Wednesday, June 18, 2014

RG2011... 10 Jenama Product Yang Paling Popular Di Malaysia.

 

10 Jenama Product Yang Paling Popular Di Malaysia.


Tahukah anda?
 
Baca ;
 
10 syarikat gergasi dunia hakikatnya mengawal pengeluaran hampir kesemua produk yang kita beli; bermula daripada produk isi rumah, hinggalah ke makanan haiwan, sampailah kepada pakaian jeans. Carta di atas menerangkan segalanya.

Berdasarkan carta yang dihasilkan Reddit di atas, yang juga disebut sebagai "Illusion of Choice", 10 syarikat gergasi ini mewujudkan rantaian pengeluaran yang bermula di salah satu daripada 10 syarikat multinasional.

Mungkin anda pernah dengar nama-nama besar syarikat tersebut, tetapi adalah menakjubkan apabila memikirkan pengaruh yang dimiliki syarikat-syarikat gergasi ini.

Ini semua mencetuskan perdebatan betapa perlunya kita sebagai rakyat Malaysia untuk menyokong produk keluaran syarikat tempatan walau sekecil mana pun syarikat tersebut.

Namun berdasarkan superbrands.com, 10 jenama produk yang menjadi kegemaran rakyat Malaysia setakat Disember 2013 adalah;

1. Google
2. 100 Plus - F&N Singapore
3. Double A - Thailand
4. Air Asia - Malaysia
5. Ogawa - Jepun
6. Gardenia - Pandan Loop, Singapore
7. Energizer - Amerika Syarikat
8. Panasonic - Jepun
9. Maggi - Switzerland
10. MEPS

Hanya satu jenama dalam senarai di atas milik syarikat Malaysia, itupun tiada yang boleh dibanggakan. Bernas yang dimiliki Syed Mokhtar pun hanya memiliki 30% saham dalam Gardenia sekaligus tidak menjustifikasikan Syed Mokhtar sebagai pemilik Gardenia Malaysia. Jadi apa yang boleh dibanggakan rakyat Malaysia selain jenama Petronas; yang tidak pun masuk dalam senarai "Top 10 Malaysia Favorite Brands". -MG-

Maggie memang product popular bagi aku la tue. Confirm. Sahih.

Hahaha..

__._,_.___

Posted by: Pendekar Blogger <pendekarbloggerz@gmail.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment