Monday, June 30, 2014

Re: RG2011... Fw: Cicak Ini Berada Dalam Telur Ayam [2 Attachments]

 

salam ramadhan...

ambe rasa cam tu jugak. ibu ayam ni makan / telan anak cicak sewaktu tengah "mengandung" *:D big grin. tapi enzim x cukup utk hadamkan cicak tu (krn emosi x brapa stabil waktu "mengandung"  *:D big grin)...jadi terus masuk kat "janin" yg tengah membentuk telur...d mana kulit telur belum terbentuk serta cicak tersebut melekat pada "embrio" / telur putih...

...beberapa ketika kemudian, baru kulit telur lembut terbentuk terus membaluti embrio beserta anak cicak yg x hadam tersebut...

sebabnya, d reban2 ayam byk terdapat bapak cicak, mak cicak & anak cicak sklrga. cicak memang makanan ayam. kalu dpt bapak & mak cicak biasanya ayam nih akan kirai / patuk2 kasi putus. tapi dlm kes anak cicak ni kocik bonar...terus ngap sayot je...*:D big grin
ps* vaca boley, purcaya tara boley...

Allahu'alam.
subkhanakAllahummawabikhamdika
asyhaduallailahaillaanta
astaghfirukawaatubuilaik
 











On Tuesday, 1 July 2014 8:40 AM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [respeks_group]" <respeks_group@yahoogroups.com> wrote:


 


[PELIK TAPI BENAR] Cicak Ini Berada Dalam Telur Ayam 

bloglist-malaysia.blogspot.
queachmad.com
by Que Achmad 
[PELIK TAPI BENAR] Cicak Ini Berada Dalam Telur Ayam | |
 
Memang satu yang sukar difikirkan secara logik apabila seekor cicak boleh berada dalam sebijitelur yang belum pecah.


Pelbagai teori diberikan oleh para saintis.
 
Kami difahamkan, berkemungkinan cicak ini menyusup masuk ke dalam badan ayam ketika ibu ayam tersebut melalui proses untuk bertelur. Jom lihat gambar di bawah ini.


Para ahli kesihatan Australia belum mampu menyelesaikan misteri di sebalik penemuan ini. Dr.Beaumont sendiri punya teori tersendiri mengenai kehadiran cicak tersebut. Menurut dia, binatang kecil ini boleh jadi memasuki tubuh ayam selama proses pembuatan telur namun para ahli di Australia belum mengiktiraf informasi ini.

Kulit telur berisi cicak Asia itu telah diserahkan Dr.Beaumont ke pejabat kesihatan NT untuk diteliti. Sementara itu, Perusahaan Telur Australia (AEC) mengaku terkejut dengan kejadian di Darwin ini kerana sebelumnya belum pernah terdengar kes sebegini di Australia.

David Witcombe dari unit riset dan pengembangan AEC berspekulasi bahawa cicak kecil itu mungkin masuk ke telur yang sedang berkembang melalui kloaka ibu ayam.


__._,_.___
View attachments on the web

Posted by: SENAPANG patah <senapangg@yahoo.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)

Check out the automatic photo album with 2 photo(s) from this topic.
telur1.jpg telur2.jpg

" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment