Monday, April 30, 2012

RG2011... Foto Turutan signal dari Anwar.

 


Foto turutan detik pertama sebelum rusuhan bermula.



Anwar tersengih sengih memandang ke arah Azmin sambil memberi isyarat tangannya - " Go Ahead , Rempuh jer.."


Azmin Ali terhangguk hangguk berkali kali tanda faham . Ok bos , perintah dijunjung.



Mamat yang pegang megapfone ni turut berhenti menyalak untuk meng"confirm"kan arahan dari bos kepada Azmin. Jeritan Masuk! Masuk ! berkumandang di udara menandakan masuknya waktu yang ditunggu tunggu.


Saat rempuhan pertama atas arahan Anwar sendiri . Maka Bersih 3.0 yang janji asalnya hanya duduk bantah bertukar menjadi rusuhan paling epic dalam tahun 2012.


Perusuh mula bersepah menuju kawasan dataran . Yang angkat tangan ni menjerit Takbir! dihadapan kamera.


Apabila arahan telah diengkari ,perusuh mula melanggar undang undang lalu memaksa pasukan FRU bertindak menggunakan meriam air dan gas kimia yang memedihkan mata dan tekak.


Perusuh yang kepedihan berundur ke bangunan berhampiran.Terbatuk - batuk uhuk uhuk.


salah seorang mangsa yang sesak nafas. Yang ni dah ada dalam Ambulance tapi ambulance tak boleh bergerak keluar kerana kekecohan.Teruk juga mamat ni nafas dah berbunyi macam orang semput.


Ambulance mula meredah orang ramai demi untuk membawa mangsa dengan segera ke Hospital KL. Beri Laluan ! Beri Laluan!


dah sampai Hospital . Yang terbaring tu terbatuk batuk menandakan His still alive ok.


Salah seorang mangsa yang turut berada dalam ambulance tadi . Yang ni kes kaki luka sebab terjatuh tembok masa kecoh2 tadi.


Jika Anwar Ibrahim tak bagi signal kepada Azmin untuk merempuh masuk tadi , adakah kejadian rusuhan paling epic dalam tahun 2012 ini boleh dielakkan?. Besar kemungkinan rusuhan tetap akan berlaku kerana adanya seorang Anwar disitu.



Mari kita tengok situasi di bahagian belakang kumpulan perusuh yang beratus ribu itu . Mereka berhajat datang secara aman tetapi terkejut bila pasukan Polis Anti Rusuhan melepaskan gas pemedih mata.Masing masing terpingga pingga tak tahu mengapa polis telah bertindak kejam .



ALkisahnyer diorang tak tahu bahawa Anwar dan Azmin telah memulakan provokasi dahulu di bahagian hadapan di Dataran Merdeka. Ini memaksa Polis Anti Rusuhan bertindak balas menyuraikan perhimpunan HARAM berkenaan. Ini gambar sedetik selepas rusuhan bermula.Masing masing mula berundur.Why? why are we leaving?





Maka ramailah hati yang terbakar.
Perusuh 1: Polis Bodoh!


Perusuh 2 : You're murderess ! Pembunuh!




Perusuh 3 :We came in peace , but you are not peace with us.




Perusuh 4 : Bodohh!


Jurugambar : You Lost Brother!.

Jika Anwar Ibrahim tak bagi signal kepada Azmin untuk merempuh masuk tadi , adakah kejadian rusuhan paling epic dalam tahun 2012 ini boleh dielakkan?. Besar kemungkinan rusuhan tetap akan berlaku kerana adanya seorang Anwar disitu.







__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment