Thursday, October 27, 2011

Re: RG2011... UNIVERSITI Islam Apa Ni???

 

Maaf, saya tak nak komen berkenaan isu lilin ni. 
Cuma, kurang bersetuju dgn kenyataan setiap perbuatan bergantung pada niat. Dalam hadis niat (Innamal a'maalu binniat) tu merujuk kepada ikhlas @ tak perbuatan yg menyebabkan amalan diterima @ tertolak. Kerana sesuatu amalan diterima kerana 2 faktor iaitu niat (ikhlas) dan ikut syariat.

Tetapi dalam bab aqidah, ada perbuatan yang tidak memerlukan kepada niat utk menyebabkan pelakunya rosak iktikad. Contohnya sujud kepada berhala, tidak perlu niat menganggap berhala itu tuhan utk menyebabkan pelakunya kufur kepada Allah. 

Allahua'lam.


From: Gazman Md Noor <gazman_maa@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, October 27, 2011 1:53 PM
Subject: Re: RG2011... UNIVERSITI Islam Apa Ni???

 
Itu lilin yg d gunakan semasa mrk study....UIA dh kurang duit dahhhh...Setiap perbuatan bergantung pd niat...Jgndok hentam je budak2 tu,...asala ada lilin dah jadi agama lain..asal ada lilin dah pikir yg bukan2...Ishhhh...pelik benor orang skrg ni yeeee...Islam tk pandang orng mcm tu...

Islam apa bendenya kl dok buruk sangka sana-sini...ishhh ishhhh ishhh


From: Nurfaten Sablee <nurfatens@yahoo.com.my>
To: "ApaApaAje@yahoogroups.com" <ApaApaAje@yahoogroups.com>; "chainz_of_frenz@yahoogroups.com" <chainz_of_frenz@yahoogroups.com>; "dakwah@yahoogroups.com" <dakwah@yahoogroups.com>; "darul-khusus@yahoogroups.com" <darul-khusus@yahoogroups.com>; "DUNIA-MELAYU@yahoogroups.com" <DUNIA-MELAYU@yahoogroups.com>; "Dunia-Muslim@yahoogroups.com" <Dunia-Muslim@yahoogroups.com>; "harakahdaily@yahoogroups.com" <harakahdaily@yahoogroups.com>; "hidayahnet@yahoogroups.com" <hidayahnet@yahoogroups.com>; "ibu_tunggal@yahoogroups.com" <ibu_tunggal@yahoogroups.com>; "Idaman_Group@yahoogroups.co.uk" <Idaman_Group@yahoogroups.co.uk>; "idaman_lelaki@yahoogroups.com" <idaman_lelaki@yahoogroups.com>; "idealis_mahasiswa@yahoogroups.com" <idealis_mahasiswa@yahoogroups.com>; "jommlepakk@yahoogroups.com" <jommlepakk@yahoogroups.com>; "KENALAN-ABADI@yahoogroups.com" <KENALAN-ABADI@yahoogroups.com>; "Kuching_Malaysia_Network@yahoogroups.com" <Kuching_Malaysia_Network@yahoogroups.com>; "lifestyle-malaysia@yahoogroups.com" <lifestyle-malaysia@yahoogroups.com>; "mahligai@yahoogroups.com" <mahligai@yahoogroups.com>; "malaysia-bisnisonline@yahoogroups.com" <malaysia-bisnisonline@yahoogroups.com>; "malaysianchat@yahoogroups.co.uk" <malaysianchat@yahoogroups.co.uk>; "malaysiancommunity@yahoogroups.com" <malaysiancommunity@yahoogroups.com>; "malaysiarama@yahoogroups.com" <malaysiarama@yahoogroups.com>; "MANGKUKHAYUN@yahoogroups.com" <MANGKUKHAYUN@yahoogroups.com>; "melayumalaysia@yahoogroups.com" <melayumalaysia@yahoogroups.com>; "mymasjid@yahoogroups.com" <mymasjid@yahoogroups.com>; "myniaga@yahoogroups.com" <myniaga@yahoogroups.com>; "nicefun@yahoogroups.com" <nicefun@yahoogroups.com>; "pakbelang@yahoogroups.com" <pakbelang@yahoogroups.com>; "pasang-iklan@yahoogroups.com" <pasang-iklan@yahoogroups.com>; "pasn9@yahoogroups.com" <pasn9@yahoogroups.com>; "pemuda-keadilan@yahoogroups.com" <pemuda-keadilan@yahoogroups.com>; "Relexjap@yahoogroups.com" <Relexjap@yahoogroups.com>; "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>; "saujanaku@yahoogroups.com" <saujanaku@yahoogroups.com>; "skodeng_group5@yahoogroups.com" <skodeng_group5@yahoogroups.com>; "Sunnah_Rasulullah@yahoogroups.com" <Sunnah_Rasulullah@yahoogroups.com>; "Taman2Syurga@yahoogroups.com" <Taman2Syurga@yahoogroups.com>; "teratak_ilmu@yahoogroups.com" <teratak_ilmu@yahoogroups.com>; "UiTM-melaka@yahoogroups.com" <UiTM-melaka@yahoogroups.com>; "umno-reform@yahoogroups.com" <umno-reform@yahoogroups.com>; "umno_kelantan@yahoogroups.com" <umno_kelantan@yahoogroups.com>; "penawarku@yahoogroups.com" <penawarku@yahoogroups.com>; "kelakar@yahoogroups.com" <kelakar@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, October 27, 2011 9:43 AM
Subject: RG2011... UNIVERSITI Islam Apa Ni???

 

Thursday, October 27, 2011

Nama saja universiti Islam , tapi candlelight vigil ini apa kejadah ni ?






Bila GPB menghentam SMM dengan hujah oleh Majlis Fatwa Kebangsaan tentang demo mereka yang menyalakan lilin di perkarangan UIA ,KLIK DI SINI   .... ada waris yang anak belajar di universiti terbabit  meluahkan perasaan geramnya terhadap perbuatan yang  memalukan ini  melalui email dihantarnya kepada GPB .

"Pakcik berasa amat  sedih sekali bila lihat tindakan  pelajar dalam  video demo terbabit ... cukup memalukan  sebagai  sebuah Universiti Islam   tapi pelajar-pelajarnya telah  membawa  budaya Kristian dengan menyalakan lilin ketika berdemo seperti upacara  candlelight vigil. 


Dalam agama Islam sendiri  pun tidak pernah dilarang   melalukan perbuatan sedemikian . Sewajarnya pihak universiti menghalang demontrasi ini " 



Nasi sudah jadi bubur ... nama sebuah  universiti Islam di  Malaysia  dahulu gah kini  sudah terpalit najis  gara-gara perbuatan budak-budak yang cukup cerdik  SMM yang diketuai pencacai utama Anwar iaitu Syukri Abd Razab .  Walhal Syukri bukan pelajar UIA pun tetapi beliau lah menjadi perancang utama menghasut beberapa kerat pelajar di situ sertai gerakannya .

Apa pandangan orang luar atau ibubapa  bila lihat pelajar2 SMM ini memegang lilin seperti upacara kristian candlelight vigil di UIA ini  ?

Sudah tentunya mereka akan fikir panjang mahu menghantar anak mereka ke universiti ini kerana takut terjebak dengan perbuatan yang dilarang dalam  Islam .Lebih buruk lagi mereka tentu bimbang anak mereka akan terpangaruh dan sertai demontrasi anjuran SMM ini  .

GPB sarankan pelajar2 di UIA yang terlibat ini wajar diambil tindakan . Hanya kerana isu Aziz Bari , mereka gunakan ia sebagai lesen untuk menunjukkan keangkuhan mereka menentang pihak universiti .

Posted by:
Demi Agama ,Bangsa dan Tanahair...






__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment