Thursday, January 5, 2012

Re: RG2011... PEGUAM TINGGALKAN ANUWAR???

 

Perkataan dari seorang yang hebat.

Pencabaran yang hebat juga

 

------- Original Message -------

Sender : A. Bakar Attan<a.bakar@smebank.com.my>

Date : Jan 05, 2012 09:35 (GMT+07:00)

Title : RE: RG2011... PEGUAM TINGGALKAN ANUWAR???

 

 

Apa kata tuan Dahalan senaraikan jenis2 kezaliman dan kebaikan yang kerajaan ni dah buat?

Doa orang dizalimi dijamin Allah terima, awat tak minta dgn Allah tukar jer gomen ni cepat??? Rasanya PAS tuduh BN zalim dah lebih 30 tahun, tapi tak jatuh gak BN...mungkin kena tunggu 16 September sekali lagi....

From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of dahalan fazil
Sent: Tuesday, 3 January, 2012 3:10 PM
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Re: RG2011... PEGUAM TINGGALKAN ANUWAR???

 

Benar...tak perlu taat kepada penzalim dan yg  menentang hukum Allah ...tak mau melaksanakan hukum islam dan  berlaku zalim ,rasuah ,budaya fitnah dan menindas...sebab itu tak disuruh oleh islam !


From: dsg hamdan <hamdan_dsg@yahoo.com.my>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Monday, 2 January 2012 2:46 PM
Subject: Re: RG2011... PEGUAM TINGGALKAN ANUWAR???

 

Dari Ibnu Umar radhiallahu 'anhuma dari Nabi s.a.w., sabdanya:
"Wajib atas seseorang Muslim untuk mendengar dengan patuh serta mentaati, baik dalam hal yang ia senangi dan yang ia benci, melainkan jikalau ia diperintah untuk sesuatu kemaksiatan. Maka apabila ia diperintah - oleh penguasa pemerintahan - dengan sesuatu kemaksiatan, tidak bolehlah ia mendengarkan perintahnya itu dan tidak boleh pula mentaatinya." (Muttafaq 'alaih)

Kitab Riyaadu Solihin..m/s 314 no.661
 

Regards,
--------
Hamdan Ejen Hartanah Anda
Bandar Baru Bangi VE(3)0244
017.300.80.21
hamdan.rescom@gmail.com
-------------------------------------
I am property negotiator/consultant registed with RESCOM Realty.
TRUST, honest, responsible and willing to serve FOR YOU

Real Estate Negotiator You Can Trust
p/s: Menyediakan khidmat jual/beli hartanah anda
: Menyediakan khidmat panel lawyer, panel bank loan, buyer.

Cover Area: Sekitar Bandar Baru Bangi, Sg. Merab, Kajang, Seri Kembangan, Cheras, Shah Alam, Puchong, Kuala Lumpur dan AnyWhere selagi terdaya..Insyaallah

CLICK http://www.hamdanproperty.com


From: para_jump101 airborne <air_strike101@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Cc: MalaysianNews <MalaysiaNews@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, 29 December 2011 8:57 PM
Subject: Re: RG2011... PEGUAM TINGGALKAN ANUWAR???

 

Setuju dengan kenyataan KAJANG SEL.

Contohnya, mantan PM, Tun Pak Lah atau Datuk Seri Abdullah Badawi anak kepada Abdullah Fahim, seorang ulamak yang disegani semasa hidupnya. Walaupun Tun Pak Lah kemudiannya mengumumkan mazhab baru Islam Hadhari, ia tidak dipersoalkan .

Tidak berapa lama menjawat jawatan Perdana Menteri, Tun Pak Lah mengimamkan solat Maghrib di bulan Ramadhan di Masjid Khalid Al-Walid,Kementerian Pertahanan. DS Najib pada ketika itu adalah Menteri Pertahanan, Panglima Angkatan Tentera (PAT)  turut serta sebagai makmum. dan lain-lain Panglima-panglima Angkatan Tentera ketiga-tiga perkhidmatan. Ramai anggota-anggota tentera turut sama mengerjakan solat jamaah dan idikuti dengan solat Isya, dan solat sunat Terawih.

Tetapi setelah beberapa tahun menjadi PM Malaysia, apabila sekumpulan wartawan bertanya kepada beliau samada beliau akan membubarkan Parlimen bagi membolehkan PRU ke-12 diadakan setelah beliau menghadap DYMM Yang DiPertuan Agung, beliau menafikan dengan menyatakan Parlimen tidak akan dibubarkan. Maka semua akhbar dan media menyiarkan yang Parlimen tidak dibubarkan seperti yang dijangkakan. Namun pada keesokan harinya, Tun Pak Lah mengumumkan pembubaran Parlimen bagi membolehkan PRU ke-12 diadakan.

Hanya sehari sebelumnya, penafian Tun Pak Lah untuk pembubaran Parlimen, tetapi beliau telah mengumumkan pembubaran Parlimen pula sehari selepas itu.

Memang pimpinan UMNO/BNatang pembohong besar. Kalau Pak Lah yang alim itu pun seorang pembohong dan penipu, apatah lagi kepada pimpinan UMNO/BNatang yang lain-lain. Dasar pemimpin UMNO/BNatang pembohong dan penipu. Akibat dari pembohongan PM dan Presiden UMNO/BNatang Itulah menjadi salah satu punca kekalahan besar kepada UMNO/BNatang dalam PRU ke-12 pada 13 Mac 2008 itu. Pembohongan dan penipuan adalah menjadi salah satu dasar UMNO/BNatang.

para_jump101

   

--- On Wed, 12/28/11, KAJANG SEL <kipptdoc@yahoo.com> wrote:


From: KAJANG SEL <kipptdoc@yahoo.com>
Subject: Re: RG2011... PEGUAM TINGGALKAN ANUWAR???
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Date: Wednesday, December 28, 2011, 7:55 AM

 

Orang politik ni bukan boleh dipercayai.... ari ni cakap lain esok cakap lain, semuanya mencari populariti dan pengaruh.........................

From: "missjaja1983@hotmail.com" <missjaja1983@hotmail.com>
To: Respeks <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, 27 December 2011 3:58 PM
Subject: Re: RG2011... PEGUAM TINGGALKAN ANUWAR???

 

Xdew post lain ke? Asyik politik .. Dh naik muntah nengok email yg dok hantam both party..let's god decide who right.. Who wrong..

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

From: "Sr Rizz.r" <junior.rizz@gmail.com>

Sender: respeks_group@yahoogroups.com

Date: Tue, 27 Dec 2011 10:21:28 +0800

To: respeks_group<respeks_group@yahoogroups.com>; Kelakar<Kelakar@yahoogroups.com>

ReplyTo: respeks_group@yahoogroups.com

Subject: RG2011... PEGUAM TINGGALKAN ANUWAR???

 

Kenapa 9 peguam tinggalkan Anwar?

PEGUAM Zulkifli Nordin, antara yang pertama membela Anwar Ibrahim yang berhadapan kes liwatanya pada tahun 1998. Beliau bersungguh-sungguh mempertahankan mantan Timbalan Perdana Menteri berkenaan dan sanggup menghadapi pelbagai risiko termasuklah disumbat dalam kurungan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Malah beliau sanggup berbuat apa sahaja untuk Anwar dan pernah digelarPanglima semasa ditahan di bawah ISA kerana begitu taksub dengan bosnya itu.Itu dahulu,kini, beliau sudah pusing 360 darjah daripada penyokong dan pembela Anwar dan kini pusing merata tempat untuk menentang bekas idolanya itu.

Kenapa peguam yang kini bergelar Datuk dan menjadi ahli parlimen bebas di Kulim Bandar Baru meninggalkan pakatan rakyat dan menentang mereka?

Sebabnya adalah beliau tidak mahu ditipu, dibohongi dan diperdaya lagi dan tidak mahu rakyat memberi sokongan kepada Anwar yang disifatkannya orang yang paling tidak layak menjadi pemimpin apatah lagi bergelar Perdana Menteri.

Katanya, bukan beliau sahaja yang tidak mahu lagi bersama-sama Ketua Pembangkang itu malah kesemua lapan orang lagi peguam bela yang mempertahankan Anwar kes liwat pertama tidak lagi bersamanya dalam kes liwat Saiful Bukhari Azlan.

Beliau juga meminta orangramai berfikir kenapa semua sembilan orang peguam yang membela Anwar pada tahun 1998 tidak kembali membantunya dalam kes liwat 2008 melibatkan Saiful yang juga bekas kakitangannya.

"Anwar pembohong,dia tipu. Dulu saya percaya.  Dua belas tahun saya kena tipu.. tetapi Tun Dr. Mahathir terkena 20 tahun," katanya ketika menyampaikan ceramah anjuran Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) dan Rukun Tetangga Jubli Perak di Bandar Baru Bangi, Jumaat malam.

Kini barisan peguam Anwar yang diketuai oleh Karpal Singh kebanyakan terdiripada dari bukan Islam.

Dalam ceramahnya kira-kira 90 minit itu Zulkifli, bekas pemimpin PAS yang bertanding atas tiket PKR dalam pilihanraya 2008 itu mendedahkan pelbagai pembohongan seperti kes 16 September yang diuar-uarkan sebagai tarikh pengambilalihan Putra Jaya, majlis angkat sumpah di Istana Negara dan kononnya pihak Angkatan Tentera juga berada di belakang pakatan pembangkang.

Beliau juga cerita bagaimana Anwar pernah mendakwa Allahyarham Tun Ghafar Baba mahu menemui beliau kerana mahu memohon maaf.

"Apabila saya tanya pada Zaid Md Arip (cucu Ghafar), Zaid kata memang dia yang aturkan temujanji tetapi Anwar yang mahu memohon maaf kerana melawan Tun Ghafar dalam UMNO.  Akhirnya Zaid minta datuknya batalkan sahaja pertemuan itu,'' ujarnya.

Menurut Zulkifli, beliau berpaling kerana meragui pendirian Anwar terhadap agama dan sangggup berbuat apa saja demi memenuhi hasratnya.

"Kini PAS sudah gadaikan perjuangan Islamnya kerana itulah yang Anwar mahu. Fikirkanlah betapa bahayanya Anwar jika menjadi Perdana Menteri.

"Saya dah tengok dia rungkaikan pakatan rakyat dan PAS. Saya tidak akan duduk diam-diam,"Sebagai ahli parlimen, saya ada amanah. Saya kenal Anwar dan akan tentang dia secara terbuka kerana saya perlu beritahu," ujarnya.

Zulkifli juga mendakwa Anwar ada berjanji yang mahu melantik beliau sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang menjaga hal-ehwal Islam semasa pelan 16 September.

Juga dakwannya janji seumpama itu juga ditabur pada Ahli Parlimen BN yang cuba dipancing sertai pelan 16 September itu.

Mengulas lagi tentang kes liwat Saiful, Zulkifli berkata Anwar tidak berani bersumpah di mahkamah dalam kes liwatnya dan memilih untuk bercakap dari kandang tertuduh sahaja.

Katanya, dengan berada di kandang, peguam atau hakim sendiri tidak boleh mengemukakan pertanyaan.

"Tetapi dia pusing keliling bagitau dia belasah hakim dan sebagainya di mahkamah. Betullah tak ada yang jawab sebab tidak dibolehkan. Dia cakap seorang sahaja, tetapi orang kampung percaya," katanya.

 

 

BERSIHbe a good ctzen

Mohd Rozali Mohd Nor

( QUALITYCONTROL)

easydail : 5222

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment