Sunday, June 29, 2014

RG2011... Fw: Mengaku aja negara ISLAM, tapi ....

 



Mengaku aja Malaysia negara ISLAM, tapi nak beli arak kat mana-mana pun boleh..!!!

kedahlanie.info
 
Bertindak segera kawal penjualan arak

KUALA LUMPUR 27 Jun - Kerajaan digesa mengambil tindakan segera mengawal penjualan minuman keras yang dilihat semakin berleluasa di seluruh negara.

Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan berkata, pihaknya percaya penjualan minuman keras tanpa kawalan merupakan penyumbang utama kepada kejadian jenayah terutama membabitkan generasi muda.

"Pihak kami menerima banyak aduan berhubung perkara ini. Penjualan minuman keras di negara ini berada pada tahap membimbangkan dan dijual tanpa kawalan serta pemantauan oleh pihak berwajib.

"Perkara ini perlu dibendung segera kerana mengundang kepada kegiatan jenayah seperti rogol, pecah rumah dan sebagainya," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Apa yang lebih membimbangkan kata Nadzim, minuman keras kini amat mudah diperoleh kerana turut dijual di kedai serbaneka, kedai runcit dan sebagainya.

Sehubungan itu katanya, kerajaan perlu melakukan pemantauan secara serius berikutan tiada had umur ditetapkan kepada pembeli.

"Jika rokok mempunyai had umur penjualannya, minuman keras pula sebaliknya.

"Kanak-kanak bebas untuk membeli minuman keras di kedai serbaneka atau kedai runcit kerana tiada peraturan larangan pembelian dikuatkuasakan. Hal ini akan memberi kesan buruk kepada generasi muda negara kita," katanya.

© Utusan Melayu (M) Bhd

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment