Sunday, February 13, 2011

Re: RG09... Operasi Banteras Maksiat Valentine's Day: Apa Masalahnya..?

 


salam tuan mod,

maaf untuk memberi sedikit pandanganan di sini.
pada pendapat dan pandangan saya maksiat perlu dicegah tidak mengira bangsa dan agama, kerana Malaysia mempunyai majoriti rakyat beragama islam...dan peraturan peraturan islam perlu dilaksanakan.

jika kita hanya menghalang umat islam sahaja dari melakukan maksiat...motif untuk mencegah maksiat tidak akan berjaya...kerana punca dan dorongan untuk melakukan maksiat datang nya dari org2 yang bukan muslim...

cnth : kalau pasangan bukan muslim, melakukan perbuatan sumbang di tempat awam/terlindung/atau mana2 sahaja ditempat terbuka(kerana mereka tahu tiada tindakan yang akan dikenakan kepada mereka), andai terlihat oleh sesiapa sahaja....sedikit sebnyak ia akan merangsang insan itu sendiri yang terlihat adengan berkenaan(bukan semua org muslim mempunyai iman yang kuat).....dan akhirnya insan berkenaan terdorong untuk melakukan perkara yang serupa( almaklum lah..maksiat nie kan syokkk..tambahan pula dengan galakan syaitan)..... ini lah salah satu punca rangsangan maksiat yang disebarkan oleh org bukan muslim.....dan akhirnya, yang rosak org2 muslim juga...
jadi, bagi pandangan saya..elok lak maksiat dihalang kepada semua masyarakat tidak kira bangsa dan agama.

wassallam..


Yang ikhlas,
insan kerdil yang ingin berkongsi.

Segala puji hanya untuk Allah s.w.t.


--- On Sat, 12/2/11, Azwan Muhamad <azwandengkil@yahoo.com> wrote:

From: Azwan Muhamad <azwandengkil@yahoo.com>
Subject: Re: RG09... Operasi Banteras Maksiat Valentine's Day: Apa Masalahnya..?
To: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Saturday, 12 February, 2011, 11:38 AM

 

Yang penting kita jalankan kerja kita untuk ambil peduli.
Banteras dan cegah cukup2 perkara sebegini.
Masyarakat yang bijak akan menilai siapa yang betul2 buat keje amar makruf nahi mungkar ni.
Dan yang paling penting semua org kena bagi kerjasama utk ambil peduli.
Sebab bila bala tiba, buka orang yg buat maksiat je yang kena, yang tak buat pun akan terbabit sama.
Daripada kita buat tak tau, baik kita ambil peduli agar kita semua terhindar dari bala.
 
 



From: Topeng Perak® Unmasked <poji2ya@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Fri, 11 February, 2011 20:50:37
Subject: RG09... Operasi Banteras Maksiat Valentine's Day: Apa Masalahnya..?

 

Menteri pro BN dilapor berkata:

Cadangan 'kekang aktiviti tidak bermoral' oleh Pemuda PAS menyebabkan Datuk Seri Dr Ng Yen Yen menerima ratusan panggilan telefon daripada mereka yang bimbang dengan perkara itu.

ng yen yenMendedahkan perkara tersebut kepada pemberita di Kota Baharu hari ini, Menteri Pelancongan itu berkata panggilan terbabit datang daripada pelbagai pihak termasuk pelancong asing.

"Para pemanggil berasal dari industri pelancongan luar dan dalam negara. Kenyataan tersebut boleh menyebabkan ketakutan atau kebingungan pada pelancong asing untuk datang ke negara kita dan perkara itu akan membuat mereka berfikir dua kali untuk mempromosikan Malaysia," katanya.

Ng yang ditemui selepas Majlis Riang Ria Tahun Baru Cina, berkata keadaan itu menunjukkan kenyataan Ketua Dewan Pemuda PAS Nasrudin Hassan tersebut boleh membawa kesan buruk kepada sektor pelancongan negara.

Nasrudin sebelum ini dilapor meminta negeri-negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat melaksanakan kempen mengekang gejala tidak bermoral pada Hari Kekasih yang disambut masyarakat dunia pada setiap 14 Februari.

Mengulas lanjut, Ng berkata beliau tidak nampak kewajaran melaksanakan kempen sedemikian yang boleh mencetuskan rasa tidak senang kepada pelancong asing di negara ini.

"Mengapa ada keperluan untuk memiliki polis moral berlari-lari dan meletakkan ketakutan pada pelancong asing yang akan berasa tidak selesa untuk menikmati percutian mereka di Malaysia," katanya.
Yang aku paham, cadangan Ketua DPPP berkenaan dengan Operasi berkenaan ialah, tindakan hanya akan diambil terhadap para pemaksiat yang beragama Islam... yang bukan Islam, kalau nak doggie sampai pagi pun tak de sape nak kacau...

Jadi apa masalahnya..?

1-1nya masalah yang aku nampak ialah tukang komen ni tak paham ajaran agama Islam walaupun dah berpuluh tahun berkawan dengan UMNO dan masalah paling besar bagi Rakyat Malaysia yang beragama Islam ialah, agama Islam di Malaysia dilacurkan oleh UMNO melalui proksinya parti-parti komponen dalam BN.

Kenapa tak de sekor pun Menteri dari UMNO bagi komen atau ulas isu cadangan Ketua DPPP ni..? sokong ke tak sokong..? kenapa puak-puak UMNO tak ambik peluang ni untuk sama-sama bersatu-padu membanting tulang menjaga kesucian agama Islam dengan bergabung dalam operasi ni bersama PAS..?

Atau "sesak nafas" sebab peluang untuk berparti dengan gundek masing-masing "agak terganggu" tahun ni..?

WTF..?



--
Posted By Topeng Perak® Unmasked to Perisik Rakyat® at 2/11/2011 08:43:00 PM



__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment