu memang bingai bila dia tak sedar diri bahawa dirinya bingai...



Reply to sender | Reply to group | Reply via web post | Start a New Topic
Recent Activity:
Group berita berita Alternatif Malaysia/gerbang tempur politik dan Group perkongsian BAHAN AGAMA,(PDF&ARTIKEL PERCUMA) Sofware2 terbaru (free& cracked-100%),PERKONGSIAN LAGU,JENAKA,SYAIR PANTUN, SAJAK,GOSSIP DLL.

UTK MENJADI AHLI SILA HANTAR MAIL KOSONG KE:



MalaysiaNews-subscribe@yahoogroups.com



.





--
http://formulaluarbiasa.com/recommends/buatduitcepat
Beli Gadget Murah klik
http://www.shareasale.com/r.cfm?b=152121&u=409722&m=18925&urllink=&afftrack=





__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment