Saturday, January 7, 2012

RG2011... Sila share : berhati2 bila singgah di RnR Seremban.

 

http://forum.lowyat.net/topic/1927005

http://www.zerotohundred.com/newforums/car-crimes-and-security/376677-becareful-r-and-r-seremban.html

http://alongxp.com/2011/06/27/sila-share-berhati2-bila-singgah-di-rnr-seremban/#

http://www.llmnet.gov.my/serverpages/common/hotlines.aspx

cerita ni aku amek dari forum lowyat.net yang aku translate kan kepada bahasa melayu, kalau nak tengok post asal, klik sini

situasi 1: tragedi ni berlaku ahad mggu lpas,19 jun 2011.

 

Ahad :

- berenti minum ngan kawan2 kat R&R seremban pukul 2330 /11.30 malam,konvoi 2 kereta

- pukul 0430 / 4.30 pagi, lpas da minum2,kitorg teruskan perjalanan ke melaka.

- masa dlm R&R seremban lagi,masa da nk kua, tibe2 gear D aku cam ade problem so aku berhenti

-tb2 ade 1 kereta benti n nk tolong

-so aku amek keputusan bg je diorg tunda bile diorg kate tu mslh gearbox ngan oilseal,kos dlm 220 je.

-sampai kat workshop dlm pukul 0500 / 5 pagi,diorg trus CUBA nak repair gearbox aku

-tggu punya tggu diorg kata bnd tu kena repair esok. aku trasa bodo lak sbb x claim warranty kat proton, so aku amek keputusan teruskn g melaka ngan membe aku, so aku tinggalkan keta dan aku kena tanda tangan satu resit dan aku tak perasan ada syarat kat situ menyatakan " SETUJU UNTUK MENUKAR APA APA ALAT GANTI UTK PROSES BAIK PULIH" (lebih kurang camtu la).

Isnin :
-0730 / 7.30 pagi sampai kat melaka.
-tdo sampai pukul 11 pagi n bangun sbb telefon bunyi.aku diberitahu yang gearbox aku dalam proses eoverhaul. WTF!!!! keta aku baru setahun 4 bulan
-1300 / 1 tegahari, org mekanik bgtau yg kosnye adelah 3800
-aku kena tipu,dan menyesal tak hantar kat proton
-1500 / 3 petang, call mana2 membe2 polis yang ada.
-diorg soh aku tggu sbb bnd ni da byk kali jadi
-1930 / 7.30 malam, org workshop call bgtau kereta da siap dan boleh diambil,tp aku xnk ambik, aku ckp nk ambik esok…
-2000 / 8 malam, membe aku call suruh dtg seremban esok pagi.

Selasa :

-sampai kat seremban pukul 0900 / 9 pagi
-pagi workshop tu dgn 3 org polis
-lepas bos die kena basuh dengan polis2 tu, harga dari 3800 turun jadi 900
-pastu kitorg g minum, polis tu bgtau da byk kejadian jadi camtu katR&R seremban(kedua2 arah)
-dan kereta aku da kena sabotaj cam org lain gak

 

Situasi 2 :

1. pagi tu kirorg benti kat R&R seremban. nak sarapan
2. perking penuh,so kitorg paking jauh sikit dan tak ramai org lalu lalang kat situ
3. sarapan dalam 20 minit
4. teruskan perjalanan,dlm 10 minit atau 10km, temperature naik
5. berhenti kat lorong kecemasan
6. xsampai seminit, satu kereta berhenti, 2 orang lelaki indie offer nak tolong
7. diorg check dan kate gasket head da bocor
8. diorg offer nk tunda g workshop kawan die, so diorg tunda guna kereta diorg,gunakan tali
9. diorg kate diorg charge ikut harga standard atau murah lagi
10. bila da siap, bill nye ***, mmg mahal nk dibandingkn ngan kerosakkannye
11. kalau taknak bayar,kereta takleh amek,try nak tawar menawar, tak dpt,siap nak gaduh lagu
12. kerja nye mmg teruk
13. tapi tak pilihan,nak xnk kena bayar gak sbb nk amek kereta
14. bila bwk keta tu g workshop membe2 yg ade dkat2 seremban,diorg ckp hos radiator dibocorkn ms diorg sarapan kat R&R seremban
15. taktik yang sama digunakan beberapa kali kat R&R seremban.

aku dah baca bnd ni kat beberapa forum. lelaki2 india ni ade gak offer servis khas ni kat R&R nilai dan senawang. cerita2 mangsa sumenye lebih kurang.

banyak lagi ceritanya… korg leh baca kat forum tu, tapi dalam BI lah… sumenye citer lebih kurang sama dan WORKSHOP YANG SAMA.

so kalau kena kat korg,masalah camni kat R&R seremban ke kat mana2, call la pihak PLUS atau pihak insuran korg. kalau ade kawan2 kat area2 situ, call, kalau korg join radio amatur,insyaAllah adelah yang akan menolong.

sila klik button share, like dan tweet kat atas tu untuk share… untuk keselamatan org korg dan org2 lain skali… ok?

p/s: add blog ni dalam bloglist korg skali e?tq…

{prtm}

Ditaip oleh

avatar

Alongxp – dah taip 509 posts on Alongxp.com.

Seorang juruteknik komputer, seorang jurufoto, seorang ham operator yang memegang callsign 9W2AXP, seorang suami, dan seorang bapa


  1. pergghhh…. macam2 taktik mereka buat sebab nak dapat keuntungan… harap2 ada yang baca la entri alongxp ni…. kalau kena pada mereka yang tak tahu apa2 pasal kereta lagi susah… mesti diikutkan je… suruh tukar ni la.. tu la… mereka pon ya kan je.. bila da keluar bil baru la rasa macam ditipu…. berhati2 semua pengguna lebuhraya….

    [Balas komen ni]

  2. aku pun penah dgr kisah mcm ni jugak…tapi tu la…PLUS RONDA kan ada…kalau x nak pggl PLUS RONDA panggil la insuran auto assist…insyallah x jadi hal mcm ni…

    [Balas komen ni]

  3. ada pulak orang yang macam tu kan..mengambil kesempatan..sedangkan..rosak tak seteruk yang dijangkakan..

    [Balas komen ni]

  4. avatarQamarul says:

    aku dah pernah kena. tayar keta aku pecah 1km nak sampai susur keluar UPM. aku dah call PLUS tapi dalam masa yang sama ada sebuah kereta proton putih datang. india. susah payah dia nak tolong. nasib baik tayar spare tersekat. aku rasa tak sedap hati. call lagi PLUS. polis PLUS datang. polis PLUS bagi pilihan kalau tarik ke bengkel Bangi kos mahal (mean bayar kat dia). jadi aku ambil keputusan nak call kawan bantu. tak nak guna dua-dua. si india mintak upah. aku dah tahu permainan dia aku cakap tak ada duit. dalam kocek ada rm10 je (gila kereta mahal duit rm10 ja. hahah). sebab india tu tak senang duduk tengok polis PLUS tengok lain macam dia setuju dan blah. gila tak bagi. kat tangan india tu ada besi. polis Plus tengok saja. dan polis PLUS tu kata memang dah banyak orang macam ni. polis tu tengok saja lagi. dan blah. nampak tak permainan mereka. dua-dua lintah darat. india tu mat bengkel kaki ugut dan polis PLUSS kaki makan duit.

    [Balas komen ni]

    avatar

    alongxp balas:
    June 30th, 2011 at 3:27 am

    @Qamarul, oic… mmm… thnx 4 da info… bgs cerita ko nih… kalau kau buat entri camni bgs nih…

    [Balas komen ni]

    avatar

    buat best balas:
    January 6th, 2012 at 2:44 pm

    @Qamarul, wt best plak nk bgtaw kete mahal duit rm10 je?? rilek2 sudah…. ko pakai kete mahal pn ade org pakai kete mahal dr ko..

    [Balas komen ni]

  5. avatarNisha says:

    perhh mcm ni pun ade.. klu org tu tgah urgent mcm maner..??
    thanks for info..
    follow sini..

    [Balas komen ni]

    avatar

    alongxp balas:
    July 1st, 2011 at 1:00 pm

    @Nisha, sbb die tau org tgh urgent la die ambik kesempatan,so nak taknak org kena repair jugak…

    [Balas komen ni]

  6. avatariPai says:

    pergh .. ni yang aku risau juga ni .. uhuuh … aku dah laa kalau balik memang akan singgah juga kat situ … haish .. risau2 ..

    thanx for the info bro ..

    [Balas komen ni]

  7. avataryana says:

    tq for ur info…

    memang selalu singgah R&R situ… kene berhati2 lebih lepas ni.. risau juge, en suami selalu ke KL singgah r&r…

    [Balas komen ni]

    avatar

    alongxp balas:
    July 7th, 2011 at 8:04 pm

    @yana, haaa…sebar2kanla… utk diri sendiri n org laen…

    [Balas komen ni]

  8. avatarnodin says:

    kalu boleh jgn hantar kat bengkel yg meragukan..

    [Balas komen ni]

  9. avatarlalan says:

    aku plak kena kat senawang ms nak g honeymoon kat melaka hari tu pd 27 disember..temp naik aku benti jap kat rnr senawang pastu aku buka bonetkasi sejuk jap.tetibe ada 2 org india siap pakai baju plus dtg check.dorg kata radiator tersumbat,dorg ckp dalam sratus lebih je repair..aku pon tanpa berfikir on je la sbab nak cepat..dah mula tak sedap hati..keta masuk bgkel terus bukak enjin dgn kelam kabut..dorg ckp myk enjin makan gasket..kira punya kira kena 900..pergh..nejin dah bukak,mau tak mau kena ar repair..aku tinggal keta sok aku g amik dorg charge aku 1700..ntah apa2 sial punya india..kaki pau.aku report polis,pegi bengkel polis teman,slow talk punya slow talk dpt kurg 1400…byr amik keta blah..bengkel kat seremban jaya..area ramai india,mcm gengster je aku tgk..

    [Balas komen ni]

    avatar

    Alongxp balas:
    January 3rd, 2012 at 3:09 pm

    @lalan, sorg lg mangsa terbaru… sbb tu tajuk entri ni sila share… so xdela lebih ramai yg terkena…

    [Balas komen ni]

  10. avatarNazli says:

    Jgn sesekali ambil mudah benda ni.Plz belajar sikit2 pasal masalah kereta terutamanya radiator.dalam kereta mesti ada standby air utk topup kalau2 bocor atau dibocorkan.kadang2 aicond pun boleh jadi punca temp naik(terutamanya keta lama)terus berhenti bagi sejuk sket dan cuba jalan tanpa bukak aircond.sebelum tu check dulu kat mana bocor,boleh jadi hose atas/bawah,nat bawah dsb.Lain daripada tu,standby kayu cota dalam keta, kalau jadi apa2 tibai je tanpa belas kasihan,sbb geng2 penipu ni takkan belas kasihan kat anda. Alhamdulillah sy tak pernah mengalami situasi begini,tapi kalau tayar pancit dah 5 kali dan saya boleh tukar tayar dalam masa 5 min jer sbb sy tak mau ada malaun2 ni dtg knon nak tlg tp sebenanya nak pau kita.Jom share amai2 maklumat ni biar bengkel tu bungkus terus(kalau ikut hati, aku bakar je bengkel tu)..

    [Balas komen ni]

    avatar

    Alongxp balas:
    January 5th, 2012 at 10:26 pm

    @Nazli, ye… entri ni dh lama sy buat,tp baru2 ni ada gak yg terkena,so sy mintak sgt agar entri ni disharekan….

    [Balas komen ni]

  11. avatarmasprops says:

    Benda ni dh jd pd adik aku sendiri. Elok juga jadi pengajaran utk semua, terutamanya yg br pakai krt & lesen baru. Crtnya begini. Adik lelaki bongsu aku ni br je kerja kt nilai. So lesen pun baru & krt tu pun asalnya bapak aku yg punya. Bg dia pakai. Satu mlm dia blk kerja krt break down. Ada plak geng2 macha dtg nk towing ke sban. Dia setuju. Lps sampai workshop diorg, mrk offer nk tlg cek. Asik aku setuju, nak cek je bkn nak buat apa pun. Tp esoknya dia dtg semula enjin semua dh turun. Alasannya diorg nk cek takkan tgk je, kena bukak satu persatu! Tu tektik diorg. Nak x nak adik aku panik terus kol aku. Dr crt dia aku tahu dia mesti dh terkena. Tambahan dia bgtau kena keliling dgn geng2 macha tu ala2 samseng. So aku malas nk buang masa terus report polis & Jabatan Hal Ehwal Pengguna. On the spot diorg terus ke sana. Macha sudah goyang. Dari Rm3k++ terus less rm800 je. Ikut aku xnak byr langsung tp aku kira2 memang harga patut. Bayar & terus blah. Jd jganlah sesekali benarkan towing car yg kita x kenal tarik krt atau repair krt kita tgh hiway. Pasti kena sembelih…

    [Balas komen ni]

    avatar

    Alongxp balas:
    January 5th, 2012 at 11:03 pm

    @masprops, sorang lagi kena… hmmm… harap share lah benda ni seluas2nye…

    [Balas komen ni]

  12. avataralif says:

    assalam… mungkin ada betul nya citer2 di atas & kita diminta berhati2.. tapi kalo ada 100,000 org yg baca & terus buat keputusan utk tak nak berenti kat r&r seremban, tak ke mcm kita menutup periuk nasi mereka yg berniaga kat sana tu..? sian pulak diorg, tu lah pendapatan nak sara famili.. bukan nak salah kn sesapa, cuma sekadar memberi pendapat..

    [Balas komen ni]

    avatar

    Alongxp balas:
    January 5th, 2012 at 11:42 pm

    @alif, wooo… rileks bro… bukan aku ajak share supaya diorg jgn berhenti kat rnr seremban, cume suruh diorg berhati2… elakkan dari terkena ngan bengkel tu je… atleast diorg tau ape nak buat andai kata diorg terkena…

    [Balas komen ni]

  13. avatarmail says:

    hati2 tuan dan kawan2. ….bengkel india la tu……memang die org sengaja buat mdm tu….jangan tinggal kete sebarang…..klu ada masalah trus contact plus….jgn guna die org,,,,,klu perlu bantuan calll member terdekat kt seremban…..atau terus contact aku….aku bukannpomen tapi bleh la tolong yg termampu…..melayu mesti tolong melayu……takde upah…..just help for emergency….0196208598….

    [Balas komen ni]

    avatar

    Alongxp balas:
    January 5th, 2012 at 11:43 pm

    @mail, waaaa… ini sudah bagus…

    [Balas komen ni]

  14. avatarkhairul says:

    Aku pnah kene gak cerite mcm ni.. Tapi motor la.. Moto tak boleh start pasal starter rosak. Tapi kalo tolak jump start boleh jalan. Aku dari melaka berenti la kat rnr seremban nak rest jap.. Pas tu nak start moto tak boleh hidup plak.. Skali ade la macha 2 orang dtg nak tlg.. Naik kerete mazda lame tak silap kaler coklat cream.. Aku ckp takpe tunggu dulu.. Nanti try tolak balik.. Die kate takpe. Ni sikit punye hal. Die cek kejap. Aku pun bia la die cek . Pasal die kate takde charge. Skali die nak pasang fering moto aku tak cukup 1 skru. Die ckp kene tambah skru lain. Die kua skru die yg berkarat tu n pow aku rm90.. Haram btol.. Tolak balik.. Moto idop plak. Tros blah la..

    [Balas komen ni]

    avatar

    Alongxp balas:
    January 6th, 2012 at 7:39 am

    @khairul, bagus2… diorg tu nk mencekik darah org je tu…

    [Balas komen ni]

  15. avatariza says:

    takut jugak kalau kena mcm ni. t'utama kalau drivernye perempuan. lagilah senang kena tipu. oleh itu sy sebagai perempuan ambil langkah awal. servive kereta pd wktu yg sepatutnya & pastikn kereta sy sentiasa dalam keadaan baik.

    [Balas komen ni]

    avatar

    Alongxp balas:
    January 6th, 2012 at 7:40 am

    @iza, ya betul.. pepehal, call membe2 klu ada mslh… kot2 diorg blh tlg…

    [Balas komen ni]

    avatar

    mail balas:
    January 6th, 2012 at 9:18 am

    @iza, Kadang2 bukan masalah service kak…..tapi sabotaj…bila park kete celah2 lori,,tersorok dari pandangan….itulah kesempatan….cari parking yg dekwt ramai org….biar sesak sikit…pic tuan tanah ni workshop di mambau,,ada lagi workshop india di seremban selatan dan seremban jaya yg buat keje jahat ni…ll.ingat call kawan2 dulu…jgn kelang kabut,k,k,,,,lpastu klu dah takde baru call insuran service…….be safe..lll…klu takut tinggalkan kete rosak tu…kunci dan pergi duduk kat tempat ramai org……ok…banyak kelebihan duk kt tempat ramai org ni..@

    [Balas komen ni]

  16. avatarmail says:

    Kadang2 bukan masalah service kak…..tapi sabotaj…bila park kete celah2 lori,,tersorok dari pandangan….itulah kesempatan….cari parking yg dekwt ramai org….biar sesak sikit…pic tuan tanah ni workshop di mambau,,ada lagi workshop india di seremban selatan dan seremban jaya yg buat keje jahat ni…ll.ingat call kawan2 dulu…jgn kelang kabut,k,k,,,,lpastu klu dah takde baru call insuran service…….be safe..lll…klu takut tinggalkan kete rosak tu…kunci dan pergi duduk kat tempat ramai org……ok…banyak kelebihan duk kt tempat ramai org ni..@

    [Balas komen ni]

  17. avatarmail says:

    Dia org tikam radiator dengan screw driver oooooo……sebab tu dia buleh budget berapa jauh kereta tu bleh pegi lagi……tau ka adek manesss

    [Balas komen ni]

  18. avatarjulia says:

    dulu slalu gak out station mmg mcm ni gak le kot kena…adoiai….mcm nih pon ade….huhuhu….klu kol plus pon diorang akan panggil call men tuh gak…x guna punya org plussssss!!!!!!!!!!!!!!diorg dapat share ngn call men….sbb tuh asyik xde jer…kn buat report jer….

    [Balas komen ni]

    avatar

    Alongxp balas:
    January 6th, 2012 at 10:36 am

    @julia, laaa… yeke? klu camtu jgn call plus jugak ke?

    [Balas komen ni]

  19. avatarshahrul naim says:

    salam….aku pn pernah kena gak,mmg w'shop nie,tp bkn kt r N R,kete aku breakdwn hampir nk smpi tol senawang.check punye check die suruh tgal kete pasal spare part x buka hr ahad.die bg aku guna sebuah kete die.bila hr isnin aku nk amek kete,die dh top overhoul kete aku.aku kene byr rm3800,siap kete die bg aku guna tu die cas sewa kt aku,mmg bengang giler aku.nk x nk aku kena amek jgk keta aku pasal die dh stnby geng.dlm perjalanan aku nk blk upm,temperature aku naik lg.mmg nasib aku malang hr tu.last2 aku panggil member aku dtg tolong

    [Balas komen ni]

  20. avatarshahrul naim says:

    btol tu alongxp,bkn nk tutup periuk nasi org,die x kena lg,klu dh kena tau la nasib mcm mane

    [Balas komen ni]

  21. [...] Alongxp on January – 6 – 2012 2 hari ni trafik blog ni naik 100% ke 120%, dek kerana entri berhati2 bila singgah di rnr seremban. Dek kerana ramai yang share benda ni, ada pulak yang mengatakan saya mengajak orang supaya jangan [...]

  22. avatarKisah Benar says:

    Dulu bapak aku pon pernah kena jugak mcm ni..tapi time tu dkat KL.
    orang india jgak.dia tarik kereta bapak aku ke workshop dia org..esoknya bapak aku datang workshop dia org..sekali di org mintak bayaran RM1500..masalahnya barang yg dia org repair tu bukan punca asal kereta ayah aku rosak lepas tu x masuk akal.Nak tanak byar la jugak.tak sampai seminggu kereta bapak rosak balik.pergi la hantar kedai workshop member ayah aku ckp masalah sebenar.rupa2 apa yang india tu repair semua tipu dan x seharusnya tukar..Padahal benda lain yang rosak..Jadi korang pon angap sebagai benda ini pengajaran dan berhati2..jgn percaya sngat org india ni suka sngat menipu tu pasal negara dia x maju..

    [Balas komen ni]

  23. avatarain says:

    ayah aku pun pernah kena mcm kes kat atas~
    ayah aku lagi lah smpai 6k kot~ kos nk repair
    akk aku siap pggil polis lagi nk settelkn kes keta ayah aku
    pas tu keta ayah aku kena saman atas nama org lain.. byk beb.. 5 saman kot ~ kat seremban waktu keta ayah aku tgh repair kat sana~
    so mmg kena hati2 lah kat rr seremban ni~ bahaya~ sbb family aku pernah kena~

    [Balas komen ni]

  24. avatarAna Admi says:

    Penah kete rosak kt pedas tp.2 org India bhenti nk tolong..tp time tu cepat2 call plus..plus tunda smpai alor gajah je. Then kol toing tunda smpai jb.kos rm800. Trus p stil under waranty

    [Balas komen ni]

  25. avatarakira says:

    Yup,mmg malaun org camtu. Adik saya pn pnah kne kt hiway dr n.9 ke slgr.Ms 2 lak da glap.tbe2 dtg keta ni,2 org india kate org PLUS. Adk mle2 tolak plawaan dorg tp dorg kate xblh,kte kne clearkn hiway ni. nak xnk kne la ikut. Tp adk sy ada gak tpon ayh btau psl krosakan kete 2. Ayh tnye kdai 2 ktne,adk mls nk tulis,die trus snap pic. Alih2 org india 2 dtg mrh die snap pic 2.die suh pdam dpn mate die.adk pn pdmla. pas2 die caj skit nye mhl, xingat bape tp hbsla cash yg adik ade ms 2. Xde kompromi lgsg. Blk2 umah, ayh cek kete 2, rpenye lg truk die wat nye. Haram jadah

    [Balas komen ni]

  26. avatarAmim says:

    uishh . selalu gak saye berenti kat RnR tu . ondaway ke negeri sembilan , mmg saya akan berenti kat situ dulu untuk berehat . lepas ni nak kena berhati2 . . .

    [Balas komen ni]

  27. salam…barulah saya tahu cete kat R&R SEREMBAN nie….tapi saya nak cete dan share sikit cete saya jgk..benda nie berlaku masa di LEBUHRAYA PANTAI TIMUR ..perayaan tahun baru cina tahun lepas 2011…tetiba kereta saya (wira aeroback)nie enjin mati terus semasa jem teruk di plaza tol bentong…datnglah sorg mamat melayu nie..cek kereta…kata macam2 rosak…tapi memang dah tahu dah mesti nak 'pau'sebab apa saya ckp macam tue..memang kete WIRA kami nie memang terkenal ngan sifat suka MATI ENJIN..TETIBA tak kiralah..time sesak ke time jem ke..mulalah enjin bergegar..kata fius panas..tak taulah saya..yang brader.tue pulak macam2 ckp ini itulah..padahal suami saya tahu tentang kereta gak..suami saya tgk dan layan ajer apa brader2 tue buat..sampai satu tahap..nak buakk enjinn jgk..aik nie dah pelik nie..tapi dia kata kene hantr ke bengkel..perkara nie terjadi dlm kul 2.30 pgi..kebetulan lak..saya baru habis berpantang dia tgk pulak anak-anak kecik dlm kereta…lagilah brader tue suh kami terima pelawaan nak hantr ke bengkel dengan kadar yang segera..tapi saya ckp takde duit…kalau takde duit macamana nak suh diorg tarik kete,.nanti naya ajer sape nak bayar lak..saya tunggu mak abah saya dan adik saya dtg dri temerloh..padahal (kg kat kuantan)..heheh ..sebenarnya saya takut gak..ngan macam2 baragn peribadi ada dlm kete termasuk laptop..tak pasal kene samun ..walaupun masa tue ramai org yelah raya taun baru cina kan…tapi yang harunya..peronda LPT nie kalau hubungi tak penah ada….penah berlaku gak..pada member2 lain jgk..masa nak takde lak diorg ronda ..bila nak ramailah pulak….huhuu…dan akhirnya saya tunggu jgk mak ayah dan adik saya dtg..brader tue tak puas hati sebab bawak org..maksud dia saya bawak org..dia tgk adik saya macam "gengter 'yelah adik saya nie memang jenis sempoi2 ajer.diorg ingtakan itu mekanik kami..heheh..saya kata tak pelah..adiksaya tahu pasal kete nie..(pahal haru jgk dia bukan tau apa2pun jgk)ehhee..brader tue bengang jgk..akhirnya..dia pergi tinggalkan kami..sehingga lah siang hari..mak saya contact kawan dia (MEKANIK JABATAN )di BENTONG..untuk tarik kereta kami ke bengkel itupun takkene charge..cuma cek apa yang patut dan tukar barag sikit.kene RM 290.00 ajer..alhmdullh…jadi kene berhati2 gak kat LPT (LEBUHRAYA PANTAI TIMUR ) nie..

    [Balas komen ni]

  28. avatarbuat best says:

    alamak aih, nk jugak sebut kete mahal tp duit ade rm10, apsal ko xbgtaw je ko ade helikopter ke kapal terbang je truss??

    [Balas komen ni]

  29. Nice info & blog to sharing…Anyway kena hati-hati kalau nk balik kearah selatan ikut higway PLUS…

    BTW kami dah follow blog along, jangan lupa singgah blog kami lepas ni ye…. ahaks…TQ.. :-)

    http://www.mylovely-cats.blogspot.com

    [Balas komen ni]

  30. avataranastasyea says:

    susah gak kalau jadi kes mcm ni. =)

    [Balas komen ni]

  31. avatarjohn says:

    itu btol, sbb tu rmai yg datg merempat kat negara kite sejak dulu lg, actually bukn sume suku sakt india suke bwt jahat, yg jahat hanyalah golongan bawahan seperti "pariya nathan" dan "keling kun" besanye meraka selalu di tindas dan tidak berpelajaran tp ade satu sikap hasad dengki sesamam kaum lain di india. di sini pon mereka tak diterima oleh masyarakat india selain dari keling dan kun pariya.

    [Balas komen ni]

  32. avatariqbal says:

    Senang2 pakat dalam 10 org…standby ajerr…dapat keliling2 nie…gasak bawak g balai ajer…so lepas nehh xpayah la berenti dh kat RnR seremban…berenti yg biasa nye rNr ajerr..peronda polis pun ada lepak situu..park jer sbelah diorang…

    [Balas komen ni]

  33. avatarcikgu nxp says:

    ermm..lagi satu klu behenti mane2 r n r jgnla buka bonet…konon2 nk bg sejuk ke ape ke tau…

    [Balas komen ni]

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment