Wednesday, February 2, 2011

RG09... CATATAN : Kelopak mata bergerak-gerak - part 2

 

Kelopak mata bergerak-gerak - part 2



Assalamualaikum warahmatullah,

Tentu anda masih ingat lagi entry Kelopak mata bergerak-gerak. Kalau anda tak ingat terlupa, bolehlah cuba baca entry terdahulu.

Sebenarnya, entry itu merupakan entry yang agak popular cariannya di Mr Google. Dan di Laman-Seri sahaja, entry itu mendapat 671 hits, sehingga hari ini. Tak sangka, ramai sungguh yang mengalami masalah kelopak mata bergerak-gerak.

Penyakit kelopak mata kiri sebelah atas bergerak-gerak yang saya hadapi tempohari sudah sembuh. Alhamdulillah, situasi merimaskan itu sudah berakhir. Apa petua untuk menghentikannnya? Hemmm... saya tak buat apa-apapun, melainkan cuba buat-buat tak tahu.

Walau bagaimanapun, saya perasan, setiap kali kelopak mata kiri saya bergerak-gerak, dua atau tiga hari selepas itu, ia akan berhenti dengan sendiri. Tidak berapa lama selepas itu, saya dapat tahu, ada sesuatu yang tidak baik berlaku. Contohnya : Barang milik peribadi saya dicerobohi! Cukuplah sekadar memberi satu contoh.

Mungkin yang berlaku itu satu kebetulan, tetapi tidak mustahil juga ia sebenarnya satu 'alamat' yang Allah maha Mengetahui titipkan 'amaran' kepada saya, supaya saya berjaga-jaga atau berwaspada. Jadi, tiap kali kelopak mata kiri saya bergerak-gerak, apa yang boleh saya usahakan ialah istighfar banyak-banyak, memohon keampunan dari-Nya.

Saya pernah diberitahu oleh 'foster mother' saya di Jepun yang saya panggil Meno-san, katanya jika kita bersin secara tiba-tiba (tanpa disebabkan oleh habuk atau bau-bauan), alamatnya ada seseorang yang sedang 'mengata' kita di belakang. (誰があんたの事を悪口をしているよ。。。) Maknanya, kutuklah. Sama seperti apa yang berlaku bila kelopak mata kiri saya bergerak-gerak.

Bueno!!! Kini saya di'anugerah'kan 6th sense! Hik.. hik...

Capaian entry berkaitan :

--
~ 睡眠不足のママ ~
http://laman-seri.blogspot.com
http://little-kiosk.blogspot.com
Everyone thinks of changing the world, but no one thinks of changing himself. – Leo Tolstoy

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Firman Allah SWT :
[7:179] Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk isi neraka Jahanam kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakannya untuk memahami (ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunakannya untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar (ayat-ayat Allah). Mereka itu sebagai binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai.

Hadis Rasulullah SAW:
Dari Abu Hurairah r.a., dari Rasulullah SAW., sabdanya: "Siapa yang tasbih tiga puluh tiga kali, tahmid tiga puluh tiga kali, takbir tiga puluh tiga kali, jadi jumlahnya sembilan puluh sembilan kali, kemudian dicukupkannya seratus dengan membaca: "La ilaha illallahu wahdahu la syarikalahu lahul mulku wa lahul hamdu wa huwa 'ala kulli syai-in qadir. Maka diampuni Allah segala kesalahannya, walaupun sebanyak buih di lautan." (Hadis riwayat Muslim)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment