Wednesday, February 6, 2013

RG2011... Fw: Gantung Motosikal untuk Ajar Penyamun

 



 
duniacacamarba.blogspot
 
 
[HM] KUALA TERENGGANU: Geram gagal menahan dua lelaki yang disyaki mencuri pisang di kebun penduduk Kampung Kesom Che Nordin, Manir, di sini, beberapa penduduk bertindak menggantung motosikal suspek bersama pisang yang dicuri di sebatang tiang telefon di kampung berkenaan, semalam.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, dua penduduk terserempak dengan suspek sedang mencuri pisang di kebun berkenaan, tetapi dua lelaki itu melepaskan diri meninggalkan pisang serta motosikal mereka.

Penduduk kampung yang berang menggantung motosikal dipercayai milik seorang suspek bersama pisang dicuri pada tiang telefon yang terletak 500 meter dari kebun berkenaan.

Seorang penduduk Mohd Saudi Deraman, 39, berkata, sebaik dimaklumkan mengenai kebun jirannya diceroboh, dia bersama seorang rakan ke kawasan itu dan nampak dua lelaki berusia 30-an sedang memotong pisang. 

 
"Dua lelaki itu terkejut dengan kehadiran kami melarikan diri. Bimbangkan keselamatan kerana mereka ada pisau, kami tidak mengejar mereka.

"Bagaimanapun, mereka tidak sempat membawa bersama motosikal dipercayai milik salah seorang daripada mereka dan 10 tandan pisang yang cuba dicuri," katanya.

Katanya, lima lagi penduduk kampung tiba untuk membantu, tetapi mereka terlewat.

"Kami membuat keputusan membawa motosikal ke tepi jalan utama kampung dan menggantungnya pada tiang telefon sebagai pengajaran kepada suspek atau mereka yang mempunyai niat jahat di kampung ini.

"Kami biarkan motosikal itu pada tiang bersama pisang yang dicuri sehingga polis datang," katanya yang memberitahu membuat laporan di Balai Polis Manir, di sini, pada jam 1.30 tangah hari semalam.

Sementara itu, pemilik kebun yang dicereboh, Mamat Dollah, 64, berkata, dia berada di warung berhampuran rumah apabila seorang rakan datang memberitahu kebunnya dimasuki pencuri.

"Saya tidak mampu ke kebun yang terletak 500 meter dari rumah kerana sakit kaki dan meminta Mohd Saudi pergi ke kebun untuk melihat apa yang berlaku.

"30 minit kemudian saya lihat penduduk membawa pulang membawa sebuah motosikal Honda EX5 bersama dua guni pisang sebelum menggantung kenderaan berkenaan pada tiang telefon," katanya.

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment