Saturday, September 3, 2011

Re: RG2011... minta pandangan : Andai Bakal Teman Hidup Ingin Berpoligami

 


Berterus-terang dari awal, bagus dan berani tindakan bakal suami.

Tapi perlu di ingatkan, bukan nak menakut2kan, sebagai lelaki terus terang saya kata kan ingin ada niat nak berpoligami, tapi boleh kah kita berlaku adil? sekarang mmg semua sanggup, biarpon dari segi kewanggan mmg cukup mamang, apa lagi batin dgn mempunyai 6 zuriat.
Persoalannya sekarang dari segi waktu dan kerena adakah kita mampu seadil2 nya? ini yang payah dan cukup susah nak melaksanakan nya.
(kecuali salleh yaakup).

perlu perbincangan yang ikhlas dgn bakal suami...biar bergaduh sekarang, jangan bergaduh di kemudian hari tiada guna dan makna, seterusnya nanti makan hati, tersiksa. Adakah nanti boleh berlaku adil, saksama,  dan bersikap toleransi yang tinggi. bila sampai waktu2 keramaian contoh berhari raya, bolekah kita (tak kira suami atau isteri kedua2 nya) bertolak ansur? Urusan anak2? bila dah beranak pinak? Urusan kampung?

panjang cerita nya nih.......jadi pikir2 kan, jika perlu mengalah rasa nya lebih baik dari sekarang...biar sakit sekarang (melibatkan diri sendiri) dari sakit akan datang melibatkan anak-beranak, keluarga dan sebagai nya.

wallah hualam...

BR//

On 8/27/2011 10:05 AM, Hajarnoor'Ain Abu Bakar wrote:

 

Assalam,
ingin meminta pandangan pada rakan respek kerana sy bakal melangsungkn
majlis pada tahun depan. Tp baru2 nie sy mgetahui yg bakal suami sy
ingin berpoligami dgn bekas kekasihnya. Hati sy sgt kecewa tp tak tahu
nk buat apa.



--  Mohammad Johar Hussain KT CCC Project GSM LG-Ericsson  Hogye 1-dong,  Anyang Si Dongan-gu,  Gyeonggi-Do, 431-749, Korea Tel 82-31-450-4098~9 Fax 82-31-450-7047 Mobile SK  +821032158095       KUL +60193275766 Sent via phone BlackBlue® 7 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE
A bad score is 579. A good idea is checking yours at freecreditscore.com.

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment