Tuesday, May 28, 2013

RG2011... FW: Pengawal kelab nyaris maut dilontar bom tangan

 

Ingat kat New York ke..

Las Vegas ke.. Cam tengok CSI tuh..

 

 

Pengawal kelab nyaris maut dilontar bom tangan

Oleh NORAZLINA ISMAIL
berita@kosmo.com.my

ANGGOTA Unit Pemusnah Bom memeriksa bom tangan yang ditemui di hadapan sebuah kelab rekreasi di Butterworth semalam.



BUTTERWORTH – Nyawa dua pengawal keselamatan sebuah kelab rekreasi di Jalan Raja Uda di sini masih panjang apabila sebutir bom tangan yang dilontar seorang lelaki tidak dikenali di hadapan pintu kelab itu awal pagi semalam tidak meletup.

Dalam kejadian pukul 5.20 pagi itu, dua pengawal berkenaan sedang bertugas di situ setelah kelab itu tamat waktu operasi pada pukul 2 pagi.

Penyerang yang dipercayai menunggang sebuah motosikal dan bertopi keledar bertindak membaling sesuatu ke arah mangsa sambil berkata ‘nah, kasi lu punya bos’ sebelum melarikan diri.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara, Asisten Komisioner Abdul Rahman Ibrahim (gambar kecil) berkata, berdasarkan bentuknya, bom tangan itu dipercayai jenis ‘anti personal’ boleh menghasilkan letupan kuat bersama serpihan bebola besi untuk membunuh sasaran pada jarak keliling seluas 15 meter.

“Objek tersebut jatuh berdekatan kaki salah seorang daripada pengawal dan mangsa terkejut melihat objek berwarna hijau muda menyerupai sebutir bom tangan dan masih mempunyai pin serta tulisan berwarna kuning di bahagian atasnya.

“Kedua-dua mangsa bergegas menjauhkan diri daripada objek tersebut sebelum menghubungi polis,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.



Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0529&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.htm#ixzz2UdOssHLY
Hakcipta terpelihara

 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment