Wednesday, April 20, 2011

RG09... **Jalan Menuju Ke syurga**

 








Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Dan mereka bersifat yang demikian ialah orang-orang yang berjaya. ( Surah Ali Imran : 104 )

 Sesungguhnya telah datang kepada kamu Rasul kami (Muhammad s.a.w) yang menerangkan kepada kamu (akan syariat Islam) ketika terputusnya (kedatangan) Rasul-rasul (yang diutus), supaya kamu tidak (berdalih) dengan berkata (pada hari kiamat): Tidak datang kepada kami seorang pun pembawa berita gembira dan juga pembawa amaran (yang mengingatkan kami). Kerana sesungguhnya telah datang kepada kamu seorang pembawa berita gembira dan juga pembawa amaran dan (ingatlah) Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu. ( Surah Al Maidah : 19 )

Please See The Attachment...

"Dunia adalah ladang bagi orang beriman, mengumpulkan bekal tuk hari kemudian, segala yang hilang di dunia kan ada gantinya, entah besok, lusa atau bilapun, kehilangan cinta-Nya, tak kan mungkin kita dapat mencari ganti-Nya" ===Al-Mu'tashim, media Dzikir dan Fikir
Jalan Menuju Surga
"Hai orang-orang yang beriman, sukakah kamu aku tunjukkan suatu perniagaan yang dpt menyelamatkan kamu dari azab yang pedih? (yaitu) kamu beriman kepada Allah dan rasul-Nya dan berjihad di jalan Allah dg harta dan jiwamu. Itulah yg lebih baik bagi kamu jika kamu mengetahuinya, niscaya Allah akan mengampuni dosa-dosamu dan akan memasukkan kamu ke dalam surga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, dan (memasukkan kamu) ke tempat tinggal yang baik di dalam surga Adn. Itulah keberuntungan yang besar. Dan (ada lagi) karunia lain yang kamu sukai (yaitu) pertolongan Allah dan kemenangan yang dekat (waktunya). Dan sampaikanlah berita gembira ini kepada orang-orang yang beriman,"
Allahumma ainni alaa dzikrika wa syukurika wa husni 'ibadatika
"Ya Allah, berilah aku bantuan dalam mengingatMu, bersyukur dan menyempurnakan ibadahku kepadaMu" HR Ahmad


--
Kepada semua banduan…menjadi mayat adalah tanda kita keluar dari "penjara dunia", langkahan kaki kita adalah langkahan maut..menuju tempat menjadi mayat… Aku telah lama berkelakar.. hari ini kamu ketawakan aku.. bukankah kita semua akan menjadi mayat... Dan menjadi mayat juga adalah satu satunya cara berjumpa dengan Allah.. Tidak mahukah kita ingin berjumpa dengan pencipta kita ?




--
 PaHiT JanGaN TeRuS DiBuanG
dance dance dance
♥ஜ♥dsjkamarul♥ஜ♥..
….Nothing in life is to be feared..it is only to be understood….
Don't be afraid to give up the good to go for the great!!!!
"You are not responsible for what people think about you.
But you are responsible for what you give them to think about you"
 
Declaration
Setiap Penulisan,Nukilan maupun sebarang Article Yang Diposting Ke Laman sesawang ini,Ianya hanyalah Sebagai Bahan Bacaan Sahaja.Pengirim Tidak Samasekali Terniat Walaupun Sebesar Hama Untuk Mempengaruhi Hati Maupun Perasaan Pembaca. Dan Ianya Juga Tiada Kaitan Samasekali Samada Yang Masih Hidup Maupun Yang Telah Mati.
Sekian dimaklumkan
Pengirim article

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

MARKETPLACE

Find useful articles and helpful tips on living with Fibromyalgia. Visit the Fibromyalgia Zone today!


Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment