Thursday, April 5, 2012

RE: RG2011... Fw: Ibu Rela Diperkosa Untuk Selamatkan Anak2

 

Hujan emasa hjan emas negeri sendiri.....Jutaan kali lebih baik negeri sendiri...there’s no place like home....

 

Yang mengutuk Negara kelahiran sendiri ni, jenis yang tak sedar diri, berjalan menongkah langit....

 

From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of dzayu03@yahoo.com
Sent: Thursday, 5 April, 2012 4:12 PM
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Re: RG2011... Fw: Ibu Rela Diperkosa Untuk Selamatkan Anak2

 

 


Org kat Malaysia memang cepat buat rumusan selepas membaca apa2 artikel pun. Saya pun pernah merantau ke negara barat dan mendapati keadaannya sama je dengan di Malaysia.

Secara keseluruhannya memang negara kita dikira Negara yg selamat utk dilawati oleh org luar dan utk rakyat kita tinggal. Kes-kes jenayah seperti rogol dan bunuh berlaku pada setiap masa dimana2 negara diseluruh dunia.

Bukan salah pemerintah tp ibu bapa yg gagal mendidik anak2 mengikut kepercayaan masing-masing. Rasanya semua rakyat Malaysia yg belajr di Malaysia menggunakan kurikulum yg sama, mengapa diri kita jadi seperti yg seadanya manakala ada yg jadi teruk seperti berita dibawah?

Sesungguhnya bila kita menunding satu jari ke arah org lain, empat lg jari menuju ke arah diri sendiri. Kalau setiap individu menjalankan tugas sebagai seorg warganegara dgn ikhlas n jujur, semua ini, insyaallah dapat dikurangkan kes-kes jenayah dari masa ke semasa.

TQ

Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network


From: "-::eSpAcE9808::-" <rienacom@yahoo.com.sg>

Sender: respeks_group@yahoogroups.com

Date: Thu, 5 Apr 2012 00:35:46 +0800

To: zzxmelayucyber<melayucyber@yahoogroups.com>

ReplyTo: respeks_group@yahoogroups.com

Subject: RG2011... Fw: Ibu Rela Diperkosa Untuk Selamatkan Anak2

 

 

----- Original Message -----

 

Ibu Terpaksa Relakan Dirinya Diperkosa Untuk Selamatkan Anak-anaknya

greenboc

Seorang ibu terpaksa merelakan dirinya untuk diperkosa oleh seorang penyamun bersenjata di rumahnya minggu lalu untuk melindungi anak-anaknya.

Wanita tersebut, seorang surirumah berusia 38 tahun, dirogol berkali-kali manakala empat orang anaknya telah dikunci oleh suspek di sebuah bilik bersebelahan.

Kejadian tersebut berlaku jam 5.45 pagi apabila wanita tersebut dikejutkan oleh seorang lelaki yang memegang sebilah gunting.

Suspek, yang menutuo mukanya dengan sehelai pakaian kanak-kanak, dipercayai telah memecah masuk rumah berkenaan melalui tingkap.

Dia tangkas menutup mulut wanita tersebut dengan tangan dan mengacukan gunting yang dipegangnya ke leher mangsa. Suspek memberi amaran kepadanya untuk tidak menjerit atau dia akan dibunuh.

Mangsa juga dipaksa untuk menyerahkan barang kemas dan wang yang dimilikinya.

Wanita tersebut yang ketakutan lalu mengambil wang RM300, dua telefon bimbit, seutas rantai dan sepasang anting-anting, diletakkan di dalam sarung bantal dan menyerahkan kepada suspek.

Suspek kemudian menyatakan dia hendak merogol salah seorang anak perempuannya dan ini menyebabkan dia merayu dengan menyatakan dia sanggup menjadi pengganti kepada anaknya.

Ketika itu, anak-anaknya terjaga dan suspek telah mengunci mereka di dalam bilik. Suami wanita tersebut tiada di rumah dan tidak pulang kerana berada di luar untuk urusan perniagaan.

Suspek kemudian pergi mendapatkan wanita itu yang terpaksa membiarkan dirinya dibogelkan dan diperkosa.

Wanita itu kemudian memberitahu polis suspek tersebut tidak menggunakan kondom tetapi sekadar membaluti kemaluannya dengan bag plastik.

Mangsa ditampar beberapa kali apabila beliau meronta dan cuba menahan dari diperkosa lagi.

Setelah suspek pergi, mangsa memanggil jirannya untuk mendapatkan bantuan sebelum pergi ke balai polis untuk membuat laporan.

Beliau juga telah dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah Hospital untuk pemeriksaan lanjut.

Pasukan polis forensik tiba ke tempat kejadian untuk mendapat kesan cap jari suspek.

Mereka turut menemui gunting yang digunakan suspek untuk mengancam wanita berkenaan dan pakaian kanak-kanak yang digunakan suspek untuk menutup mukanya.

Ketua Polis Selangor Datuk Tun Hisan Tun Hamzah mengesahkan laporan tetapi enggan mengulas lebih lanjut. -NST /Terjemahan bebas:GB

comments:

 

Anonymous said...

Negara Kita Selamat kan :3

jalilMing said...

penjenayah dilaknati ini merasakan seperti bebas untuk lakukan apa saja kehendaknya terhadap insan yg sedang ketakutan. Malang sungguh saya rasa kita hidup dalam suasana yang sebegini. Apakah negara ini difikirkan seperti sebuah pentas untuk lakukan apa saja. Langsung mereka tidak takut??. Negara perlu hentikan semua ini apa cara sekalipun.

Anonymous said...

Ya ALLAH takutnya... Duduk kat Malaysia pun tak aman dan selamat...duduk dalam umah sendiri tak selamat

Anonymous said...

Menggigil aku, marah, geram, sedih, macam2. Hoi.. UMNO yg memerintah Msia, yg ada alim ulamak!! buat sesuatu untuk dapatkan kan kasih sayang & Rahmat Allah di bumi Msia ni.
Jgn ko diam aje hai mufti2, alim ulamak, tunjuk perasaan kat UMNO at least minta bersetuju utk laksanakan hukum Islam, then pelan2 duduk semeja dgn pakar , buat yg mudah2 dulu, perkenalkan kat tv & media selalu betapa cantik nya undang2 Allah.

Islam dimain2kan. Artis2 bertudung terkinja2 atas pentas & tv.

Anonymous said...

mENTERI UMNO KATA NEGARA INI SELAMAT.............PTUUUUIIHHHHHHHH

Waris said...

Polis ambil kesan cap jari? Untuk apa???? Polis ada ke simpan database cap jari? Ini bukan cerita CSI. Polis di malaysia ni tarafnya sama macam polis di afrika.

Aku bercakap kerana pejabat aku pernah dipecah masuk. Beriya-iya polis menggentel bulu alat pengesan cap jari. Bila ditanya untuk tujuan apa cap cari tu, jawabnya ialah hanya untuk tujuan rekod.

Polis tak dapat nak kenalpasti suspek berdasarkan cap jari.

Begitulah bangangnya jabatan polis kat malaysia ni. Bila menteri tolol, nak harap polis bijak??? Jangan mimpilah...

Polis polis sekalian... pergi main mesin kuda lagi baiklah. Lepas tu pow sana pow sini.

Anonymous said...

tandanye malaysia merupakan negara yg paling selamat di dunia

Anonymous said...

salam...
saya pelajar di uk
saya takut nak balik malaysia
walaupun katanya malaysia negara paling selmat di asia

dulu,,
bile cakap nak pergi uk..semua orang pesan ..tak cre urself..tempat orang ..bahaya..

tapi..sekrang ,,nak balik malaysia pun saya takut..

ape cerita..
disini jauh lebih selamat

Anonymous said...

tolong la buat hukum hudud kt malaysia..insyallah gejala2 negatif ni akn dapat dibendung..sampai bila kita nk biarkn penjenayah bebas utk melakukn kejahatan??hukum mahkamah tidak telus dan adil,hukum ALLAH adalah yg terbaik..mengapa kita sebagai hambaNya hendak mempertikaikn hukum dari yang maha berkuasa..

Anonymous said...

...maka begitulah selamatnya malaysia.

Anonymous said...

Saya rasa index jenayah yg dikatakan menurun seolah-olah gimik saja. Jenayah semakin menjadi-jadi... Polis kenak pertingkatkan kualiti kerja mereka..

Anonymous said...

TAK SEMUA POLIS JAHAT..ADA YANG BAIK.. TAPI YANG JAHAT INI BUATKAN SEMUA POLIS KENE BLACK LIST. AKU PUN GERAM KAT POLIS. POLIS DAH KENE GUNA-GUNA OLEH OG KUAT POLITIK MALAYSIA. SO DIA BUAT JAHAT BOLEH SETTLE..IMAM BALING SELIPAR PENJARA JER.. MMG TAK ADIL...TAK PER.. KAT AKHIRAT NANTI TGK SIAPA YANG KETAWA DAN SIAPA YANG MENANGIS.. PM NAJIB KATA 'KITA SEDAR HUKUM HUDUD ITU HUKUM TUHAN TAPI RAKYAT BERBILANG KAUM' SO PAYAH NAK BUAT.... AKU NAK TANYA NAJIB LA, KAT MEKAH DULU SEMUA KER ISLAM MASA ALLAH PERINTAH HUKUM HUDUD TU DILAKSANAKAN? TAK KAN.. BANYAK JUGA YG KAFIR TAPI NABI SWT TAK TAKUT SEMUA ITU KAFIR2.. NAJIB JER YANG TAKUT AKAN KAFIR2 MALAYSIA... PERCAYALAH.....

zhirana said...

dan mereka kata malaysia adalah negara yg aman...menteri sebok buat apa? rebut kerusi,abehkan duit rakyat...rancang fitnah...syabas malaysia

Anonymous said...

Yahooo mlysa bolehhhhh.

Anonymous said...

Malaysia adalah NEGARA YANG SELAMAT... Statement bguih Menteri KDN kita!!!! Macam hampeh jerrr

Anonymous said...

aku lahir dan besar kat malaysia ni mak ayah aku, datuk nenek aku pun macam tu jugak. sedih la dengar berita2 macam ni. polis jgn sibuk masuk hal politik buat la kerja gan betul dan tulus. belambak samseng kat luar tapi special branch sebuk jaga benda lain. keamanan negara ni akan lebih terjamin klu polis tahu mana nak letak diri mereka. hukum tuhan ada pakai la. ni pekida ada perkasa ada tapi macam hamlau melayu ni semua hukum tuhan tak mau support.....



"For Business, For Growth, For Life"


The information in this e-mail and any attachments is confidential and may be legally privileged. It is intended solely for the addressee or addressees and any disclosure of the contents of either is unauthorized and may be unlawful. If you are not the intended recipient, please delete the message and any attachments and notify the sender of miss-delivery. No undertaking, guarantee or other obligation contained in this e-mail will be binding on the Bank or the individual officers of the Bank unless it is confirmed via letter on the Bank’s letterhead signed by an Officer of the Bank. Any views expressed by an individual within this e-mail which do not constitute or record the Bank’s official position do not necessarily reflect the view of the Bank.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment