Thursday, June 28, 2012

Re: RG2011... MINTA TOLONG - SEKOLAH / PUSAT PEMULIHAN AKHLAK / SEKOLAH PONDOK / SEKOLAH AGAMA

 

As Salam,

Salah satu sekolah agama yang di bangunkan oleh pertubuhan murid-murid kitab turath , melaka( kitab kuning yang dikenali sebagai jawi)telah mendirikan 2 buah pondok di padang temu, melaka  dan pondok kemengkang ,jasin  trend kemasukan pelajar kebanyak yang bermasaalah (macam - macam ada) ada yang dah keluar jadi org dan melanjutkan pelajaran ke indonesia , mahad tahfiz untuk 30 juz , mesir dan sebagainya.kami tak cerita lebihsebab kami bukan buat business , apa yang kami bangunkan adalah kesinambungan amalan ikhlas dan panjangkan jariah ilmu daripada guru-guru alim kami yang kami pelajari di pondok-pondk di kedah ,kelantan , p pinang

rujukan web mrk di www.pmkt.com.my


From: johari ghazali <johari_ghazali@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, June 27, 2012 3:45 PM
Subject: Re: RG2011... MINTA TOLONG - SEKOLAH / PUSAT PEMULIHAN AKHLAK / SEKOLAH PONDOK / SEKOLAH AGAMA

 
Insyaallah, nanti saya dapatkan..kawan saya offshore..tak dapat nak contact dia. Nanti dia balik saya tanyakan dan bagatau...dia tinggal kat besut dekat ngan pekan kuala besut.jalan rumah dia sebelah ngan pasar borong kuala besut...

From: wan zul <wan_zul_misc@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, June 27, 2012 9:52 AM
Subject: Re: RG2011... MINTA TOLONG - SEKOLAH / PUSAT PEMULIHAN AKHLAK / SEKOLAH PONDOK / SEKOLAH AGAMA

 
assalam....
leh tak tlg carikan no tepon pak su tue....satu lagi pok su tinggal kat kg mana kat besut tue?
Nanti kalau dah dapat no pok su pls sms saya....0136390718

From: johari ghazali <johari_ghazali@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Monday, June 25, 2012 12:53 AM
Subject: Re: RG2011... MINTA TOLONG - SEKOLAH / PUSAT PEMULIHAN AKHLAK / SEKOLAH PONDOK / SEKOLAH AGAMA

 
Salam..saya ada pengalaman jugak..tapi bukan pasai anak berkawan ngan budak2 nakal..tapi anak selalu tak sihat...saya pernah gi berjumpa ngan satu pakcik ni...dia kat besut, terngganu...banyak jugak orang datang umah dia..berbalik pasal anak saya, saya bawak dia pergi berjumpa pakcik ni..orang kampung panggil dia Pok Su (Pak Su)..dia ubatkan anak saya, selalu sangat tak sihat..saya tgk cara dia berubat tu, dia ribakan anak saya, kecik lagi..umur 2 tahun..dia ribakan anak saya (belakang anak saya mengadap dia..pastu dipegang kepala anak saya...di baca kan doa-doa..semua yang saya dengar tu ayat-ayat al Quran..dia baca, dia usap kepala anak saya..dia baca..dia usap kepalaanak saya...beberapa kali..pastu dia ajak saya dan isteri berdoa bersama...sebelum tu disediakan air mineral..pas doa dia tiup dalam air tu buat air tawar....Alhamdulillah, sekarang anak saya jarang lagi sakit..ajal, maut, sakit atau sihat semua kehendak Allah, tapi kita usaha..

Berbalik pada kisah puan tu, saya teringat apa yang orang yang bawa saya kepada pok su tu,anak nyer dulu agak nakal dan memang langsung tak makan saman...dirotan tu, mmg selalu..tapi anak dia agak keraas hati, dilawan nyer bapak dia..kecik lagi tu, sekolah rendah jer...dibawa jumpa ngan poksu ni, dibuat cara yang lebih kurang sama mcm anak saya jugak..tapi tak diriba lah kalau dah besar....juga diberi air tawar utk dimandi dan satu botol lagi utk diminum..

Cerita Anaknya yang sorang lagi (yang derjah satu),biasalah baru masuk sekolah..biasanya seminggu dua jer..tapi maknya terpaksa menunggu kat sekolah tu 3 bulan..siap dah kenal semua ngan cikgu n makcik2 kat kantin... anak dia yang ini agak penakut (lemah semangat)..lalu dibawa jumpa poksu ni...caranya sama jugak..doa n air tawar...esoknya pi sekolah, anak dia cakap kat mak dia..."mak takyah lah tunggu lagi..malu aiman kat kawan2"...alangkah terkejutnya mak dia...mana taknya, 3 bulan menunggu kat sekolah tu..pantang lepa dari pandangan mata anak dia, apa lagi..JERIKkkk (orang besut kata nangis)..boleh ler cuba kesana...kalau berminat saya akan cuba dapatkan number hp pakcik tu dari kawan saya..tq

From: mrs dot dot <shineeza@yahoo.com>
To: "sahabatinteraktif@yahoogroups.com" <sahabatinteraktif@yahoogroups.com>; "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>; "ibu@yahoogroups.com" <ibu@yahoogroups.com>; "melayucyber@yahoogroups.com" <melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Friday, June 22, 2012 11:24 AM
Subject: RG2011... MINTA TOLONG - SEKOLAH / PUSAT PEMULIHAN AKHLAK / SEKOLAH PONDOK / SEKOLAH AGAMA

 

Salam tuan / puan,

Minta tolong pada sesiapa yang tahu sekolah pemulihan akhlak untuk remaja lelaki 12 tahun. Boleh tolong info saya untuk mencarikan sekolah pondok / sekolah agama / pusat pemulihan akhlak.

Ada sorang anak buah ni lelaki, tahun ni amik UPSR tapi adalah masalah sikit. Dia agak slow sikit dalam pelajaran dan bercampur dengan kawan-kawan yang tak elok perangai. So dia pun dah terikut-ikut. Parent tak boleh buat apa dah.

So nak mintak tolong sesape yang tau / cadangan / pendapat.

TQ in advance










__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment