Saturday, January 12, 2013

RG2011... Fw: Bila kata bengong depa marah...

 



HKR: Bila kata bengong depa marah... hehe...

shalehudin.blogspot
 
Hehe...
Dah memang bengong pun...

Kahkahkah...

 
 

Apa yang kami mahu ialah menukar kerajaan yang ada dari Barisan Nasional kepada Pakatan Rakyat, sebelum habis kekayaan negara ini disapu oleh pemimpin UMNO Baru yang ada..

Ini laporan berkaitan dari Malaysiakini..

Seorang aktivis Bendera Rakyat, Mohd Haizal Yatizan berkata beliau "geram" dengan satu kain rentang misteri yang dikesan dipasang di satu jejantas berhampiran stesen LRT Abdullah Hukum, Kuala Lumpur hari ini.

Mohd Haizal, 29, berkata beliau sendiri akan menurunkan kain rentang yang disifatkannya sebagai usaha sabotaj ke atas Bendera Rakyat, yang pernah dikibarkannya semasa sambutan ambang tahun baru 2013.

"Saya akan cabut (kain rentang) sekarang. Saya tidak mahu nanti orang kata kami pula (yang bertanggungjawab memasangnya)," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Kain rentang berkenaan dikesan menunjukkan slogan yang menggesa orang ramai menukar bendera Malaysia dan dengan bendera yang serupa dengan Bendera Rakyat.

Bendera Rakyat merupakan bender yang dipromosi oleh Mohd Haizal dan rakan-rakannya.

Beliau bagaimanapun menafikan bahawa kumpulannya bertanggungjawab memasang kain rentang tersebut.

Tambahnya, kumpulannya juga tidak berniat untuk menukar bendera Malaysia apabila mengibarkan Bendera Rakyat semasa sambutan ambang tahun baru dan juga ketika ambang hari kemerdekaan tahun lalu.

"Bukan. Kami bukan nak suruh tukar bendera. Tak ada langsung kata nak tukar bendera. Kami cuma cerita mengenai sejarah. Suruh orang ramai tahu tentang sejarah bendera itu. Itu sahaja.

"Sedangkan pada malam 31 Ogos pun kami bawa bendera Malaysia. Kami memang nafikan. Lagipun kami bukan buat kain rentang macam itu. Kami pakai kain buruk biasa sahaja," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Kain rentang misteri yang dikesan hari ini menunjukkan tanda pangkah pada imej bendera Malaysia dengan tulisan dalam bahasa Inggeris "Bendera ini mesti dibuang" (This flag must go).

Imej Bendera Rakyat dalam kain rentang itu pula ditanda rait, dengan tulisan dalam bahasa Inggeris "Ubah" (Change).

Selain itu, kain rentang itu juga mempromosi perhimpunan anjuran Pakatan Rakyat dengan tulisan "1 Juta Himpunan Kebangkitan Rakyat 12 2013 #KL112.

Sementara itu, seorang kakitangan stesen LRT Abdullah Hukum memberitahu Malaysiakini bahawa beliau dimaklumkan mengenai kain rentang itu oleh beberapa orang penumpang pada sekitar jam 9 pagi.

Ditanya sama ada petugas LRT akan menurunkan kain rentang tersebut, kakitangan yang enggan dinamakan itu berkata pihaknya tidak dapat berbuat demikian kerana jejantas itu bawah bidang kuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.
 
Posted by ahmadi
 
 

CADANGAN PEMBAIKAN BANNER "BIAR HILANG TANAH KUBUR" AMENO, KIHKIHKIH!

yongsukakuning.blogspot
 
Heboh tersebar gambor banner ameno yang teramat bangang. Di sini Yong letak satu gambor banner dari blog Libang Libu. Hmmm...interesting juga banner ni. Tapi Yong raser ia tak cukup berasap!

GAMBAR 1: BANNER ASAL

Jadi, Yong cadang banner itu diubah seperti gambar 2. Siap letak gambor batu nisan dengan ukiran isyarat tangan! Pasti lebih berasap kerana menepati ciri-ciri yang demer amat suka.

GAMBAR 2: BANNER YANG TELAH DIUBAH-SUAI

Yong percaya kalau ameno naikkan banner camni, tentu ramai yang akan berhenti untuk melihat dengan lebih dekat. 

Gamaknya kerana itu demer asyik kebas tanah rizab Melayu dan pindahmilik kepada bukan Bumiputera. Contohnya komer tengok gambor 3.

GAMBAR 3: PERCUBAAN UNTUK KIKIS TANAH REZAB MELAYU OLEH UMNO

Tu dia...Ameno Puchong punya kerojer. Kununnya demerlah pejuang RMI (Raja Melayu Islam). Realitinyer demerlah petualang RMI! Baca citer seterusnya di sini.

Betul kata Chedet. Ameno dipenuhi gerombolan yang tidak waras. Sebab itu demer bangang tahap GABAN!

APA NAK TUNGGU LAGI?

JOM UBAH
TOLAK UMNO. TOLAK BN

comments:

  1. DeeDee Yong...

    Puak UMNO nih memang tak perlukan tanah kubur... sebab diorang kalu mampus... mayat kena dibakar dan abunya dihanyutkan kat Sungai Gangges... hahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

  2. Tolong kenalpasti puak2 UMNO yang suka sangat kat banner tu. Bila diaorang mampus nanti, bakar ye mayat2 mereka jadi abu. Kalau tak ada mancis, cincang bangkai mereka bagi makan kat anjing ke, babi ke. Jangan lupa bungkus bangkai2 mereka dengan bendera dacing, kah,kah,kah.

  3. pemimpin umno takperlu tanah kubur kerana mereka dah banyak tanah,,bolehla tanam ditanah sendiri,,,,,,,,,,

  4. Geng diaorang tak mahu tanah kubur...sebab tak mahu hadap azab kubur...

  5. ha ha ha!

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment