Monday, April 1, 2013

RG2011... Fw: Individu dikehendaki pencerobohan LahadDatu

 



Bekas Jenderal Dakwa Ada Penglibatan Politik 'Luar Biasa' Di Lahad Datu

 
Bekas Ketua Turus Angkatan Tentera Darat, Jeneral (B) Tan Sri Md Hashim Hussein membayangkan wujud penglibatan politik luar biasa dalam operasi pasukan keselamatan dalam menangani pencerobahan pengganas Sulu di Lahad Datu.

Bercakap dalam sidang media di ibu pejabat KEADILAN tengah hari tadi, beliau berkata, ada sesuatu yang tidak kena dalam cara kerajaan menangani konflik itu.

"Sebagai seorang yang berlatarbelakangkan profesion tentera, saya lihat peristiwa di Lahad Datu membayangkan ada penglibatan politik yang luar biasa dalam operasi yang sedang dijalankan,"

"Pertama, kita ada panglima (ATM) di Sabah, ada dua markas tentera di sana. Jadi kalau kita lihat dari segi 'Command and Control', tugasan (di Lahad Datu) patut diserah kepada mereka.

"Ini kerana mereka lebih arif dengan keadaan tanah, jalan dan kawasan yang mungkin terdedah kepada ancaman," katanya.

Namun, Md Hashim berkata, pasukan yang dikerah pada peringkat awal di sana kebanyakannya dari semenanjung Malaysia.

"Pada awalnya di Kampung Tanduo, unit khas Polis Diraja Malaysia (PDRM) dari Semenanjung yang ditugaskan," katanya lagi.

Tambahan pula, bilangan penceroboh yang masuk ke Lahad Datu tidaklah terlalu ramai dan pasukan keselamatan yang sudah ada di sana sepatutnya dapat menghadapinya.

"Kenapa kita tugaskan pemerintahan tertinggi dalam Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan PDRM untuk pergi ke sana?

"(Jadi) inilah yang saya lihat tidak kena (dalam cara kerajaan tangani insiden Lahad Datu)," katanya lagi.

Menurut Bernama, sehingga kini, jumlah pengganas Sulu yang ditembak mati adalah 67, manakala jumlah tahanan mengikut Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (SOSMA) berjumlah 111 orang.

 

Datuk Seri Ridwan Serah Diri, Gambarnya Bersama Mukhriz Masih Jadi Tandatanya


Yang Dipertua Pertubuhan Kebajikan Al-Ehsan, Datuk Seri Muhammad Ridzwan Sulaiman hari ini menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang bagi membantu siasatan berhubung pencerobohan bersenjata di Sabah.

Beliau, yang memakai baju Melayu merah dan berserban, hadir bersama lebih 10 orang kenalannya di balai polis itu pada 11.05 pagi tadi.

Bercakap kepada pemberita sebelum menyerah diri kepada pihak polis, Muhammad Ridzwan mengaku memberi bantuan kewangan kepada Sultan Sulu, Jolo, selatan Filipina iaitu Sultan Muedzul Lail Tan Kiram yang pernah ditemuinya pada 15 dan 16 September tahun lalu.

Beliau bagaimanapun menafikan bahawa Jamalul Kiram, yang dipercayai menjadi dalang pencerobohan di Sabah, adalah Sultan Sulu.

"Saya tidak kenal pun Jamalul Kiram," katanya.

Muhammad Ridzwan menyerah diri hari ini berikutan kenyataan Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib semalam yang memintanya menyerah diri dengan segera di mana-mana balai polis berhampiran.

Hamza berkata Muhammad Ridzwan, yang tidak terlibat dengan pengganas bersenjata dari selatan Filipina, boleh membantu pihak polis dalam siasatan mengenai kes pencerobohan di Lahad Datu pada 12 Februari lepas....
.BERNAMA

Lelaki paling dikehendaki rapat dengan anak Mahathir

Mohon anak Mursyidul Am Umno/BN Tun Dr Mahathir Mohamad, Mukhriz Mahathir bantu pihak polis untuk jejak dan tangkap individu yang paling dikhendaki kerana dipercayai menyalur bantuan dana kepada teroris Sulu yang menyerang dan menceroboh Lahad Datu.

Kerjasama anda amatlah rakyat alu-alukan...

Sebelum ini, media melaporkan, polis sedang mencari seorang lelaki bergelar 'Datuk Seri' untuk membantu siasatan dalam Ops Daulat.
Laporan sebelum ini
 

comments:

Anonymous said...

Inilah gambar sekumpulan penyamun tarbus, makan wang rakyat

Whoamie Muhd Nor said...

patut disabitkan dengan kesalahan menyalurkan wang ke luar negara...
Pengakuan
"Bercakap kepada pemberita sebelum menyerah diri kepada pihak polis, Muhammad Ridzwan mengaku memberi bantuan kewangan kepada Sultan Sulu, Jolo, selatan Filipina iaitu Sultan Muedzul Lail Tan Kiram yang pernah ditemuinya pada 15 dan 16 September tahun lalu."

Anonymous said...

maka ngan ini jelas lagi nyata tak payah bersuluh lagi pembangkang tiada kaitan langsung dengan isu Lahad Datu... jadi lepas ni pencacai wal penjilat ibnu anjing umno jangan nak menyalak-nyalak lagi..

seluang laut

Anonymous said...

UMNO ada kaitan dengan lakonan di Sabah yang mengorbankan pasukan keselamatan dan umat islam sulu, UMNO lah penjenayah sebenarnya

Anonymous said...

sekali pandang gaya macam kampong nya di chennai aje, kalau tak kerala....nampak macam saudara sdekampong si pak mukriz kan.

sesungguhnya lanun lanun itu akan berkelompok dengan kawannan nya, seperti "Ali Baba & his 40 thieves".

ubah;ah kepada kerjaan yang baik untuk keberkatan dunia dan akhirat, tiada gunanya menongkat langgit bagai Qarun dan MahaFiraoun.

Anonymous said...

Bodoh punya eee. Jadi barua Sulu rupanaya. Dari zaman Melaka sampai la ni, tak berubah2 sifat khianat korang kan. TT, you tau tak puak2 ee ni sebenarnya ialah pelarian dari India.

Diorang lari pasal diorang takleh terima hakikat yang puak mughal eee dah kalah dengan tentra hindu Rajput dan Ranjit Singh yang sedikit bilangannya. raja Mughal trerakhir, Bahadur Shah Zafar II kena halau ke Burma dan mati hina di sana. Waris2 Mughal banyak yang jadi kuli puak Hindu Rajput.

Sampai ke Tanah melayu, puak eee ni byk buat onar dlm masyarakat. Suka jadi barua, suka pecahbelahkan org, asal dia untung. Contoh Mamakthir paria kutty pedukang kerala dan yg terbaru datuk seri rEEEzwan naina pedukang al eehsan.

Diorang sebenarnya malu dengan india hindu di malaysia, tu pasal dia main divide and rule kat malaysia nak lemahkan org melayu, supaya diorg dapat naik ke tampuk pimpinan untuk balas dendam terhadap org India Hindu.

Dey eee, lu tak payah nak bawak dendam lama zaman Mughal ke Malaysia ok. Di sini, rakyat Malaysia hidup aman damai tanpa mengira kaum dan agama. Kami dah taknak permusuhan kaum dan agama. Kami semua rakyat Malaysia, kami cintakan keharmonian.

Lagi satu, maharaja mughal itu bodo punya naina. Manyak buat maksiat, minum arak, byk main pooja2 tahyul. Masa itu mughal jadi maharaja, dia tala kasi dakwah sama berhikmah sama itu rajput2 dan org Sikh. Dia punya kerja itu Mughal naina, dia mau perang, mau bunuh, mau rampas harta itu rajput saja. Mana boleh itu perpaduan melalui kekerasan, aney. Perpaduan mesti secara berhikmah aney. Lagi satu, itu naina mughal, perangai dia sarupa itu mamak putty padukang. Suka main divide and rule punya polisi. Dia kawinkan dia punya tangkaci sama satu kumpulan rajput, atau dia kawin dia punya putra sama satu kumpulan rajput punya tangkaci, pastu suruh itu rajput jadi macai kpd mughal. Suruh serang rjput yg lain. Ayoyoyoyo, Itu lu punya Nabi Muhammad tarak ajar itu. Itu bukan cara Nabi dan para sahabat, itu cara naina mamk kutty padukang aney.

Itu pasal Allah manyak marah sama org Mughal, Tuhan turun itu bala kat Sultan Mughal. Bukan saja maharaja mughal terakhir mati macam paria kalah dgn Biritsh dan hindu, tapi dia punya putra sama tangkaci byk hidup susah, jadi itu kuli kpd rajput. Lagi satu, gajah Maharaja Mughal pun mati agak tragis, aney lepas mughal jatuh.

berita baiknya, negeri tampat lahir pedukang2 ni, iaitu Kerala sekarang diperintah oleh Parti Komunis India. Padan muka, kahkjahkahkah!!!!!

Anonymous said...

Penyamun penyagak perogol pefitnah petualang penghianat pembunuh semuanya ada dlm jiwa umno bn haram jadah. Rakyat malaysia pada pru13 nanti undilah pakatan rakyat.

Anonymous said...

wilayah sulu adalah wilayah minoriti islam filipina macam di selatan thailand, terdapat alim ulamak dan jugak cenderung teroris. Bantuan diberi dato ni mungkin bertujuan untuk pembangunan islam di selatan filipina, . Ada sembilan lagi individu di filipina juga mengaku sultan, kebanyakkannya menggunakan nama kiram. polis cuma menyiasat sebarang kemungkinan. Tidak beretika memfitnah beliau sebagai pengganas. Daripada jutaan saudara islam sulu di selatan filipina, 100++ orang mengganas terus kena cop sulu sebagai pengganas. Walhal kalau pegi jolo macam pegi kelantan, negeri orang islam.

 

Orang Yang Dicari Polis Itu Pernah Bersama Dengan Najib & Ahmad Maslan -updated


Ops Daulat: Polis cari lelaki bergelar 'Datuk Seri'

Polis mencari seorang lelaki bergelar Datuk Seri bagi membantu siasatan berhubung kes yang berkaitan Operasi Daulat.

Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib berkata Muhammad Ridzwan Sulaiman, dengan alamat terakhir di Georgetown, Pulau Pinang amat dikehendaki bagi membantu siasatan dan diminta segera menyerah diri di mana-mana balai polis berhampiran.

Beliau berkata Muhammad Ridzwan, yang juga Yang Dipertua Pertubuhan Kebajikan Al-Ehsan, berpangkalan di Pulau Pinang dikatakan tidak terlibat dengan pengganas tetapi boleh membantu dalam kes berkaitan Operasi Daulat.

"Penama ini amat diperlukan. Orang ramai yang mengenali beliau diminta menghubungi Rakan Cop atau mana-mana balai polis berhampiran.

"Penama ini boleh membantu polis dalam satu aspek Operasi Daulat, dan polis percaya beliau kini berada di Kuala Lumpur, Pulau Pinang dan mungkin juga di Sabah," katanya pada sidang akhbar di Markas Operasi di Felda Sahabat 16, dekat Lahad Datu hari ini.

Sementara itu, Hamza berkata 180 penduduk yang menghuni pusat penempatan telah dibenar pulang ke rumah masing-masing iaitu 101 orang dari Kampung Tanjung Labian dan masing-masing 25 dan 54 orang dari Kampung Tanjung Batu dan Kampung Sungai Merah.

Beliau berkata tiada pertempuran berlaku sepanjang 24 jam yang lepas dan operasi penggeledahan serta pembersihan masih dijalankan di kawasan Sungai Bilis, Lok Sembuang dan Lok Buani.

Berhubung keselamatan di laut, Hamza berkata selain melakukan penggeledahan dan pembersihan kawasan pertempuran, kawalan di kawasan perairan dilakukan setiap masa membabitkan pasukan polis Marin, Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia dan Tentera Laut Diraja Malaysia.
- Bernama

 



Ulasan GB

Siap dengan ayat "cover line" lagi:

Beliau berkata Muhammad Ridzwan, yang juga Yang Dipertua Pertubuhan Kebajikan Al-Ehsan, berpangkalan di Pulau Pinang dikatakan tidak terlibat dengan pengganas tetapi boleh membantu dalam kes berkaitan Operasi Daulat.

Macam pernah dengar ayat itu. Oh ya: Menteri KDN, Hishamuddin sewaktu mula-mula kes Lahad Datu meletup pernah menyatakan "yang datang menceroboh itu bukan militan atau pengganas"...

Namun kebenaran akan tetap kebenaran dan apa yang GB nyatakan sebelum ini di dalam kes menteri-menteri bergambare dengan seorang penjenayah bernama papagomo nampaknya menjadi semakin benar

Enggang sama enggang, pipit sama pipit - "seorang penjenayah saja yang akan bersama penjenayah yang lain"..
,br>

comments:

Anonymous said...

KANTOI 'big time'

marwan mad zin said...

kami generasi muda amat malu dengan tindakan pihak keselamatan negara,,tiada ketegasan dalam keputusan,,tiada kecerdikan dalam menyiasat dalang pengganas lahad datu,,dimana integriti pihak keselamatan..??
Harapan kami generasi muda, PKR dapat membersihkan semula maruah pihak keselamatan apbila mnawan putrajaya kelak,,,takbir..!

A.B.U
PKR
Dulu,kini dan selamanya,,

Anonymous said...

Laa ke situ pulak kisahnya... masa berita ari mcm nak sgt tangkap dia ni..

Anonymous said...

Bro, blog para pencacai UMB sebolehnya nak kenakan "Datuk Sri" yang satu lagi tapi tak kesampaian.... mua ha ha...

Merak Langit

Anonymous said...

Mamak Kutty juga ...adik beradik Mahathir Mohamad Iskandar Kutty...
..skrg anak dia nak jadi MB Kedah..anak dia satu lagi Taiko Arak Filipino

Anonymous said...

marwan mohd zain,tukar pada ketua pemerintah pihak keselamatan negara (ketua polis),tukar menteri n kerajaan sbb depa ni y merogolkn kedaulatn undang-undang tu y jd tiada ketegasan dalam keputusan,penyiasatn pengganas lahad datu dh buat, tp ketua2 ni y meroskkn pdrm ,dimana integriti KETUA KETUA POLIS (pihak keselamatan)..??
Harapan kami generasi muda, PKR dapat membersihkan semula maruah pihak keselamatan apbila mnawan putrajaya kelak dan kekal untuk rakyat no 1.
"duduk setanah, sungai sealur, biarlah searah". PKR jgn pimpin ikot laluan tercemar y same, xguna.

Anonymous said...

Aku pun teringin sangat nak begambar dengan VIP dan VVIP..tapi apakan daya , aku hanya rakyat jelata yang tak punya apa apa makna di hati VIP dan VVIP ini...Kalau ada peluang pun aku mungkin tak akan bergambar sbb hanya dpt bangga sikit je..lainlah diaorang tu.. lagipun aku malu sebab muka aku tak fotogenik.

Anonymous said...

Aku nampak cam ni, mcm yg aku tngok kat filem2 tamil, hindustan, jakie chan, holiwod ke, malah citer2 melayu & indon pun ada:

Sesorang tu mmg ada rekod polis, tapi pasal expert belit & menipu, maka digunakan pemerintah atau polis ke utk melawankan pihak lawan.
Tak caya tngok le filem2 tu.
Tapi Allah & Rasul tak ajo gitu, kankankan

Anonymous said...

addoiiiii.... Kantoi lagi. benarlah wahai greenboc Kebenaran tetap akan menghumban kebathilan. ya Allah kau tunjukkan lah segala gala nya, Semoga menjadi pengiktibaran kpd generasi yang akan datang.

Anonymous said...

Nak tahu sifat seseorang macam mana kena lihat sikap kawan / orang yang rapat dengan dia. Bukan satu perkara yang pelik kalau Najib berkawan dengan penjenayah kerana Najib memangpun seorang penjenayah. Penjenayah dikehendaki oleh Perancis. So rakyat M'sia terpulang kepada you all sama ada you nak pilih orang telah difitnah teruk oleh UMNO dengan macam - macam jenayah tanpa bukti dan saksi (kalau ada bukti dan saksi pun ianya direka sahaja) atau pilih orang yang memang sah seorang penjenayah oleh media antarabangsa. Pilihan di tangan anda.

Anonymous said...

Tak Heran Pun,
papa gomo(kedana)(tanpa gelaran Dato or Dato Seri dll) penjenayah, banduan, perasuah, pendera isteri dan anak lebih lagi pentfitnah tersohor boleh bergambar dengan hampir semua menteri ada yang berpeluk sehingga ke tahap KPN (IGP)

Ini pula ada titile Dato Seri... lagi boleh bergambar dengan siapa saja waimah Sultan / Raja yang memberi gelaran.

Dalan umno/bn yang TAK BOLEH ialah HUDUD kerana HUDUD TIDAK MEMBOLEHKAN SEGALA JENIS kemungkaran.

Tokwan Parak

Anonymous said...

Sama macam gangster dan PERKASA , UMNO taja mana ada siasatan?

 

Gambar Individu dikehendaki bantu siasatan pencerobohan #LahadDatu didedah..!!

 
LINK FACEBOOK
 
Individu dikenali Datuk Seri Ridzwan Sulaiman dikehendaki bantu siasatan pencerobohan Lahad Datu
 
LAHAD DATU: Polis kini mencari seorang individu dikenali sebagai Datuk Seri Ridzwan Sulaiman bagi membantu siasatan berhubung pencerobohan pengganas Sulu di Lahad Datu, baru-baru ini.
Individu terbabit yang juga Yang Dipertua Pertubuhan Kebajikan Al Ehsan Islamiah Malaysia berasal dari Georgetown, Pulau Pinang dipercayai mempunyai maklumat penting mengenai percerobohan itu.

Justeru, Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib meminta individu terbabit menyerah diri atau orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai Ridzwan supaya tampil membantu polis di mana-mana balai polis berhampiran.

Beliau berkata demikian pada sidang media di sini, sebentar tadi.~ BH
 
Ini antara gambar yang diambil dari FB : Pertubuhan Kebajikan Al-Ehsan Islamiah Malaysia 
 
 
 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment