Wednesday, May 8, 2013

RG2011... CITA2 ANUWAR MAHU MENGAJAR TERLAKSANA DI KELANA JAYA.

 

SEBELUM PRU13:
"jika pakatan gagal menangi PRU13, saya akan bersara. Mungkin saya akan menerima tawaran mengajar kerana saya minat mengajar"

SELEPAS PRU13
"saya berasa amat terharu atas kehadiran saudara-saudara pada malam ini. Jelas anda semua tidak mahukan saya untuk bersara. Demi rakyat kita lawan tetap lawan!"

iNILAH SIKAP MAHARAJA SANDIWARA, ANWAR IBRAHIM..


Kelana Jaya Medan Anwar Meraikan Kejayaan #DAP Bersama Cina : Adakah ini Permulaan Ke Arah #MalaysiaSpring ?

Adeh edit lagi?
Hampir 40 ribu anak muda majoriti bawah 40 tahun hadir di Perhimpunan 'Suara Rakyat Suara Keramat' yang diadakan bertempat di Stadium Kelana Jaya. Suasana memang sukar untuk diungkapkan dengan kata-kata. Ohpolitik sendiri hadir menyaksikan hampir 75 peratus anak muda cina, 20 peratus melayu dan lagi 5 peratus lain-lain bangsa termasuk India hadir. Jalan sekitar Kelana Jaya dihiasi Ketat dan Sendat amoi-amoi cina bersama pasangan membawa slogan 'UBAH'.

Yang pasti Perhimpunan ini dapat ohpolitik terjemahkan sebagai perhimpunan pertama selepas PRU13. Kejayaan menjulang 38 kerusi Parlimen diraikan bersama sebilangan besar penyokong DAP yang hadir. Lokasi yang dipilih sangat strategik, iaitu berdekatan dengan kawasan elit cina yang terdiri dari taukey-taukey besar. Rata-rata yang hadir menggunakan kenderaan sendiri. Sesak sepanjang jalan dek kerana parking sesuka hati.

Terjemahan dari apa yang dapat diungkap adalah, adakah ini merupakan gerakan pertama ke arah Malaysia Spring yang diuar-uarkan sebelum ini? Jika ya, perhimpunan ini merupakan gerakan sebagai pembakar semangat parti yang menang terbanyak kerusi dalam Pakatan sebelum gerakan ini dibawa ke seluruh pelusuk negara. Ohpolitik meramalkan bahawa dalam tahun ini juga pasti telah diatur gerakan lengkap ke arah menjatuhkan kerajaan BN seperti yang dianjurkan pada malam ini.

Tema yang dipilih sudah cukup membuktikan bawa, Anwar Ibrahim mempunyai agenda yang bukan untuk bersara dari bidang politik seperti yang dicanang sebelum ini jika kalah PRU13. Baginya, PRU13 telah dimenangi oleh Pakatan Rakyat. Semua keputusan PRU adalah penipuan kerajaan BN. Jesteru rakyat perlu bangkit bersamanya untuk menaikkan dirinya sendiri sebagai Perdana Menteri yang terkuat sokong cina sejak merdeka.

Antara intipati ucapan Anwar sebentar tadi adalah, Anwar dengan nada bersahaja meletakkan malam ini rakyat telah bangkit memberikan jawapan bahawa rakyat Malaysia mahukan PRU yang adil. Hasrat sebenar turut diterjemahkan sebagai berbunyi rakyat mahu UMNO/BN tumbang. Turut diingatkan UMNO/BN jangan memainkan isu perkauman bagi menutup kelemahan dalam mentadbir negara. Kerajaan BN sekarang ini dilebelkan sebagai kerajaan yang tidak sah dan Tsunami PRU13 ini diletakkan sebagai Tsunami Rakyat bukan lagi Tsunami cina. Tambah Anwar, pemakaian baju berwarna hitam ini sebagai petanda telah terkuburnya demokrasi di Malaysia. Tiupan semangat ini tiada lain memperlihatkan gerakan ke arah Malaysia Spring.

Dan dibawah ini gambaran jelas anak muda cina yang hadir


Beratur panjang toilet wanita di sebuah shell berdekatan dengan Stadium Kelana Jaya

Dek kerana dak tak tahan nak kencing amoi dan MakNya selambe masuk tandas lelaki.

Wajah anakmuda cina yang hadir

Sapa ni? Datang duk luar je, katanya dia bangga anak muda semua sokong PR, lagi 4 tahun konfrem Malaysia milik PR.

Lagi Gambar Cina

Melayu dicelah lautan pemuda cina

Takut kantoi atau perjuangan tidak ikhlas, cina selamber jer tak tutup muka

Antara gelagat anakmuda India yang hadir

Rasa macam berada bukan di Malaysia..cina saja..

Nampak bulan? Cina sanggup bawa bulan kenapa? Sebab cina tau bulan parti pemecah undi melayu

Antara gelagat kera luku yang cuba panjant dinding Stadium

Cina lagi..

Lagi Cina..

Kera ni pula panjat masuk ikut tingkap toilet untuk masuk ke dalam Stadium Kelana Jaya

Budak-budak turut diasuh untuk menentang kerajaan

Cuba kira berapa banyak melayu?

Melayu dua orang dan cina keliling..

Antara muslimah PAS yang hadir..sukanya..

Ni melayu tak sedar diri.. Tak perasan ke, kau dah jadi minoriti?

Antara bas yang digunakan bagi membawa penyokong DAP ke sana..

Ohpolitik cabar yang pergi perhimpunan malam ini di stadium kelana jaya ambik cuti tanpa gaji 2 bulan, tinggalkn kerja, anak, bini dan rumah duduk berhimpun di stadium itu atau di dataran merdeka jikalau nak menyerupai arab spring...Jikalau setakat semalam atau sehari dok berimpun mcmtu. InsyaAllah ia langsung tidak memberi kesan kepada kerajaan yang dipilih melalui demokrasi ini...tunjukkan semangat anda semua silakan ambik cuti cepat...Ada brani?


AZMIN ALI SOUND ANWAR KAW-KAW DALAM TWITTER?


akhbar sin chew lukis macam ni tak racist ?


Kantoi edit gambar..nak tutup padang yang hijau tew ler.. haha

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment