Saturday, June 30, 2012

RG2011... Novel motivasi – Ayat-ayat Cinta

 

Dalam banyak-novel yang saya baca, saya suka panggil novel Ayat-ayat Cinta sebagai novel motivasi sesuai untuk Anda seorang lelaki. Novel motivasi Melayu jarang ditulis dengan gaulan sinar motivasi kerana kebanyakan novel ditulis mengikut tema cinta, persahabatan, kekeluargaan, permusuhan atau ketidaksefahaman.
 
Jika Anda sedang mencari-cari novel motivasi yang best untuk dibaca, saya rekemenkan baca dulu novel Ayat-ayat Cinta. Isi kandungannya dan jalan ceritanya mendorong Anda berubah, menjadi seperti Fahri. Fahri adalah watak utama novel Ayat-ayat Cinta.
 
Dia seorang lelaki yang amat baik, hafaz Quran, datang dari keluarga sederhana, tutur katanya baik dan mengambil berat pada orang-orang disekeliling. Sikapnya yang amat mengambil berat tu telah membuat hati beberapa orang gadis tertarik padanya dalam diam. Mereka adalah Maria, Noura, Nurul, Aisyah.
Di antara keempat-empat gadis itu, Aisyah berjaya bernikah dengan Fahri hingga menjadikan Maria, Nurul dan Noura kecewa tanpa rela. Wali Aisyah merisik Fahri melalui Syeikh Usman, guru kelas Quran yang diikuti Fahri. Fahri tidak tahu Aisyah berasal dari keluarga usahawan Turki yang amat kaya.
 
Mungkin, kisah hidup Fahri menikah dengan seorang agdis kaya secara tiba-tiba adalah bukti Allah maha penyayang. Allah swt memberi balasan rahmat melimpah ruah dari sumber yang tak disangka-sangka pada hamba yang dikasihinya juga pada hamba yang berusaha mendekatkan diri padanya.
Bila Anda ada keinginan mahu berubah, mahu menjadi baik dan mahu membina karisma, bacalahAyat-ayat Cinta. Ia membuat jiwa Anda tenang. Membaca novel ni sekali macam tak cukup.
 
Selesai membacanya, Anda akan merasa cukup puas serta timbul keinginan yang cukup kuat mahu berubah jadi lebih baik.
 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment