Wednesday, May 22, 2013

Re: RG2011... Fw: Kuasa Melayu tak akan hilang

 

Setuju dgn shahidan shari.. Org kapir dah berjaya memecah-belah org islam.. Dr islam itu satu berpecah pulak pd 4 mazhab dan berpecah-pecah lagi. Baca lah al-quran walaupun hanya tafsiran kerana al-quran diturunkn kpd umat islam dlm bahasa yg mudah,.. Org kapir tak dpt ilmu yg sama bila mereka mbaca al-quran seperti org islam membaca al-quran dimana menjadikn kita org islam lebih berakal dr org kapir.. Mula dgn 'aku berlindung dr syaitan yg direjam, dgn nama Allah yg maha pengasih lg maha penyayang'..

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

From: Shahidan Shari <shahidan8@gmail.com>
Sender: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Tue, 21 May 2013 20:20:17 +0800
To: respeks_group@yahoogroups.com<respeks_group@yahoogroups.com>
ReplyTo: respeks_group@yahoogroups.com
Cc: zzxmelayucyber<melayucyber@yahoogroups.com>
Subject: Re: RG2011... Fw: Kuasa Melayu tak akan hilang

 

apo la..ni boleh diubah la..yg dia dapat singapore mcm mana,..kan dah jd republik negara singa tu,..kite ni jajahan british,..nk ubah perlembagaan kene sembang ngan british,.kalu kite melayu nk ubah perlembagaan jd negara islam(sekarang hanya pada nama) x kan dapat sbb british x kan bg sbb mereka kapir melainkan hang pi perang kat palestin dan jatuhkan yahudi,..ni depa yahudi/british/amerika punye game,.tp kalu cina mintak nk jd republic mesti dapat punye,.tiada lagi negara islam,.sbb org kapir mmg x suke org islam,..contoh rohingya,.hang pernah dengar org islam bunuh org kapir yang minoriti,..tp hang mesti pernah dengar org kapir yg bunuh islam yg minoriti,..myanmar,..singapore,..asia barat,.libya,.selatan thai,.hang balik hang pi ngaji Al-quran ngan tafsir siap,..org kapir siap bunuh nabi lg,..Allah dah habaq siap2,.nk detail pasal hati dia(org kapir) pi ngaji surah AL-Baqarah,.pi ngadap kitab dulu,.."kejar akhirat dunia pasti datang dengan sendirinya"..tgulah ketibaan imam mahdi..perang pasti berlaku,..siap sedialah wahai saudara2 ku..amin..detiknya terlalu dekat,..jgn pandang di malaysia sahaja,..pandang lah dunia ciptaan allah,..dan pandang ape yang sedang berlaku di negara2 islam seluruhnya,..kebanyakan kucar kacir dek fitnah dan strategi yg dengan senang menusuk hati org2 islam,..malah berkelahi sesame sendiri..ini tanah melayu dan bukan malaysia(negara jajahan),..


2013/5/17 -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg>
 

Yang dok takut cina nak ambik alih negara nie mai kot mana...????

Posted by Kedah Lanie
 
Definisi Ketuanan Melayu Mengikut Perlembagaan Malaysia

1. Raja Melayu sebagai Ketua Negara dan Majlis Raja-Raja tidak boleh digugurkan atau diubah oleh sesiapa pun kecuali Raja-Raja sendiri melalui kata sepakat.

2. Agama Islam sebagai agama persekutuan & walaupun lain-lain agama boleh diamalkan ianya hendaklah dengan aman damai (bertafsiran tidak cuba menghakis atau mengenepikan atau mencabar kedudukan Islam sebagai agama persekutuan).

3. Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan, sekaligus memberi dan mengekalkan identiti negara yang mempunyai sejarah ketamadunan yang telah lama beridentitikan Melayu (dan Melayu ada definisinya dalam perlembagaan Malaysia).

4. Hak istimewa Melayu di Semenanjung dan hak istimewa masyarakat bumiputera Sabah dan Sarawak sebagai langkah menyelamatkan tanah-tanah pribumi daripada terus dibeli oleh bukan pribumi yang akan mengakibatkan pribumi tiada tempat untuk didiami padahal sebelum kedatangan British, semua tanah adalah milik Raja-Raja Melayu dan rakyat Melayu/Pribumi menumpang tanah Raja.
 
 

Kuasa Melayu tak akan hilang – Zairil

Posted by Kedah Lanie

 
SHAH ALAM, 16 MEI: Kuasa Melayu tidak mungkin hilang di Malaysia seperti yang digembar-gemburkan sesetengah pihak tidak bertanggungjawab kerana terdapat banyak faktor yang menjadikannya sangat mustahil.

Menggulung hujah pada program wacana 'Pasca PRU13: Ke mana haluan politik Melayu', Ahli Parlimen Bukit Bendera DAP, Zairil Khir Johari menegaskan bahawa 'tidak kan Melayu hilang di Malaysia'.

Menjawab kerisauan yang dibangkitkan sesetengah pihak, Zairil berkata, adalah mustahil kuasa Melayu boleh hilang lantaran faktor demografi, undang-undang serta daulat Raja-raja Melayu.

"Masyarakat Melayu adalah masyarakat terbesar, dan semakin berkembang. Manakala masyarakat Cina hanya 25 peratus (daripada keseluruhan populasi) dan (jumlahnya) semakin mengecil," katanya menjawab kerisauan kononnya Melayu semakin hilang kuasa.
Beliau yang juga Timbalan Setiausaha Publisiti DAP turut mengegaskan bahawa kedudukan dan hak istimewa orang Melayu serta kedudukan agama Islam adalah perkara yang termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan yang bukan sahaja tidak boleh dipinda sesuka hati malah dijunjung tinggi oleh DAP.

Menurutnya lagi, Raja-raja Melayu adalah pelindung kepada hak dan kepentingan orang Melayu, maka tidak mungkin kuasa Melayu boleh hilang begitu sahaja.

Zairil turut membangkitkan relevansi topik wacana yang baginya sangat tidak betul. Menurutnya adalah sangat pelik bagi orang Melayu untuk membincangkan soal hala tuju politik selepas setiap kali pilihan raya apabila negara sudah 56 tahun merdeka dan diterajui sebuah parti Melayu.

Beliau dijemput sebagai panelis pada program anjuran Sinar Harian sebagai panelis bersama mantan Ahli Parlimen Temerloh, Datuk Saifuddin Abdullah serta Ahli Parlimen PAS Kuala Terengganu, Raja Datuk Kamarul Bahrin. – Roketkini.com


__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (4)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment