Sunday, August 26, 2012

RG2011... Fw: Patut Pun Pemerintahan Pincang,

 

 

Patut Pun Pemerintahan Pak Lah & Najib Pincang, Naik Dengan Surat Fitnah Umi Hafilda!

 

 
Surat saya menyebabkan Pak Lah, Najib jadi PM'

PETALING JAYA: Ahli perniagaan, Umi Hafilda Ali mendakwa Datuk Seri Najib Tun Razak dan Tun Abdullah Ahmad Badawi menjadi Perdana Menteri kerana sepucuk surat yang ditulisnya kepada Tun Dr Mahathir Mohamad pada 2008.

"Kalau saya tidak tulis surat tersebut sudah tentu Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menjadi Perdana Menteri.

"Tetapi kerana sepucuk surat saya kepada Dr Mahathir mengenai perilaku Anwar, mereka berdua (Abdullah dan Najib) telah menjadi Perdana Menteri," katanya.

Bagaimanapun, Umi agak kecewa kerana kedua-kedua pemimpin besar itu seolah-olah telah melupakan jasanya.

Katanya, Abdullah telah menggantung keahlian Umno beliau dari sebuah cawangan di Gombak.

"Itu yang menyebabkan saya marah sangat kepada Pak Lah," katanya.

Bagaimanapun, adik kepada Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali menjelaskan penggantungan keahliannya telah ditarik balik.

"Mana mungkin Najib tidak ingat dalam perjuangan saya yang menyebabkan saya dimaki hamun dan ditohmah dengan pelbagai tohmahan semata-mata kerana saya melawan Anwar," katanya.

Mana menteri?

Namun, Umi juga meluahkan rasa kecewa Umno tidak membantunya berkempen menentang Azmin dan Anwar sebagaimana yang dilakukan sekarang.

"Mana menteri, mana wakil-wakil rakyat yang turun berceramah menjelaskan kepada rakyat mengenai pembohongan Anwar dan Azmin," katanya lagi.

Umi juga mendakwa, ceramahnya lebih berjaya dari pemimpin Umno lain kerana dibanjiri ribuan orang setiap kali diadakan.

"Ceramah saya di Besut (Terengganu) dihadiri 10,000 orang, manakala di Pasir Putih (Kelantan) di kawasan pembangkang dihadiri 8,000 orang.

"Mana ada pemimpin Umno yang boleh mengadakan ceramah seperti saya," kata Umi lagi.

Dalam pada itu, Umi menafikan beliau melakukan semua itu kerana diarah oleh Umno.

Menurutnya, jika semua yang dibuat kerana arahan Umno sudah tentu Dr Mahathir membantunya semasa ditahan di dalam lokap dahulu.

Umi mendakwa beliau ditahan oleh anggota polis atas arahan Anwar setelah beliau mendedahkan aktiviti pemimpin Pakatan Rakyat itu kepada Dr Mahathir. -FMT

Ulasan GB

Sedikit pencerahan dari GB:

1) Rahsia terdedah kini, Pak Lah & Najib jadi PM kerana surat fitnah dari Umi Hafilda kepada Mahathir (dengan andaian kenyataan Umi Hafilda di atas adalah benar).

Hukum kebenaran dan keadilan mengambil tempatnya. Sesuatu jawatan yang diperolehi bukan dengan cara yang benar maka akan pincanglah ia. Itu sebab mengapa pemerintahan Pak Lah dulu dan Najib kini begitu bergoncang dan penuh kepincangan. Pak Lah tersungkur dan begitu juga nanti, Najib.

2) Umi Hafilda sudah kantoi dengan mengheret ibunya untuk menyebelahinya dengan mereka-reka cerita bersama wartawan TV3 kononnya Azmin tidak pulang beraya. Umi Hafilda tertekan apabila rahsia penipuannya terbongkar, akhirnya menyalahkan UMNO tidak menyebelahinya sebagai langkah untuk menutup malunya.

3) Umi Hafilda mendakwa ceramahnya lebih berjaya dari pemimpin Umno lain kerana dibanjiri ribuan orang setiap kali diadakan. Entah ya ke tidak "ribuan orang" namun, hukum kebenaran dna keadilan menetapkan jika ceramah itu berasaskan fitnah, ia tidak akan memberikan kesan positif, sebaliknya akan memberikan impak negatif kepada pihak yang disokongnya, di dalam konteks ini, UMNO.

4) Jangan lupa, ayah Umi Hafilda pernah tidak mahu lagi menganggap beliau sebagai anaknya. Berdasarkan sekeping surat, Ali Omar melucutkan warisan zuriat Umi kerana sikap suka melawan, tidak peduli nasihat, riak, takbur, pembohong di samping penglibatannya dalam konspirasi dan pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim.



5) Akhir sekali, sesungguhnya kebatilan akan tetap TEWAS bila bertemu kebenaran!

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment