Friday, November 4, 2011

Re: RG2011... Fw: Jom Heboh : Kelantan Kantoiikan TV3!

Salah siapa pula jika kempen2 yang berterusan gagal mengurangkan kemalangan jalanraya???
Ramai yang masih memandu dengan laju, melanggar lampu isyarat merah, memandu dengan melulu hingga mengakibatkan kemalangan maut sedangkan pemandu2 memang arif risiko & akibat daripada perbuatan mereka.
 
Jika dilaksanakan hukum hudud, pastinya kemalangan jalanraya juga akan berkurangan kerana hanya waris yang berhak memberikan pengampunan & menerima gantirugi jika berlaku kemalangan yang mengakibatkan kecederaan akibat sikap pemandu yang memandu secara cuai & melulu.
 
Orang2 yang jahil memang akan bercakap begini...
Ini menunjukkan Kelantan gagal dalam dakwah, walaupun berjaya secara mengenakan peraturan atau paksaan.
 
BN mana mahu nak laksanakan hukum Allah SWT yang paling mudah ini pun kerana pemimpin2 wanita mereka & isteri2 pemimpin mereka serta anak2 mereka memang enggan nak pakai tudung apatah lagi mahu mendalami hukum2 lain yang memerlukan pelbagai rujukan ilmiah…
 
Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya. (Surah An-Nuur Ayat 31)
 
 
 

From: mohd fauzi ge <ge_9558@yahoo.com.my>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Saturday, 5 November 2011 11:21 AM
Subject: Re: RG2011... Fw: Jom Heboh : Kelantan Kantoiikan TV3!

itu dia dengan tuhan la...yg wajib msti bertudung...tkut undang2 tuhan..kerajaan kelantan buat utk takut kan tuhan bukan manusia...

From: halawah shop <mrespeks@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Friday, 4 November 2011 10:25 PM
Subject: Re: RG2011... Fw: Jom Heboh : Kelantan Kantoiikan TV3!

 
Kalau nak ikut @ boleh di namakan gagal saudipun gagal... Iranpun gagal bila keluar dari negara dia orang ramai yang buka... hehe. Apapun tahniah pada kerajaan saudi, iran dan kelantan sekurangnya berusaha...

Bahkan para nabi pun boleh kitakan gagal... kalau itulah istilahnya. Gagallah Nabi Nuh hanya yang ikut dia dalam Bahtera boleh dibilang hehe... tak kisahlah apa istilahnya gagal atau menang yang penting buat kerja yang Allah suruh samada dari sudut perundangan... Dakwah... pendidikan... Semua ornag akan dipersoalkan... apa yang dibuat. Kita tidak dipersoalkan akan hasilnya??? kerana Hasil adalah ketentuan Allah. Usaha mesti berterusan selain dari undang2 teruskan dengan mendidik... dua dua jalan...

Yang selebihnya serah pada Allah. Janji kerajaan jalankan tanggungjawab...

Wallahu a'lam.


2011/11/3 Kartina Idris <kartina.idris@gmail.com>
 
Kesimpulan saya macam ni: Undang-undang boleh mencegah dan dipatuhi, tetapi ianya tidak berkesan untuk mendidik. Bila ada undang2 mereka patuh. Bila tidak ada undang2 mereka ingkar. Jadi yang ramai bertudung di kelantan, baik ditempat2 awam, di pasar, di shopping kompleks dan sebagainya hanya luaran semata2 kerana takutkan undang2 bukan takutkan Allah. Ini menunjukkan Kelantan gagal dalam dakwah, walaupun berjaya secara mengenakan peraturan atau paksaan.

2011/11/1 ::-eSpAcE 9808-:: <rienacom@yahoo.com.sg>
 
----- Original Message -----

Jom Heboh : Kelantan Kantoiikan TV3!!!
 
selatanonline
 
Patut la hanya Kelantan yang nak laksana Hudud beb..sebab Allah cuma ada di Kelantan saja..mungkin lu orang tak caya cakap gua,tapi inilah realitynya.
Hari sabtu hari tu,gua tengok TV3 dalam program Jom Heboh di Kelantan semua pengacara yang selama ini,bertelanjang (Tak tutup) aurat tetiba boleh pakai tudung di Kelantan..Fuhh..pelik gua beb,anak gua tanya "Tuhan kat Kelantan tak sama ke macam tuhan kat negeri lain." gua jawab selamba,golongan Hipokrit macam tu la..anak gua tanya lagi,Hipokrit tu apa..wa jawab MUNAFIK,gua tengok dia nganggukkan kepala,mungkin faham la tuu..

Inilah pentingnya undang-undang...dapat mencegah sebarang maksiat dan kemungkaran,dan hanya dengan undang-undang Islam sahaja yang menjadikan manusia takut akan melakukan kejahatan.

JuRaGan : Lu orang sendiri pikir beb...
Ulasan Tok
Boleh pulak mereka sentiasa bersopan bila keudara termasuk pengacara dan artis yang di undang. Kalau di Kelantan mereka boleh buat begitu kenapa tidak keadah yang sama mereka gunakan di setiap program jom heboh. Tepuk dada tanya iman.
Begitu juga dengan perlaksanaan Hukum Hudud, jadikan Kelantan sebagai makmal contoh untuk negeri-negeri lain mencontohi.
Posted by tok_aji
 
 
Fasha Sanda bertudung bila ke Negeri Kelantan
selatanonline
BAGI anda yang ingin melihat artis wanita Malaysia yang selama ini "free hair" tiba-tiba bertudung, di Negeri Kelantan lah tempatnya. Difahamkan, kebanyakan artis wanita akan bertudung jika ke Negeri Kelantan.
Baru-baru ini semasa program Jom Heboh yang dianjurkan oleh TV3 di Negeri Kelantan, menyaksikan ramai artis dan selebriti Malaysia memakai tudung. Fasha Sanda antara artis yang dilihat bertudung.

Kerajaan Negeri Kelantan yang mentadbir negeri serambi Mekah itu dengan konsep "membangun bersama Islam" melarang wanita mendedahkan aurat di tempat awam.

Malah iklan-iklan di papan tanda "billboard" seluruh Negeri Kelantan hanya meluluskan paparan iklan dengan gambar wanita bertudung sahaja. Iklan dengan paparan yang mengekploitasikan wanita mendedahkan aurat tidak akan diluluskan.

Sumber:[Free Malays]

ReJaMÅ  "Pergi Negeri lain pun pakailah tudung Fasha oi!"
Posted by tok_aji




--





No comments:

Post a Comment