Thursday, April 7, 2011

RG09... Dah Tukar Botol Susu Anak anda ke BPA Free?

 

Kerajaan telah memutuskan untuk mengharamkan penjualan botol susu bayi polikarbonat yang mengandungi "Bisphenol A" (BPA), berkuat kuasa 1 Mac 2012. Bisphenol A ialah bahan kimia  yang ditambah dalam botol susu bayi polikarbonat untuk menjadikannya keras dan lutsinar. Manakala Polikarbonat adalah plastik yang digunakan dalam pembuatan botol susu bayi.
 
Bahaya BPA ni ialah kalau terus terkena air panas atau dipanaskan, bahan kimia tadi akan bertindak balas dan meresap dalam susu. Kalau botol tadi calar pun bahaya jugak sebab bahan kimia mudah untuk bercampur dengan susu.
 
Weego Glass Bottle adalah botol susu bayi yang diperbuat daripada kaca ringan serta mempunyai pelapik silicone di luar botol bagi melindungi botol daripada pecah jika terjatuh.

Pelapik silicone ini juga adalah free of plastics dan 100% non-toxic serta menyenangkan bayi anda memegang botol semasa menyusu.
 
Jadi, semuanya terserah pada anda untuk memilih yang terbaik bagi bayi anda.
 
Jika berminat, boleh hubungi saya di 012-3958087 atau email ke adiqusha@yahoo.com
 
Harga botol:
9oz Rm69 dan 4oz Rm49
 
p/s: hot item skang ni.. ;-).. Very fast selling.. Siapa cepat dia dapat.. Stock adalah terhad

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment