Thursday, May 30, 2013

Re: RG2011... Fw: Nasib bagi yg tak mahu pendidikan percuma

 

cakap dapat free..jadi yang pandai jer free..amik duit siapa pulak...amik cukai duit bapa yang anak tak pandai ler..PTPTN tuh amik duit siapa bagi pinjam??? tak pernah tanya ker??..kalau semua pandai score adakah semua freee,,,kalau tidak diundang2kan mana boleh harap ia akan berlaku..di Eropah pendidikan percuma..elok ajer jerman aku tgk..pandai pulak ...tapi ada juga yg tak pandai..kerja cuci longkang..amik sampah...semua pandai takkan nak kerja angkat sampah..tapi anak2 mereka mestilah diberikan pendidikan percuma..untuk pandai..rakyat adalah aset negara ...keluarkan modal supaya rakyat jadi aset bernilai..bukan bisnes,,kena faedah macam2..berhutang untuk belajar..dah kerja bayar hutang...dahlah negara nih hutang 500 Billion dan nak kena bayar kita..barang naik kena juga kat rakyat..sekarang berlambak2 student score 6A-11A...tapi ada semua dapat percuma masuk U??? cakap sini bolehlah..realiti tutup bagai nak rak...kesian kita rakyat Malaysia yang ada kepimpinan menjaga diri dan kroni...


2013/5/29 Sharifah hamidah <sharidah78@yahoo.com>
 

Nak percuma belajar rajin2 d sekolah menengah dpt keputusan cemerlang berebut2 Kena Tamar dpt scholarship ... Klu ambil PTPTN pun bleh free klu dpt keputusan  cemerlang... Free juga...  Yg sebenar pelajar 
 Kena Rajin belajar Dan committed ... Semua dpt free Nanti...


Sent from my iPad

On May 28, 2013, at 12:01 AM, rio hirowati <riorhs@yahoo.com> wrote:

 

 Cuba berfikir sejenak. Kalau kita dapat percuma, tentu "out of somebody's pocket" Pendidikian percuma dari darjah 1 hingga tingkatann 6 amat dialu2kan tetapi bukan di peringkat ijazah kerana sepatutnya pendidikan ijazah hanya kepada yang ditaja. bukan any Tom, Dick, and Harry yang tiada aptitude untuk belajar. Kalau percuma lebih suka main2 dan tidak serius - maklumlah bukan duit sendiri
       Anak-anak pun sudah tanggung dosa sendiri bila sudah akil baligh. Kalau sudah ditanggung sehingga 19 tahun sudah cukup beruntung.
 
rhirowati - rhirowati

From: Salina Rosli <pakisbiru@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Friday, May 24, 2013 12:28 AM
Subject: Re: RG2011... Fw: Nasib bagi yg tak mahu pendidikan percuma
 
Allah bg semua percuma....tak kena bayar...cuma taat kepadaNya...siapa yg pandai sgt tak suka benda percuma??? ckp lebih...kalu dpt berebut ...alang dpt BR1M 500 dh berebut...hipokrit la..namanya tu..

From: Garuda Zz <z_garuda80@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, May 22, 2013 12:41 PM
Subject: Re: RG2011... Fw: Nasib bagi yg tak mahu pendidikan percuma
 
manusia manusia.... semuanya nak percuma... cuba la jadi rakyat bertanggungjawap.... anak adalah amanah ALLAH kepada kita... jadi tanggungjawap kita la untuk memberikan pendidikan pada anak kita...kerajaan telah banyak membantu dalam pembelajaran... jangan tanya apa yang kerajaan lakukan ... tapi tanya apa yang kita lakukan untuk kerajaan

From: -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg>
To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, May 21, 2013 11:32 PM
Subject: RG2011... Fw: Nasib bagi yg tak mahu pendidikan percuma
 
 

Nasib bagi yang tak mahu pendidikan percuma
 
FB Dppk Kluang

Admin
nak share skit la pengalaman ketika berada di bank rakyat hr 2, kisah bermula dimana admin masuk je dlm bank terlihat ramai org yg berurusan dgn pihak bank, admin terus je amek no. giliran n terus sandar di dinding, kelihatan seorang pakcik menghampiri admin lalu kami bersembang..

admin: assalamualaikum...
pakcik: w;kum salam
admin: apa kabar? sht? ramai jugak org hr ni
pakcik: sht..haah ramai yg berurusan dgn ar-rahnu
admin: owhhh hmmm pakcik nak smpan brg ke?
pakcik: yee..anak pakcik belajar kat mesir, bnyak nak guna duit, jd pakcik guna ar-rahnu tuk wat pinjaman duit dgn brg kemas..
admin: bnyak jugak ea pakcik
pakcik: ni dah kali ke-2 pakcik dtg..hr 2 x ckup.. (smbil berdiri apabila no.giliran di sebut)
admin: hmmm besar jasa pakcik..ok pakcik (senyum)
(sedar x sedar kebetulan perbualan kami terhenti di sebabkn giliran telah sampai)

~ar-rahnu: sistem gadaian islam

:- ade la jugak harta yg nak digadai kn oleh pakcik ni tuk suport anak dia belajar..di m'sia PR nak bg belajar percuma pon mereka tidak mahu..dah terpaksa la hutang beribu2..habis belajar je siap la korang kena bayar semula...sekarang pilihanraya pon dah berlalu, siap sedia tuk menghadapi hidup yg penuh cabaran dan dugaan ini..senyummm ;)))
 
Posted by ibn_bacoks




--
Xstream-BOP

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (10)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment