Thursday, April 5, 2012

Re: RG2011... Fw: Exco Agama Tertangkap Di Pusat Hiburan,

Salam alaik,

Exco Agama - bertanggungjawab atas hal-ehwal semua agama ( Islam, Kristian, Buddha, Hindu dan lain-lain ).

Orang yang dipertanggungjawabkan dengan hal ehwal agama seharusnya orang yang di dalam bidangnya, bersih dan berakhlak terpuji. Jika sebaliknya, beliau akan menjejaskan nama baik agama Islam yang suci. Malahan menjejaskan nama baik orang yang memilihnya.

Ertikata lain, memberi amanah sesuatu yang bernilai, seharusnya kepada orang yang dikenali sebagai amanah serta sesuai dengan bidangnya.

Dan bukannya susah sangat untuk mengetahui dan menilai keadaan seseorang itu sebelum membuat sebarang pemilihan. Ini kerana pada tangan pihak berwajib ada segala sumber untuk membuat siasatan. Lagipun, Melaka tu  kecik. Bukan ramai sangat orang.

JADINYA, persoalan saya adalah kepada mereka yang membuat pemilihan
-> MENGAPA MEMILIH ORANG SEPERTI INI SEBAGAI EXCO AGAMA?

Ada banyak kemungkinan dan banyak sangkaan boleh dibuat disini. Boleh juga banyak buat dosa di sini.

Kalau atas sebab TAK TAHU, maka tidak mungkin. Alasan seperti ini boleh diberikan pada orang-orang yang amat bodoh atau yang telah nyanyok atau amat jahil serta kepada kanak-kanak berumur 3 tahun ke bawah.

Kalau atas sebab TERTIPU SEBAB DIA BIJAK BERCAKAP DALAM HAL AGAMA, juga tidak mungkin. Saya pernah berjumpa ramai yang bijak cakap hal agama tapi cukup kuat maksiat, kuat judi dan kuat membohong. Anak orangpun dia pulun. Di sini mungkin kerana tidak membuat siasatan, maka ini bermakna LALAI DARI MENUNAIKAN TANGGUNGJAWAB.

Kalau atas sebab TAKDA ORANG LAIN, juga tidak mungkin. Dahlah dia ni buruk akhlak, takkan semua orang lain lebih buruk akhlak dari dia ni? 

Kalau atas sebab TAKDA TEMPAT LAIN untuk letak dia, juga tidak mungkin.  Habis tuh, letak orang yang akhlak buruk di tempat yang perlukan orang berakhlak baik? Kalau ni lah jawapannya, maka teruskan membaca...

Bottom line ........... hal-ehwal agama tidak lagi penting bagi pihak berwajib. Nilai agama juga tidak lagi penting dan berada ditahap paling corot sekali.

Sebab itulah semakin ramai anak haram, semakain ramai penagih dadah, semakin seks songsang, semakin ramai kena HIV, semakin ramai tidak tahu solat, semakin ramai murtad, semakin ramai perompak, semakin ramai buat aniaya pada mak-bapak dan .... macam-macam lagi

Melaka dahlah kecik.
 
-------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------{Untung Bahasa Arab}-----------------------------         
----- http://malaysiaku.com/recommends/Untung_Belajar_Bahasa_Arab/

--------------------{ Pencegahan Dadah Awal }--------------------------         
.------------------------- http://www.KENALI.net

------------------------{ Doa-doa Pendek }------------------------------          
..---------------    -....http://www.MalaysiaKu.com
-------------------------------------------------------------------------------------
                                                                 


From: yusri khatib <yusri762002@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Monday, April 2, 2012 12:58 PM
Subject: Re: RG2011... Fw: Exco Agama Tertangkap Di Pusat Hiburan,

cakap je tak guna beb. nak bagi pada pihak bebas?? nak bebas apa??
 
ada akal ke tak?? tu exco agama. apa maksud exco??
 
Islam bukan hanya agama, tapi 'parti' dizaman Nabi dulu.

--- 12/4/2 (월)에 izwanum abdulwahid <pedu_00@yahoo.com>님이 쓰신 메시지:

보낸 사람: izwanum abdulwahid <pedu_00@yahoo.com>
제목: Re: RG2011... Fw: Exco Agama Tertangkap Di Pusat Hiburan,
받는 사람: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>, "zzxmelayucyber" <melayucyber@yahoogroups.com>
날짜: 2012년 4월 2일 (월요일) 오전 12:10

sejarah politik menunjukkan dengan jelas
apabila hal agama Islam disandar dan digantung harapkan kepada orang2 parti
hampir semua 2 x 5 saja

patutnya hal ehwal Islam ini
dipegang dan diamanahkan kepada pihak independent
yang tak terikat dengan segala birokrasi dalaman dan songeh kepentingan





From:
Izana Hani <izanahani@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>; zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Friday, March 30, 2012 3:43 PM
Subject: Re: RG2011... Fw: Exco Agama Tertangkap Di Pusat Hiburan,

saya ulang balik apa yang terbaca tadi,

malaysia boleh, islam hadhari, mengikut lunas-lunas khalifah umar abdul aziz
tambahan, 1 malaysia


From: -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg>
To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, March 28, 2012 11:58 PM
Subject: RG2011... Fw: Exco Agama Tertangkap Di Pusat Hiburan,

 
----- Original Message -----

Exco Agama Tertangkap Di Pusat Hiburan, Terbukti Pemimpin UMNO Tak Layak Jaga Agama!

PDO
 
 
Apa sudah jadi dengan kerajaan UMNO Barisan Nasional agaknya?. Semakin dekat dengan Pilihanraya Umum Ke-13, maka semakin terserlah kebobrokan para pemimpinb mereka. Dari yang diatas sehinggalah kepada peringkat akar umbi. Inilah bahayanya apabila Perdana Menteri, Najib Tun Razak buat roadshow 1Malaysia dengan menaburkan duit jutaan ringgit kepada rakyat. Bukan rakyat marhaen yang dapat menikmatinya, tetapi inilah masanya wakil-wakil rakyat yang belum tentu dipilih semula untuk menjadi calon pada PRU nanti merompak wang tersebut sesuka hati mereka. Inilah yang menyebabkan akhirnya pemimpin mereka lupa daratan dan tidak lagi mengenal diri sendiri. Sebelum ini kami ada mendededahkan kes penyelewengan tanah di Kuantan yang melibatkan sebuah syarikat yang mempunyai hubungan saudara dengan bekas MB Pahang, Tun Khalil Yaakob.
 
Laporan polis dan SPRM baru saja dibuat semalam, namun dalam masa yang sama juga kita digemparkan dengan berita penangkapan seorang pemimpin UMNO Melaka yang bergelar Wakil Rakyat iaitu Datuk Hj.Yaakub Md Amin (foto), ADUN Kawasan Sungai Udang. Menurut laporan media, beliau 27 turut diperiksa dalam serbuan dilakukan sepasukan polis Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) negeri di sebuah pusat hiburan di Bandar Melaka kelmarin. Tambah mengejutkan beliau yang merupakan Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Negeri juga merupakan pelanggan tetap premis berkenaan telah diperiksa ketika serbuan Ops Tapis Pusat Hiburan oleh 14 anggota termasuk dua pegawai, diketuai Inspektor Risikan Operasi dan Tahanan JSJN negeri, Inspektor Mohd Hisham A Rahman, bermula jam 2.40 pagi itu.
 
Dalam serbuan itu, seorang ketua pelayan juga dilihat cuba meloloskan diri dengan berlari keluar menuju ke pusat hiburan bersebelahan sebelum dapat dikesan anggota polis, lalu menahannya di tangga premis terbabit. Tanda tanya kenapa lelaki berusia 24 tahun itu melarikan diri terjawab apabila ujian sari­ngan urin didapati positif dadah jenis methaphetamin dan amphetamine (AMP). Menurut sumber, enam wanita tempatan, dua wanita warga China dan seorang dari Indonesia turut diperiksa, sementara seorang lelaki ditahan di hadapan premis berkenaan selepas serbuan dilakukan.
 
"Seorang lelaki berusia 45 tahun ditahan di hadapan pintu premis tersebut selepas serbuan dilakukan dan hasil ujian urin, lelaki itu, tiga wanita dan lapan lelaki di dalam premis berkenaan didapati positif dadah," katanya. Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik negeri, Superintendan Md Azmi Othman berkata, seramai 12 orang didapati positif dadah ketika pemeriksaan. Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 (pindaan 1983) dan Seksyen 15(1)(a) akta sama (pindaan 2003).

Bukti, lihat aksi ekxo terbabit ketika melihat pihak polis memeriksa premis itu
Apakah ini ciri-ciri pemimpin Islam yang dilaungkan oleh UMNO agaknya

 
[Persoalannya sekarang, apakah layaknya pemimpin terbabit berada dalam sebuah premis hiburan ketika umat Islam sedang lena tidur. Tambahan pula dia dipertanggungjawabkan menjaga hal ehwal agama?. Bukankah, sungguh memalukan melihat adengan yang berlaku ini. Malah, ia membuktikan kepada rakyat terutamanya umat Islam bahawa mereka telah tersalah memilih pemimpin yang menjadi "Khalifah" di atas muka bumi ini. Jika exco agama berperangai seperti ini, maka apatah lagi dengan yang lain. Kejadian ini sungguh memalukan, tambahan pula Tun Khalil Yaakob kini merupakan Yang DiPertua Negeri Melaka.
 
Tergamakkan beliau selaku pemimpin Islam melihat semua ini?. Apapun, memang inilah sifat sebenar pemimpin UMNO BN sejak dulu kini dan selamanya. Depan rakyat mereka "alim kucing", tetapi dibelakang rakyat merekalah "hero"nya. Perempuan dan pusat hiburan menjadi mainan apabila wang sudah jadi alat mereka. Justeru, rakyat perlu bijak menilai pada PRU akan datang. Jangan korbankan masa depan anda hanya kerana mahu memilih parti menang, sebaliknya kenalilah siapakah pemimpin yang bakal bawa kejayaan dunia akhirat. Maka, buatlah perubahan pada PRU akan datang].






No comments:

Post a Comment