Saturday, January 12, 2013

RG2011... Fw: KL112 peluang tambah pendapatan

 



Peniaga untung besar di perkarangan stadium

idhamlim.com

DRS. KHALIL IDHAM LIM

HARAKAHDAILY/-

KUALA LUMPUR: Para peniaga yang membuka perniagaan mereka di perkarangan Stadium Merdeka hari ini mencatatkan untung besar.

Berbanding dengan perhimpunan yang kecoh sebelum ini, kali ini perniagaan berjalan dengan lancar apabila polis memberikan kerjasama penuh.

Sebelum ini, setiap kali selepas perhimpunan, media Umno dan BN melaporkan peniaga mengadu kerugian akibat dari kekecohan yang berlaku.

Ini kerana, peserta perhimpunan terpaksa bertembung dengan polis.

Malaysiakini melaporkan, seorang peniaga  Mansur Ahmad, 56, berkata, dia berjaya menjual 500 kebab hari ini.

"Hari ini, saya dapat untung lebih RM1,000," katanya gembira.

Malam tadi, Mansur membuka kedainya di Kelab Sultan Sulaiman, tempat perhimpunan para HKR112.

Anaknya, Faeza Mansor, 28, yang menjual sop dan mee di sebelah gerai Mansor berkata, perniagaan mereka kali ini luar biasa keuntungannya.

"Kakak saya sudah mengaku kalah untuk memotong daging lagi. Dia sudah terlalu letih," katanya dengan senyuman gembira.

Faeza dibantu oleh enam adik beradiknya dalam perniagaan hari ini.

Selain itu, air dalam botol dan tin turut menjadi tumpuan peserta perhimpunan kali ini.

 

Pemandu Teksi: KL112 peluang tambah pendapatan

agendsai.blogspot.
 
KUALA LUMPUR 11 Jan: Pengerusi Badan Bertindak Pemandu Teksi Bermeter (BBPTB), Amran Jan berkata, pemandu teksi boleh mendapat pendapatan lebih semasa Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112 berlangsung.

"Ramai orang ada di Kuala Lumpur esok, bermakna pemandu teksi ada peluang untuk tambah pendapatan," katanya kepada Keadilandaily.
Beliau hairan dengan kenyataan Timbalan Presiden Pertubuhan Pemandu dan Pengusaha Teksi/Limosin dan Kereta Sewa Malaysia (Petekma) Syahrir Abdul Aziz kononnya pendapatan pemandu teksi terjejas jika himpunan diteruskan.

"Bayangkan kalau sejuta orang datang ke Kuala Lumpur. Bohonglah kalau kata pendapatan terjejas. Bertambah, adalah," tegasnya.
Malah beliau mengalu-alukan saranan penganjur Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112 untuk mengguna kenderaan awam termasuk teksi untuk ke lapan lokasi yang ditetapkan.

Amran juga terkejut alasan Petekma, kononnya Himpunan #KL112 punca kesesakan lalu lintas, sedangkan sebelum ini turut diadakan himpunan besar di ibu kota seperti Sambutan Hari Kebangsaan dan sambutan malam tahun baru.

"Mana-mana pemandu teksi mesti faham situasi. Katakanlah dia tahu ada himpunan di sesuatu tempat, dia mesti cekap melihat kesesakan lalulintas. Ini perkara biasa," katanya.
Justeru, beliau sendiri memberi komitmen menyertai Himpunan Kebangkitan Rakyat yang diadakan antara jam 2 hingga 5 petang esok.

"Setahun ada 365 hari bukan? Esok, kita macam cutilah," kata Amran yang akan turun ke Stadium Merdeka bersama rakan-rakannya
./KeadilanDaily

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment