Monday, February 25, 2013

Re: RG2011... Fw: Boikot Restoran Mamak!

 

Salam.!
Boikot pi laa....
Mamak kaya saya tak pernah untung walaupun RM1...


2013/2/25 -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg>
 

 

18 ribu Kedai MAMAK sokong BN..ayuh kita jadikan macam Sekinchan Ikan Bakar..!!!

Posted by Kedah Lanie
 
 
 
Restoren Mamak Jangan Cari Pasal
 
Oleh  WFAUZDIN NS

NAMPAKNYA semakin gelabah puak-puak mereka untuk mencari sokongan.  Boleh dikatakan semua jabatan, mungkin termasuk dari KEMAS sendiri sudah tidak yakin dengan parti sekular peninggalan penjajah ini.  Sehari dua ini kecoh mereka berbangga dengan sokongan geng-geng restoren mamak.  Melucukan.

Kita tidak kisah mereka mahu cari siapa saja untuk sokong mereka kerana kita tahu yang menyokong mereka semuanya ada sebab musabab yang ada kaitan dengan perut masing-masing.

Dulu kisah Restoren Ikan Bakar Sekincan mahu cari makan dengan menjadi pencacai dan pengampu kepada parti keris telanjang tidak bersarung ini.  Akhirnya, Restoren Ikan Bakar 'hangus terbakar', lingkup dan ghuyub.  Pemimpin parti tetap senang lenang sambil mengagihkan wang dan kekayaan rakyat sesama mereka.

Jangan cari penyakit
 
Kali ini kumpulan restoren mamak tongkang mana pula yang mahu jadi balaci kepada parti yang nazak tersebut.  Kita mahu nasihatkan kumpulan restoren ini agar belajar dari Restoren Ikan Bakar Sekinchan.  Jangan menyusahkan diri sendiri bergantung kepada dahan yang reput dan telah dimakan anai-anai itu, nanti menyesal kemudian hari.  Jangan sampai rakyat boikot restoren kamu sepanjang hayat dan jangan kebencian rakyat kepada parti sekutu Apco itu berjangkit kepada kamu, wahai mamak restoren.

Jika mahu berniaga buatlah cara mahu berniaga.  Di dalam keadaan sekarang, silap langkah kamu akan menyesal seumur hidup.  Telah banyak bukti boleh kita tunjukkan betapa mereka yang sanggup menjual maruah diri dengan sanggup jadi pencacai tidak senang setara mana.  Bahkan, mereka terus merana dan yang senang lenang puak perasuah tu juga.
 
Posted by ahmadi
 
 
 
Posted by greenboc


Jom Boikot Restoran Mamak!!!!!!

Berita 18,000 restoran mamak bantu jentera BN dalam PRU 13 nanti telah mengundang tindak balas sepantas kilat dari rakyat.

Jika berita ini benar maka bersedialah untuk restoran maka seluruh Malaysia kena boikot,

Bila sudah tunjuk kepartian dalam berniaga maka sudah pasti hanya mengharapkan para ahli, penyokong dan pendokong UMNO saja menjadi pelanggannya.

PARA PENGUSAHA RESTORAN MAMAK DISELURUH MALAYSIA PERLU MEMBUAT PERAKUAN SAMA ADA BERITA INI SAHIH ATAU SENGAJA DIPUTAR BELITKAN OLEH MEDIA LIDAH BIAWAK RASMI UMNO.
-omakkau

Ulasan GB

Bilangan rakyat yang menyokong PR adalah lebih ramai dari penyokong BN - ini dibuktikan melalui keputusan PRU12 pada 2008 dimana BN menang hanya kerana bilangan kerusi dan bukan bilangan pengundi di samping kerusi-kerusi "simpanan tetapnya" dari Sabah dan Sarawak. (dan jangan lupa BN juga dibantu oleh ramai pengundi hantu sewaktu PRU12 dahulu)

Maka terlalu bodoh jika ada peniaga yang masih hendak menyokong BN. Buktinya apa yang terjadi ke atas Restoran Ikan Bakar Sekinchan - rakyat memboikotnya lalu bankrap dan tutup kedai.

comments:

kg senduk bg said...

kalau betul apa yg dikata.... aku setuju dan kita semua boikot sj.... duduk di kedai mamak layari internet 2 jam... order air suam saja...... mamak air suam satuuuu.....

BaDiN said...

AMAT AMAT BERSETUJU SAMA SAMA KITA PAKAT PAKAT BOIKOT.
KATAKAN TIDAK PADA RESTORAN MAMAK INI TAK KIRA DI MANA DIA BERADA JIKA BERITA INI BENAR DAN TIADA PENAFIAN DARI MAMAK PUNYA BOS.
BUKAN RESTORAN MAMAK SAJA PATUT DIBOIKOT TAPI SEMUA YANG TERLIBAT DENGAN PERANG SARAF BN.
BOIKOT SAJALAH WALAU PERUT LAPAR TAHAN SAJALAH,BANYAK LAGI RESTORAN RESTORAN LAIN YANG TIDAK BERSEKUTU DENGAN BN.
BIKOT,BOIKOT,BOKOT SEHINGGA LINGKUP PERNIAGAANNYA.

Anonymous said...

xsemua kedai mamak menyokong/bantu mereka. kedai mamak under kimma or whatever persatuan itu mybe mmg akan tlg mereka.tp yg kedai mamak yg stand alone n tidak sangkut paut ngn persatuan mamak or sebagainya ade juga yg megelak dr membantu mereka dan secara langsung tidak berkait ngan sebarang anasir politik.sekadar berniaga ntk cari makan.-cume kite perlu beza kedai mamak yg mane ntk boikot. trma kasih

Anonymous said...

dah bertahun2 gua sekeluarga baikot restoran mamak ni....

Anonymous said...

Mmg sah lah brita ni sbb Persatuan Peniaga India Muslim (KIMMA) kan dah declare sbg sayap perjuangan BN yang bekas ketua wanita di sharifah binatang pun ada masalah..jerung ada masalah..listen..listen ..listen...

Anonymous said...

boikot tak kena sebab. boikot sebab politik tak akan kemana.

sepatutnya boikot sebab kedai mamak pengotor, meniagakan ayat quran, menyamar sebagai orang islam, nasi basi lauk basi semua ada.

kelebihan restoran mamak satu saja, order cepat, kerusi meja banyak dan boleh duduk berjam-jam mamak tak marah.

Anonymous said...

Kita boikot sekarang....kotor ker bersih ker kalau dah geng umporno aku mesti boikot....Allahuakbar!!!!!

Anonymous said...

Nak perut buncit gi makan kedai mamak sebab banyak makanan nak basi di jual dan ulang panas di sediakan. Bagus juga tahan lapar perut pun tak bucit..makan mahu selalu fresh la....

Anonymous said...


CUBA BERI SALAM KAT PEKERJA KEDAI MAMAK. TENGOK PANDAI JAWAB TAK.....

FAHAM APA MAKNA TU.........?

Anonymous said...

Aku dah lama boikot...lagipun restoran mamak ni banyak yg kotor.

Anonymous said...

Ambil kesempatan ini untuk boikot semua rest mamak kerana;
- Sangat kotor premis dan pekerja taada kebersehan diri
- Penipuan guna pekerja bukan Islam tapi pakai kopiah
- Laukpauk dikitar samula

Anonymous said...

Dari semenjak dulu Tanah Melayu di cemari oleh mamak-mamak sehingga dalam istana penasihat raja pun oleh "mamak bendahara". Sampai masa rakyat Malaysia ketepikan mamak2 dan hapuskan ketuanan mamak!

Anonymous said...

Macam boikot barangan keluaran Tamin.

Anonymous said...

halau binatang Paria ni balik india tak sedar diri

Anonymous said...

mamak Mahathir bekas PM Malaysia....

Anonymous said...

Ada beberapa kedai mamak di shah alam yg dah tutup...aduan2 mcm kotor, mahal dsbnya.....dan sekarang mereka da openly declare nk sokong be end lagilah kami akan boikot habis habisan.....
Kami pun da lama tak beli Kicap Tamin sebab memang tak sedap mana pun....dan sekarang sama jugak da terpecah rahsia Tamin sponsor jalang ummi hafilda punyer roadshow n sokong be end jugak...so boikot jugaklah jom ramai2....

Andre Irwan said...

Dah cukup dah....
Dah lama dah Melayu ditipu dek Mamak ni.
Dah la status bumiputera digodam oleh depa, depa nak jadi Melayu ni sebagai peminta sedekah pulak.
Jangan lupa mantan PM kita Che Det pun keturunan mamak juga.
Boikot bukan setakat kedai makan Mamak malahan semua kedai lain yang berkaitan dengan mamak.

Anonymous said...

setuju sangat2 penyumbang besar masalah sosial dan kesihatan dlm negara sebab dibuka 24jam tauke dia untung bawa duit balik india tak sikit pun menyumbang kepada negara, pekerja pun dari negara luar kerajaan sepatutnya menyedari hakikat ini negeri dibawah pr patut tarik balik lesen malaun ni MAMAK PEROSAK BANGSA MELAYU BOIKOT!!!!

Anonymous said...

laa baru nak boikot? aku dah lama tak pi restoren mamak keling ni..bukan apa pengotor nak mampus..

Anonymous said...

Kamu bermain politik maka kamu KIMMA akan terima boikot kami dr asas politik juga... Dgn itu selagi kamu cuba menjadi alat kpd BN tiada lagi peruntukkan utk kamu dr poket2 kami.. Kami boleh idup tanpa kamu.. Dan kamu seolah2 telah lupa dr siapa kamu peroleh rezeki..


__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (3)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment