Wednesday, September 28, 2011

Re: RG2011... Bantuan anda semua diperlukan.

 

     Sudah berkali kali kita diberitahu agar jangan nikah disempadan kerana beban yang menimpa jika suami buat pasal. Kenapa kita sanggup kahwin dengan orang yang kita tidak pasti helahnya?Kita tahu kahwin di sempadan tidak menjamin kesejahteraan hidup, kenapa akal terlalu pendek. Kalau lelaki ajak kita kahwin disempadan bererti adalah yang dia nak perdayakan kita. Dalam dunia ini, hanya diri dan naluri hati kita saja yang patut dipercayai, insyallah selamat. Kira sampai sepuluh sebelum membuat apa-apa keputusan. Selalunya keputusan on impulse selalu saja salah 
rhirowati - rhirowati

From: Azwan Muhamad <azwandengkil@yahoo.com>
To: Respeks <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, September 27, 2011 8:40 PM
Subject: RG2011... Bantuan anda semua diperlukan.

 
Assalamualaikum WBT,


Hari ini saya menerima satu komen berbentuk permintaan bantuan dari segi khidmat nasihat dari seorang pengirim tanpa nama. Bukan ditujukan pada saya sahaja, tetapi pada anda sidang pengikut yang dihormati dan semua yang membaca blog yang tak seberapanya ini. Untuk itu saya kongsikannya disini. (tulisan berwarna merah)


salam....saudara dr dengkil...
disebabkan blog saudara mempunyai followers yg bernas2 ideanya...ingin sy mendapatkan info tentang satu perkara ni..
sy..tlh berkahwin di sempadan dp awal tahun ini..dan kini sedang mengandung anak pertama..
suami sy telah meninggalkan beban pd diri sy seorg dengan pindah ke rumah keluarganya. dan kini sy buntu utk. mencari jalan mendaftarkan pernikahan sy. masalah utama adalah masalah kewangan utk melantik peguam.atas pandangan pihak JAIS sy cuba mendapatkan bantuan biro guaman, tetapi tiada yg mahu membantu...
harap..saudara dan followers yg lain dpt memberikan pandangan pd sy.. 



Untuk itu marilah kita sama-sama berkongsi sedikit maklumat yang kita tahu dan mungkin ada bantuan yang boleh dihulurkan boleh ditulis diruangan komen DISINI  (komen membina yang anda tinggalkan di email mungkin tidak sampai kepada pengirim asal). Semoga masalah yang membelenggu pengirim tanpa nama tersebut dapat diselesaikan secepat mungkin. 
 
 


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment