Monday, April 23, 2012

Re: RG2011... Fw: MPK Di Gesa Tidak "Double Standard"

 

bukan MPK aje..semua PBT yang deme perintah buat macam ni..
biol punya mamat.,..


2012/4/21 -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg>
 

Turun Bendera, "Majlis Perbandaran Kuantan" Di Gesa Tidak "Double Standard" Jalankan Tindakan

PDO
 
KUANTAN, 18 April - Susulan kenyataan Yang DiPertua, Majlis Perbandaran Kuantan (MPK), Datuk Dzulkifli Yaakob (foto) semalam yang menegaskan pihaknya akan menurunkan kain rentang, poster dan bendera parti-parti politik yang di pasang di beberapa kawasan penempatan dan jalan raya sekitar bandar ini. Maka, PDO amatlah berharap agar MPK tidak "double standard" dalam tindakan mereka. Oleh kerana tindakan itu diambil bagi memastikan pemasangan poster dan kain rentang itu tidak mengganggu lalu lintas dan membahayakan pengguna jalan raya, maka MPK sepatutnya menfokuskan lokasi di kawasan pusat bandar terlebih dahulu sebelum ke pinggir-pinggir bandar. Berdasarkan kepada kenyataan Yang DiPertua MPK itu, antara kawasan yang dikenalpasti dipasang dengan bendera, kain rentang dan poster ialah di Jalan Beserah, Jalan Air Putih dan di kawasan-kawasan perumahan semata-mata. Sedangkan MPK sepatutnya menumpukan lokasi di pusat bandar terutamanya berhampiran Pejabat UMNO Kuantan, di Jalan Mahkota dekat sini. Tinjauan PDO mendapati, bendera UMNO dan Barisan Nasional dipasang sewenang-wenangnya pada pokok-pokok yang terdapat di sekitar kawasan terbabit iaitu berhampran Masjid Negeri, Sultan Hj.Ahmad Shah I sehinga ke kawasan berhadapan Pejabat Pos Negeri. Malah, bendera yang tersebut bukan hanya dilekatkan begitu saja, malah pihak berkenaan memaku kayu bendera pada pokok-pokok berkenaan. Bukakah itu boleh merosakkan pokok terbabit sebenarnya. Malah, ada diantara bendera tersebut betul dipacakkan hingga menghalang lalu lintas. Itu belum termasuk yang jatuh menyembah bumi lagi. Maka, itu, Dzulkifli digesa mengarahka anak buahnya membuat rondaan di kawaan terbabit terlebih dahulu sebelm menfokuskan kawasan lain. Memang benar ada banyak bendera yang dipasangkan di taman-taman perumahan dan lokasi-lokasi tertentu. Cuma, MPK perlulah adil dalam membuat tindakan. Jangan hanya bendera parti pembangkang sahaja yang diutamakan, sebaliknya mereka tidak berani membuang bendera yang dipasang oleh parti UMNO.


Penguatkuasa MPK sanggup memanjat pokok hanya untuk buang bendera PAS

Musykil, kenapa bendera UMNO BN dibiarkan pula oleh MPK tanpa tindakan

Aneh, macam mana bendera UMNO BN dalam bandar ini tidak disedari MPK
[Semalam, YDP Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) itu juga berkata semua parti politik yang ingin menggantung kain rentang, poster dan bendera masing-masing semasa pilihan raya nanti perlu memohon permit daripada Polis Diraja Malaysia (PDRM), bukannya Majlis Perbandaran Kuantan (MPK). Soalnya, jika mengantung bendera dan banner pun mahu dirujuk kepada pihak polis, maka apa tugas MPK sebenarnya?. Bukankah semua itu adalah tugas MPK?. Nampak benar MPK cuba melepaskan tanggungjawab tersebut kepada pihak polis yang sudah terlalu banyak tugas yang lebih utama untuk mereka jaga. Usahlah dibebankan lagi pihak polis dengan kerja-kerja hakiki MPK. Cukuplah dengan kerja polis meluluskan permit ceramah dan sebagainya. Tindakan ini, seolah-olah ingin menyusahkan lagi parti politik terutamanya pembangkang pada PRU-13 ini sebenarnya. Justeru, MPK digesa melakukan tugas dengan profesional dan tidak terikut-ikut dengan arahan politik kerana semua rakyat tidak kira penyokong kerajaan atau pun pembangkang adalah pembayar cukai kepada pihak berkuasa tempatan terbabit. Maka, itu bertindak adillah kepada seluruh rakyat Kuantan jikalau majlis tempatan itu ingin agensi terbabit terus dihormati].


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment