Tuesday, April 23, 2013

RG2011... Petugas BN parah akibat letupan

 

Petugas BN parah akibat letupan

 14  0 Google +0  0  0

Oleh Siti Azila Alias

NIBONG TEBAL: Seorang petugas keselamatan Barisan Nasional (BN) cedera parah di kaki akibat letupan dalam timbunan sampah di belakang Bilik Gerakan Pilihan Raya BN di Jawi, di sini, malam tadi.

Kejadian kira-kira jam 10.15 malam itu mengejutkan kira-kira 3,000 orang yang hadir bagi mendengar ceramah yang ketika itu disampaikan Pengerusi Gerakan Pulau Pinang, Datuk Dr Teng Hock Nan.

Difahamkan, ketika kejadian, lelaki berusia lingkungan 30-an itu berada berhampiran longgokan sampah berkenaan sebelum ia tiba-tiba meletup menyebabkan kaki kanannya berlubang.

Mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Sungai Bakap oleh petugas BN bagi mendapatkan rawatan lanjut.

Foto


Beberapa saksi yang turut berada di tempat kejadian turut tergamam dan tidak sempat berbuat apa-apa berikutan ia berlaku begitu pantas.


Saksi, A Michael, 39, berkata, ketika kejadian, dia mendengar ceramah bersama isterinya, M Jenytuba, 36, berhampiran kereta sebelum longgokan sampah yang berada di hadapan mereka meletup.

"Letupan itu sangat kuat. Saya tidak nampak sesiapa mencurigakan sebelum itu, hanya ada beberapa orang kanak-kanak bermain berhampiran longgokan sampah itu.

"Kejadian itu mengejutkan saya, malah isteri turut trauma," katanya.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Seberang Prai Selatan (SPS) Superintendan Shafien Mamat, bergegas ke lokasi kejadian bersama anggotanya bagi menjalankan siasatan.

Bagaimanapun, beliau enggan memberikan maklumat lanjut berikutan kejadian masih dalam siasatan.

Sementara itu, Pengerusi UMNO Pulau Pinang Datuk Zainal Abidin Osman, yang turut berada di tempat kejadian mengutuk kejadian itu dan meminta polis menyiasat pihak yang bertanggungjawab.

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment