Monday, February 28, 2011

Re: RG09... PERTANYAAN MENGENAI TAKASHIMAYA / AZIO CREDIT COMPANY

 

salam...
seorang lagi mangsa syarikat jual alarm kereta yg samseng... sebelum ni, kak sharifah syed. sykt ni mmg selalu ada masalah. sebenarnya alarm tu boleh didapati di kedai aksesori dgn harga 399 shj.(jenama Black Mamba. boleh cuba tengok di kedai Brothers). jenama 'eye of horus' tu ditawarkan dgn harga 1599 dan dibayar 12 bulan.
 
konsep dia pun senang je. sistem ini akan cut starter dan fuel pump jika x discan dgn kad dia. sistem ni jugak amat mudah untuk disablekan dia, walaupun semua kabel dia warna hitam(untuk keselamatan kononnya). kalo korang perasan, ada 2 fius pd sistem tu. jgn salah paham, fius tu bukan berfungsi utk protection. fius tu adalah suis. bila cabut sistem x berfungsi. 1 fius untuk starter,1 untuk fuel pump. kalo x caya, korang cubala buat sediri kalo ada mende ni.. (nipun budak dia sendiri yg pecah lobang sbb benda ni selalu problem. so, budak tu malas dah nak buat. dia bgtau supaya aku leh buat sendiri, itupun lepas aku bgtau aku background electronic.sekali panggil technician,50 caj wooo..)
 
semua resit yg korang bayar bulan2 tu, korang kena simpan baik2. ini terjadi kat aku sendiri. dah abih bayo thn 2006 lagi, baru ni, nak buat loan kete sangkut sbb ada tunggakan ngan sykt ni. akupun selongkar la balik cari resit dia, nasib baik jumpa. rupanya sykt tu sendiri yg cuai,x update rekod bayaran kita. x pasal2 aku kena settlekan ngan sykt yg dilantik tu, fax seme resit tu. dah settle kena tunggu dulu, baru bleh approve loan kete tu.. kalo resit ilang, mmg naya je kena bayo 2x..
 
kalo korang didekati oleh jurujual TAKASHIMAYA yg berlagak ala2 samseng ni baik korang ignore je.(cara marketing dia macam mengugut sikit, mungkin dah diajar camtu kot).. target dia kepada pengguna kereta nasional, sbb wiring kete spt proton ni agak senang nak potong dan modified wiring. kete jenama lain agak susah sikit.. masa tu lah dia akan buat demo kat kete kita yg kononnya kete tu mudah dicuri. jolok ikut tingkap, tarik kabel bonet depan ikut celah tayar dan byk lg... so, janganla terpedaya dgn mereka2 ini. mereka kalo boleh, mmg nak jugak kita amik, sbb dia akan dpt komisyen.. lepas 2 bulan, baru aku rasa menyesal pakai benda ni. itupun lepas jumpa benda yg sama kat brothers... apa boleh buat, benda dah jadi.. lagipun x pernah survey pun benda ni kat kedai aksesori...
 
kalo ada yg senasib, bolehla berkongsi pengalaman sama2. bukannya apa, supaya rakan2 lain x terkena jugak.
 
JO 9 D



From: Leoamir <amirjb33@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Mon, February 28, 2011 4:10:19 PM
Subject: RG09... PERTANYAAN MENGENAI TAKASHIMAYA / AZIO CREDIT COMPANY

 

salam semua kawan,


Di sini saya ingin bertanya pendapat kekawan mengenai dgn perkara di atas, ada kekawan yg membeli product tersebut "system security car"
saya di fahamkan semasa mendapatkan product tersebut di mana ade meminta nama REFERENCE'S. tapi setelah saya buat semakan sebenarnya itu bukan references seperti yang dinyatakan tetapi GRANTOR'S / PENJAMIN. kebanyakan semua kawan2 saya tidak mengetahui pasal ini. ade sesiapa yg punya pengalaman dlm hal sebegini....


Angah...kl   


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Find useful articles and helpful tips on living with Fibromyalgia. Visit the Fibromyalgia Zone today!

.

__,_._,___

266 comments:

  1. saya juga menjadi mangsa syarikat ini. mula2 dia minta nama saya sebagai rujukan sahaja, setelah 3 tahun saya membuat loan bank, rupanya nama saya telah blacklist dengan sitos gara-gara Azio ni. tunggakan interest telah menjangkau RM4500, tanpa sebarang surat pada saya. Apa yang harus dilakukan pada syarikat menipu ini mari berkongsi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh sama la kes kita.. kwan saya dpksa beli alarm ni..dan hnya dbgtau saya ni hnya sebagai reference sekali kita ni penjamin pula.. wat?? tu pun dpt tau bila saya try loan.. tba2 ada blacklist.. adui.. hampeh.. cek2 dah dekat rm6k ok... mcmana tu ya.. nak kena bayar ka juga.. sebab keta kawan tu dah jual.. alarm tu kali da jadi besi buruk agaknya.. :(

      Delete
    2. Jom report dekat ppppm. Skrg diaorg Cari seberapa ramai yg terkena dgn takashima penipu Ni. Diaorg nak selesai dgn mereka

      Delete
    3. Sye pon kne jgk mcm dh byr hbis tp di tpon lg ckap msih ad.. 5k lbh dyr xhbis2.. Call no yg die call kite xdpt lr stay on the line ape bnda enth.. Tlg pleasa mcm mne nk settle bnda ni.. 0179775963

      Delete
    4. Tlg sy pn terkenA..ada sapa2 boleh bntu

      Delete
    5. Call niza. Kami sedang kumpul mangsa. 0193531171

      Delete
    6. Suami sy dan sepupu sy pun tertipu dgn syarikat ini...mohon bantuan pd sesiapa yang tahu untuk selesaikan nye...nie no suami sy 011-27882194 dan no sepupu sy 019-7995073...invite la dia org kalau ade group utk mereka dpt info pasal kes nie...sebabkan hal nie nak beli rumah pun tak lepas...

      Delete
    7. ya allah sy pun terkena rasa dah bayar habis.. last2 nk buat loan bank kata ada ctos.. sekali cek ade tunggangkan dgn azio.. dieorng kata dah kol dgn hntr surat.. padahal 1 pun xde..borg ctos tulis rm6700 bila kol kata rm8400.. perghh rasa diri discam...ada cara nk selesaikan ke? ni no sy 0122721992

      Delete
    8. Sy jgk blacklist Katanga guarantor sampai 14k++
      01137182990

      Delete
  2. Saya juga menghadapi masalah yang sama seperti anda. Boleh x kita berhubung. Nama saya juga di blacklist sebagai guarantor. Sekarang saya nk buat tuntutan ke mahkamah sivil. Kepada zurieyana atau sesiapa boleh email kepada saya misclia111@gmail.com . saya pun sedang berusaha nk mengajar syarikat yang menipu ni.

    ReplyDelete
  3. Apa kata kita war2kan syarikat penipu ni dengan membuat facebook page dsbnya. Saya ke tribunal pengguna dan diberitahu bahawa syarikat takashimaya / Azio ini mempunyai 155 kes tuntutan disana. Termasuk menyalahguna nama sebagai guarantor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya salah sorg...2300+ skrg da jd 19k memangis saya.

      Delete
    2. Sila call niza 0193531171. Kami sedang kumpul mangsa

      Delete
    3. Sy pn terkena tipu juga..sekarang nama dah blacklist rm4k

      Delete
  4. Sy ada masaalah ini juga. Mcm mane sy nk setrlkan hal ini. Sbb bkn sy yg gn alarm keta nh. Tp selang berapa tahun company nh kata sy jdk penjamin. Dan suruh sy byr.5k plak tu. Ya allah

    ReplyDelete
  5. salam...utk sesiapa yg telah berjaya berkenaan kes ctos or blacklist blh lah kongsi bersama caranya sbb sya salah sorg yg telah terkena..sya telah diberitahu bahawa sya merupakan guaranotr walhal sya langsg tidak tahu menahu...harap rakan2 dpt mmembantu...zul@jb

    ReplyDelete
  6. Please call me..aku terkene benda yg sama

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf nk tnye mcm ne awak setle semue ni..sb sy trkne x tau mcm ne nk setle..

      Delete
    2. ya sy juga terkena baki sy hanya tinggal 200 mcmtu tiba2 melongjak jadi RM4000 skrg kene byr. dia ckp sbb x byr interest naik. padahal surat semua x pernah kasi.mcm mana ye nak selesaikan. sy x dpt nk buat loan apa2 sbb benda ni dlm CTOS.

      Delete
    3. Sila call niza. 0193531171. Kami sedang kumpul mangsa

      Delete
    4. tolong add saya dlm group..
      01136444879.. saya dh kena dari 2011

      Delete
  7. famly saya pon terkena..kesian mak n adik saya tiba2 nak buat loan kereta x lepS disbbkan benda ni..samapi sekarang still kena bayar hmpir 4k..geram betulllll da tu call x berjawab sbb nak settle benda..

    ReplyDelete
  8. Sabiaq aku la ni tgah cr budak lahanat yg pakai nama aku ni..adeiiii xsabiaq nya aku nk maki dia ni...aku nk buat asb loan pon xlepas lg kan nak beli keta..puihhh apa la nasib

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. saya pon kes yg sama.. td saya dh bt report polis mintak tlg polis ambil tindakan. alhamdulilah mereka akan bantu.. smpi dah 6k baru saya tau sy blacklist ctos. compny tu mmg hari2 kene maki dgn saya pekerja dah la semua melayu ckp kurang ajar mkn duit haram ee gerammmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. blh sy tnye awak dh settle ke mskah ni...sy x tau mcm.ne nk setlekn

      Delete
    2. sy pun tkne thu2 rm6350..dhlh nk buat loan rumh nak x nak sy byt jugak

      Delete
    3. Dah setle ke masalah ini..minta tlg sgt2.sy pon terkene dgn kate manis si penjual tu..

      Delete
    4. Jom Kita report ramai2 dgn ppppm. Sbb diaorg nak Cari berapa ramai yg terkene dgn penipu Ni. Jgn biarkan penipu Ni lepas

      Delete
    5. mcmana nak buat report pastu?

      Delete
    6. Sy slh sorang tkena..cm ma nk bt report

      Delete
    7. Cm mna caranya..boleh ctct 0199871449

      Delete
    8. Sila call niza 0193531171. Kami sedang kumpul mangsa

      Delete
  11. Saya pun kn...ni skrg dah mncecah 6k lbh...padahal bkn slh sy..mi tak kurang langsung tk bg..nk kn byr jgk ke??blh tk sape2 bntu...sapa thu mn kita blh rujuk if jd ked gini

    ReplyDelete
    Replies
    1. blh sy tnye mcm encik setlekn...sy pun trkne mcm ni

      Delete
    2. blh sy tnye mcm encik setlekn...sy pun trkne mcm ni

      Delete
  12. salam..mcm mana nak selesai kan benda ni..saya da kena ctos..saya menjadi penjamin

    ReplyDelete
  13. salam..mcm mana nak selesai kan benda ni..saya da kena ctos..saya menjadi penjamin

    ReplyDelete
    Replies
    1. nk tnye mcm ne nk setle...sy dh buntu...pnjmin je pun

      Delete
    2. nk tnye mcm ne nk setle...sy dh buntu...pnjmin je pun

      Delete
  14. Saya pown terkena minta kurang xbg dorg jwb kne settle 6k jugak klo x byrn makin meningkat.. nama dah kne blacklisted sdhkn 1 surat pun kami xterima.. pastu siap cakap kami ada kol sblm ni. Waktu tu hutang bru 1k lebih. Sdgkn waktu tu kami blum berkahwin.. macamna nak settle.. ada cara ke.. nak byr harga 6k mmg xberbaloi. Sdgkn bank klo hutang pun still bg kurang. Ni syarikat mcmni tp kirang ajar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye betol..satu surat menyurat pon x de...

      Delete
    2. maknernye diaorg nie sje biar hutang tu lme...supaya intrs dh melambung bru dia cll kita suruh setelkn....aduhhh...sy bru je terpaksa setelkn rm6350

      Delete
    3. Salam...liana betul ke kena bayar habis....kalu ansur2 boleh bayar tak...same ke intrs dia...setahu saya intrs dia 1.5% kan..

      Delete
    4. Ade tak sape2 boleh tolong nak settelkan hal ini...saya gah buntu ni...nak bayar duit tak ade...cash...

      Delete
    5. salam..sy pun terkena dgn azio ni..hutang sy lagi teruk sbb dh 10 tahun..sy mmg x tahu ada nama dlm ctos sbb xde surat xde call apa2 pun..so tahun lps sy nk beli kete lagi 1, ada bank tu tanya sy sbb nmpak nama sy naik di ctos..tp klu Maybank depa x kisah pun..bg lulus jer..so sy call azio tanya pasai hutang sy dan sy terpaksa buat bayaran tertunggak hampir 9K sbb dh lama..cara bayaran depa x paksa,bayar setakat mampu tapi cas lewat bayar ialah 1.5% sebulan..setiap bulan sy buta bayaran sy akan call depa suruh check dan sy jgk check sendiri di www.azioepay.com..maklumat bayaran kita ada kt situ..

      Delete
    6. bln2 bayar brape kat azio,rasa cm tak berbaloi je nak bayar hutang yg dah 10 tahun tu,tak guna punya company.

      Delete
  15. Ya Allah..sy pon terkena..masa tu baru tunang ngan husband..husband ckp dia pasang alarm azio n pakai nama sbg reference je...skli pas 2 tahun kawin sy nk buat loan x lepas..dapat tau nama blacklist ctos alarm ni..sbgai gerento..bile masa pulak sy jd gerento..x de sain pape pon...x pasal2 sy ade utang 5k garae alarm ni..
    Masa pasang alarm ni dia dtg rumah husband..pastu masa bulan pertama nk buat pembayaran kedai yg dia bg alamat da x de..kite pon x tau nk bayar cara camne.husband pon senyap sampai la dpt tau ctos sangkut alarm 5k..padahal harga alarm tu 900 je...macam mana interest bole sampai 5k....mmg jahanam company ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puan blh wassap sy di no 0135910924@email di n.atiqahazman90@gmail.com. Sesiapa yg terkena dan dh CTOS, masih tak blh selesai sila hubungi saya dgn kadar segera. Jgn tunggu lama2 sbb nilai byrn naik setiap bln dgn kadar tambahan yg tingggi. Sy akn kumpulkan seberapa ramai yg blh dn insya Allah ada syarikat guaman dan peguam yg berpengalaman akn bantu kita semua utk ambil tindakan kpd syarikat ini. Sy pown terkena smpai 2 nama yg bernilai mencecah10k. Harap semua sedia utk beri kerjasama. Kita akn bersua muka bkn hanya dlm talian urusan dibuat...

      Delete
    2. Siapa yang ada masalah citos atau blacklist syarikat ini...saya mempunyai cara utk saman syarikat ini.sila tinggalkan no tel..kita buat group wassap

      Delete
    3. plz tlg sy...sy pon terkene jgk...dorg ckp nme sbgai rujukan tp tetbe jd grentor sdngkn umor bru lps spm tlg lh sy 011 23225347

      Delete
    4. Saya pown terkena. kereta sudah jem sbb system alarm rosak. dan sekarang kereta tak boleh start dan xboleh bukak. 0133217864

      Delete
    5. 0165793895 suami sy pun terkena. Skrg dh 9k. Tlg sy sm2 ajar syarikat penipu ni.

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
    7. sya pon, mula2 amik nma utk reference ja,pas 7 taun sy nk wat loan ada ctos. rm7400... mohon bntu apa perlu buat. 01132069764

      Delete
    8. This comment has been removed by the author.

      Delete
    9. Tlg add saya juga- 0167067096

      Delete
    10. Saya pun terkena... baru tahu bila nak apply loan
      0132062966
      lahanat betul

      Delete
    11. Sya juga terkena tolong add 0198604609

      Delete
    12. Saya pun tolong add no saya 0132779905.

      Delete
    13. Sy pon tlg add sy 0122880747-shahrul

      Delete
    14. Saya pun tolong add saya 0177977566...m.puad

      Delete
    15. tlg add saya 0143713086..19k buta2 kena byonkt dia

      Delete
    16. Sy pn sdh kena kna byr RM17,336.51.. Aduhaii byk nya 😭.. Add sy (0142657275)...

      Delete
    17. Baru tahu ade terkena...0162116787

      Delete
    18. Tolong add saya juga 0163330265

      Delete
    19. sy pun 10k😭tlg add sy 01113072569

      Delete
  16. Ya Allah..sy pon terkena..masa tu baru tunang ngan husband..husband ckp dia pasang alarm azio n pakai nama sbg reference je...skli pas 2 tahun kawin sy nk buat loan x lepas..dapat tau nama blacklist ctos alarm ni..sbgai gerento..bile masa pulak sy jd gerento..x de sain pape pon...x pasal2 sy ade utang 5k garae alarm ni..
    Masa pasang alarm ni dia dtg rumah husband..pastu masa bulan pertama nk buat pembayaran kedai yg dia bg alamat da x de..kite pon x tau nk bayar cara camne.husband pon senyap sampai la dpt tau ctos sangkut alarm 5k..padahal harga alarm tu 900 je...macam mana interest bole sampai 5k....mmg jahanam company ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama kes sis,masa tu tunang skrg dah jd suami lah.. kata rujukan je sbb nak sahkan maklumat,alih2 jadi penjamin..tau2 pun lps loan kereta tak lepas.. geram pulak rasa.. Tetiba ada hutang RM4k..

      Delete
    2. siapa yg ada hutang dgn azio @takashimaya sila wssp sy 0193065080
      bersatu kita teguh
      sy ada buat group kes alarm azio@takashimaya.utk menyelesaikan masaalah anda semua

      Delete
    3. Salam..minta tolong ..sya sya terkena kes yg sma...ni no sya 0172717467

      Delete
    4. saya pun dh terkena baru2 ni dkt 1600 padahal sebelum dh settlekan semua payment azio ni

      Delete
    5. jom bncng2 sama2 mcm mana nk satel bnda azio lahanat nii..0117897789

      Delete
    6. jom bncng2 sama2 mcm mana nk satel bnda azio lahanat nii..0117897789

      Delete
  17. Sy pun dah terkena Dgn syarikat ni...Sekarang dia minta bayar dekat 9k alarm Kereta...

    ReplyDelete
  18. Mcmana yg langsaikan hutang yg tertunggak dgn syarikat ni,nama saya dah blacklist,nak buat loan Keta tak lepas,branch kat kuching dah tak da,mcm mana nak Seattle benda ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu branch kat kch msh ada mmg dah lama sy atur org kecohkan ataupun robohkan kompeni penipu nie.....takashimaya dgn azio sama je......kaki penipu

      Delete
  19. fius tu fius laa,suis tu suis laa..apeke bodoh statement ko sebagai background elektronic mengatakan suis adalah fius, backstreetboys boleh la ko..kahkahkaha

    ReplyDelete
  20. fius tu fius laa,suis tu suis laa..apeke bodoh statement ko sebagai background elektronic mengatakan suis adalah fius, backstreetboys boleh la ko..kahkahkaha

    ReplyDelete
  21. Salam ada tak cara nk setel?kita ada masalah serupa.diaorg blacklist saya.dtg mcm org mabok lepas tu suka2 paksa kita beli murah aje dia ckp.last2 sy batalkan siap hantar surat.skali bila sya check rm8k suruh byr.tak boleh kurang.tolong.ada cara lain tak?

    ReplyDelete
  22. Tolong add saya dalam group. Saya kena ctos azio pay ni. 01133060776 asri

    ReplyDelete
  23. add sy di group tq..0185706042

    ReplyDelete
  24. Salam. Mane yea atikah ni. Kate nak buat group. Tapi diam jer. Call pun x dapat. Erm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah, saya dah email lama dah tapi masih belum reply sampai hari ni

      Delete
  25. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  26. Sy pn terkena jgak tolonggggg
    0123144018

    ReplyDelete
  27. Synpun terkena jgk ni..nme kt ctos gre2 alarm ni.add sy kt group 01133516059

    ReplyDelete
  28. Sy pon terkena juga....nme ctos dan x bole uat loan mne2 bnk...add sy dlm group 0126175561...

    ReplyDelete
  29. Sy pon terkena juga....nme ctos dan x bole uat loan mne2 bnk...add sy dlm group 0126175561...

    ReplyDelete
  30. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  31. Mcm mn nk clear nm n...celaka azio..alarm mcm taik.tipu

    ReplyDelete
  32. Replies
    1. Saya pun dah terkena tlong add saya 01131321052 Brahim

      Delete
    2. Macam ne nak bayar Klau hutang tu makin Lama makin banyak.. Dia orng ingat kita Cari Duit hanya nak kasi dia orng... Saya pon dah terkena juga . Hutang sedikit je tapi ble kena bayar jadi banyak dan surat menyurat pon X pernah sampai tuk jelaskn berapa jumlah untuk dibayar ..adoi pening Kerala nak jelaskn terlalu banyak.hingga nak loan benda lain pun Susah.ad X Cara nak jelaskn bayaran yang sedikit tu..

      Delete
  33. salam ...semua...cuba mintak bantuan PPIM...KOT2 DIA ORG BOLEH TOLONG.....

    ReplyDelete
  34. Assalamualaikum, kereta mak aku dtg gila sbb benda ni , ttba aktif balik after brp tahun dia mati. Xtau Pula kena blacklist ke X sbb xda buat loan utk apa² sblm ni, skrg mslhnya, branch dkt Kuching dah xda, xtau spa nak rujuk. Minta tolong sikit mcmna nak cabut benda TKS dari kereta tu �� . Ya Allah. Pls contact to help my family .. ws 0128516018

    ReplyDelete
  35. saya mengalami masalah sama, mcm ah long dah syarikat ni.. boleh add sya 0145544778

    ReplyDelete
  36. Br dpt call dr azioepay bgtau " aku ada jd gerento..gile aku xpnh sign apa2 borang pun...alarm kereta apabenda nih..!!

    ReplyDelete
  37. Mcm mna nk cek nma yg dh blacklist...dan mcm mna nk wt bayaran utk setlekn masalah ni..nak rujuk mna ye..bank negara ke??

    ReplyDelete
  38. salam...dekat 6k kena byr...sape bleh tolong...

    ReplyDelete
  39. apa yg perlu buat skang,hutang dah bertingkat2 ni

    ReplyDelete
  40. Salam sy pon sama,hutang dah jadi 9k lbh,buntu fikirkn masalah ni,nk loan rumah pon x lpas....sesiapa yg boleh bantu....tolong lah...0126175561

    ReplyDelete
  41. Salam.Saya salah seorang yang dah terkena seperti sahabat-sahabat diatas.

    Apa yang saya buat sekarang, saya telah pergi ke Pejabat Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan KPKT untuk buat report kes Azio ini sebab syarikat Azio ini bukan dibawah seliaan Bank Negara, tapi bawah akta pemberi pinjaman wang berlesen..Bawah KPKT

    Saya memang x bayar satu sen pun dan tuan puan adalah digalak pergi report ke sana. Sebut sahaja Azio E-pay ni orang KPKT tahu dah..

    Harap ini membantu anda untuk mengambil langkah selanjutnya...Sahabat setindas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Emm...ape maksud KPKT tu,bro?Sy pun kena bodek ngan kompeni jahanam tu.Nama mmg atas nama sy tp produk bodoh tu dipakai & dibayar oleh adik sy.Tp oleh krn keta adik sy tu hilang,dia pun berhenti byr buat sementara waktu.Skrg nie syarikat jahanam azio tu declare yg sy hutang diorang rm15k lbh.Terus-terang sy katakan nasib branch diorang dah tutup,klu tdk pasti sy atur org jahanamkan syarikat tu.

      Delete
  42. selepas aduan yang saudara buat apa tindakan kpkt tu seterusnya..

    ReplyDelete
  43. Mereka akan ambil statement kita, kemudian mereka akan hubungi Azio E Pay dalam kes saya, Pengarah nya iena datang bagi statement sebelum kedua dua statement dibawak ke Pendakwaraya.

    Keputusan akan diperolehi selepas itu.

    Pada kes saya, saya buat report pada July 2017, kemudian saya x follow.. Hasilnya wakil azio x hadir untuk beri keterangan.

    Bila bulan lepas saya cuba hubungi pegawai KPKT, baru mereka reminder balik azio. Kena follow up.

    So, sekarang saya tunggu statement dari wakil depa sebelum ke Pendakwaraya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi kena turun naik mahkamahan ke ni,brape lama tempoh tu

      Delete
  44. Wallahualam. Belum sampai situ lagi.

    Kalau dah keperluan, perlu kita hadap la.. Dari membiarkan diri dipermainkan, bersusah payah lebih berbaloi

    ReplyDelete
    Replies
    1. saudara beli alat anti curi kenderaan dari takashimaya juga ke.sejak dari tahun bila tu,saya dah 10 tahun dah benda ni,dah meninggi interest dari company jahanam ni..

      Delete
  45. Saya sejak 2007.

    Tapi record tulis 2009. Main tukar data lak depa... Rm9K lebih dah ni.. Tu yg fight

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun beli tahun 2007,start abaikan sejak 2008 dah dekat 8k dah...mmg interest gila2 punya company ni,dah la buat blacklist lg nak kita bayar ke.

      Delete
    2. Klu x silap sy intetest diorang rm2xx sbln.....menggalahkan ah long

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. gila la interest 800% dari harga asal

      Delete
    5. itu la.....hutang tertunggak sy tah mcm mna mencecah rm15k.Ku sumpah takashimaya ngan azio nie bankrupt krn mkn duit x halal.

      Delete
  46. Pasal kena bayar nak clear ctos la kita kena lawan. Saya xnak, mengaku salah yang jelas kita diumpan..

    Biar kalah berjuang, dari menyerah kalah begitu saja.

    Saya mesti menang kes ini, sebab akan jadi rujukan pada kes-kes yang lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. ape2 nanti update la,saya pun tak sanggup byr sebanyak itu,rasa tak berbaloi nak byr barang susut nilai ni

      Delete
    2. Da setel ke tu..sy tkne gak ni...

      Delete
    3. ada no hp ke yg dah fight kes

      Delete
  47. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum..sy pn ada masalah yg sama..tlg add sy dlm group 01139255779

      Delete
    2. Saya pon sama.. Dah 11k dh ni. . Add saya sekali.. Saya nk berjuang sampai company ni tutup
      😤😡😠
      0189701494..

      Delete
    3. sila add saya di group berkenaan
      0176580977

      saya juga mempunyai masalah yg sama.

      Delete
    4. Salam kepada rakan2 forum.. Dah selesai ke dgn kes azio ni.. Sy jg mempunyai masalah yg same.. Dah dkt 10k dah ni.. Pening kepala tibe2 ckp sy ade buat money lender sdgkn sy xpernah buat ape2 money lender sblm ini.. Smpai nk loan dkt kooperasi tmpt kerja sy pn dah xbole sbb ade ctos.. Bkn nk buat loan dgn bank, tp kooperasi kerja yg tolak gaji kite setiap bln pn dah xnk bg buat loan sbb company hanat ni..

      Delete
    5. add sy nk join sy mangsa 0104563546

      Delete
    6. Sya juga mengahadapi masalah yg sama tolong add no sya 0198604609

      Delete
    7. Tlg sy..kes sma..0199871449

      Delete
  48. Assalamualaikum sy mnghadapi mslah yg sama klo leh joint group tlong add 0175045071

    ReplyDelete
  49. Assalam.. Saya pon dh terasa sekarang ni.. Masa dorg dtg saya mmg dh ckp xnk.. Tp dorg paksa pasang jgk lps tu ckp abg try 1 bln dulu.. Xpe x kena byr pon dia ckp.. Lps 1 bln kita org dtg bukak dia ckp.. Tp lps 1 bln pon xde dtg.. Surat apa pon xde bg saya.. Dan sekarang nama saya blacklist sampai rm11k di sebab kn benda ni.. Saya akn cari company ni dan settle masalah ni.. Hati2 semua..

    ReplyDelete
  50. sy pn dh terkena.tolong add sy dlm group wasap yg kate ade peguam boleh settlekan masalah kita dgn azio ni

    ReplyDelete
  51. Kepada mana-mana yang nak usaha setel masalah ini, boleh juga berhubung dengan Pegawai KPKT di Putrajaya.

    Ini nombor telefon pejabat beliau -

    0388913186 - En. Eddyusman
    0388914677 - En. Khairi
    +60388914655 - En. Nizam

    Insyaallah mereka akan membantu anda, sekian terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy dh call,tp mrk suruh bhubug dgn KPDNKK.. Mcm mne ni??

      Delete
    2. Sy pun ada masalah sama, mcm mn nak settle kan?
      Tolong sapa2 wasap @ add dlm group 0186667221

      Delete
  52. Tolong add sy dlm group skli tuan2 0182103677

    ReplyDelete
  53. Sy pn dh terkena...tolong add sy dlm group tu skali tuan 0139130691

    ReplyDelete
  54. Tlg add sy juga.. Berapa lama mass tuk di clearkan dari ctos. Sy xtahu Menahu pasal ni.. To long bantu

    ReplyDelete
  55. Tolong saya tbe2 dpt thu blacklist bank negara rm7k++ add me please 0182513697

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. https://www.facebook.com/groups/2338511943058040/?ref=share

      Delete
  56. Saya skrg sedang kumpulkan mangsa2 Azio dalam fb. Sila klik link fb yg saya bg ni ye.
    https://www.facebook.com/groups/2338511943058040/?ref=share

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila copy n paste link tu dlm fb anda dan klik joint

      Delete
    2. 0172452254 sy pun kne gn azio ni tp x pnah bayr pun... Skrg dh jd 9k...dia ckp mse pasang mula2 klu x OK blh cancel dlm mse sbln... Dn dlm mse semingu sy gne krte x blh stat... Dh tukar beteri baru pun pakai dlm semingu krte x blh stat... Ble sruh bke smile diorg xnk... Diorg surh kte tukar yg baru... Spai sekarang sy x pnah byar 1 sen pun kt azio ni...haruskh kte bt report dkt balai polis Atau kpdnkk sbb diorg ni menipu... Dtg umh pun mcm pencuri... Siap bke krte lg dpn kte...

      Delete
  57. Assalamualaikum dan salam sejahtera. Kawan2 sila tag dan share group ini pada rakan anda yg ada masalah sama dgn kita ni agar mereka dapat sertai kita utk membela diri. Cepat tag mereka. Kita takde masa dah nak tunggu2.

    Cc : Hakak Cabai
    Cc : Enis Artis

    https://www.facebook.com/groups/2338511943058040/?ref=share

    ReplyDelete
  58. Saya pun terkena ni...macam mana nak buat...cek2 tiba2 nama blklist..aduh dahh sampai 8k..gila lah company ni.dia ingat senang nak cari 8k..

    ReplyDelete
  59. Kpkt tu kementerian perumahan dan kerajaan tempatan... Menterinya zuraida kamaruddin

    ReplyDelete
  60. takashimya/azio......those company was totally fucked-up.They're look like scammer....

    ReplyDelete
  61. Kami skrg sedang kumpulkan mangsa2 Azio dalam fb. Sila klik link fb yg saya bg ni ye.
    https://www.facebook.com/groups/2338511943058040/?ref=share

    ReplyDelete
    Replies
    1. tolong masukan saya dlm group
      0132062966

      Delete
    2. Hrp boleh tlg..sy mgsa nya jgk..0199871449

      Delete
  62. Tlg add sy juga Sbb sy puN kena 0129253730

    ReplyDelete
  63. Saya pun terkena sampai kena bayar Rm 12,300 dah sebelas tahun .
    Nama ada dlm ctos
    Tolong masuk kan no saya
    0187812041

    ReplyDelete
  64. Aziotakasyimaya memang penipu agar
    Dapat diambil tindakan undang2

    ReplyDelete
  65. Sy pun terkena jugak..tadi lepa baru call ada tunggakan smpai 10k lbh..tolong masukkan no sy 0174892470

    ReplyDelete
  66. SALAM SAYA PUN SAMA KES MACAM NI HUTANG DAH DEKAT RM13.200..ADD SAYA 01110862366

    ReplyDelete
  67. Salam ad sape2 yg da settle ke msalah ni...sy pon terkena ..hutang da smpai 9k..tlg add sy skli 0177995417..

    ReplyDelete
  68. Salam sy pun terkena jugak..boleh add sy 0172359819

    ReplyDelete
  69. Salam sya pon terkena kes yg sma...skrg dah mencecah 7950 ..mmg gila azio ni... Ni no phone sya...0172717467.. minta2 ada jln penyelesaian yg lebih baik

    ReplyDelete
  70. saya pun nak settlekan masalah yg sama ni.. 0179097405

    ReplyDelete
  71. Saya pun nk settlekan masalah yg sama...hampir 12k..0139497278

    ReplyDelete
  72. saya pun baru dapat tahu ada blacklist dari azio e-pay service sebanyak 9k..tolong bantu saya cari penyelesaian masalah ni, 016-8900849

    ReplyDelete
  73. Saya pun ada masalah sama..add saya dalam group 0173108180

    ReplyDelete
  74. saya pon kene juga..tolong add saya dalam group. plzzzz...
    0169635345 (shah)

    ReplyDelete
  75. sy pun kene ...dah 12k ...tolong add saya 0169635345 (shah)

    ReplyDelete
  76. Saya pon terkena dgn azio ni. Tolong add saya 0162355951

    ReplyDelete
  77. Tolong add sya terkena dgn azio ni 0129471599

    ReplyDelete
  78. Kepada yang terkena, klu memang kita sudah buat bayaran CASH tak perlu bayar kpd azeo. Kena guna lawyer supaya blh settle and klu nak blh saman blk azeo ni.

    ReplyDelete
  79. saya pun terkena, padahal tulis nama untuk REFFERENS sahaja. harap sangat ada sesiapa dapat membantu saya.... saya apply loan rumah ni, tetiba nama ctos....

    ReplyDelete
  80. Hutang rm1500 jadi rm9k..runsing..mana nk dpt duit byk tu nk bayo bnda alah azio ni..hutang kad kredit pn boleh dpt 50% diskaun kalau nk settle habis..tp yg ni langsung xboleh tawar menawar..

    ReplyDelete
  81. Baru tahu ade ctos dng azio ni walaupon dah baya habiss...0162116787

    ReplyDelete
  82. saya dh alamai situasi nie..dulu husband beli.masa try nk buat loan keta nama sangkut.dan sudah bayar rm500..masa tu tinggal lg berapa ribu je..dan saya lupa pasal azio.skrg interest naik sampai 4ribu lebih..tu pun dpt taw sbb try nk buat loan keta lg..hmm bulan2 tpaksa la bayar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awk byr cm mna caranya..sy pn kena jgk..boleh share 0199871449

      Delete
  83. Sy dh tertipu no hp 0182124669 .. email sy ocean_p@ymail.com .. tolong sy ini kes penginayaan ..

    ReplyDelete
  84. Saya juga tertipu dgn syarikat lahanat ni..skrg hutang hampir mencecah 7k..padahal brg tu baru berapa jek harganya..saya sedar saya ditipu apabila nk buat loan kereta..ada sesiapa yg blh bantu saya untuk selesaikan masalah ni..ni lebih dasyat dari ahlong..hubungi saya di 014-7766730 email:azzrullhisyam@gmail.com..harap dpt membantu saya..ini kes penganiayaan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy pn sm kes ni..xtau nk setle cm mna..klo boleh share cm mna boleh bgtau 0199871449

      Delete
  85. as salam, saya pun dah terkena. Baru nak try buat loan motor, sekali reject sebab ada hutang azio ni rm14k lebih.. Saya sebagai guarantor dah kena blacklist. Nama orang yang beli tu macam mana ye..

    ReplyDelete
  86. saya pun sama tlg add 01114312149..boleh share n nk setelkn secepat mungkin..jahanam btl drg ni..

    ReplyDelete
  87. Saya pun sama kena tiba2 penjamin kena block jugak.tolong ada cara tak?.tlg add saya kalu boleh bantu 01114920346.

    ReplyDelete
  88. saya pon sama. tak boleh buat loan kereta rumah.. tolong bantu 0196814248

    ReplyDelete
  89. Suami sy dan sepupu sy pun tertipu dgn syarikat ini...mohon bantuan pd sesiapa yang tahu untuk selesaikan nye...nie no suami sy 011-27882194 dan no sepupu sy 019-7995073...invite la dia org kalau ade group utk mereka dpt info pasal kes nie...sebabkan hal nie nak beli rumah pun tak lepas...

    ReplyDelete
  90. Salaam.......sy pun terkena masalah takashimaya ni. Mohon bantuan pada sesiapa yg tahu nk selesaikan ni.. invite sy Dalam group 01151401006

    ReplyDelete
  91. Bantuan seperti kenyataan diatas says pon terjebak ngan pembelian azio Takashima camne nak sattle kan hutang ni 0197733447

    ReplyDelete
  92. Salam, saya pun mangsa yg sama...dah byr habis, tp nama breaklist sbb azio takashima..bl pergi pejabat, sedap jer staff dy inform pasal resit pembayaran...if 10 tahun lepas, mmg xdo lah prin pd resit bank tu...mohon bantu sy...0133054694

    ReplyDelete