Wednesday, November 30, 2011

Re: RG2011... Fw: Siapakah Wajah Misteri Suami Syella Kamarudin?

 

Kaya nyerrrr.... macam mane boleh jadi kaya raya macam tu, ya? Bangga.. bangga ada juga bangsa Melayu yg kaya raya...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

-----Original Message-----
From: wakkam <naim_222@yahoo.com>
Sender: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Tue, 29 Nov 2011 21:42:49
To: Respeks<respeks_group@yahoogroups.com>
Reply-To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Fw: RG2011... Fw: Siapakah Wajah Misteri Suami Syella Kamarudin?

mungkin famili dia
ada tanah pusaka tuh yg kaya raya.....kalao curiga suruh SPRM jalankan
tugas....



kalo le gaji kita 50k sebln


tolak tax....kete²....umah²....anak² dan bini²....hutang².....makan
minum.....jln sana sini....bagi org itu ini sedekah sana
sini......balance mungkin tinggal 10K.....

kalo 10K sebln simpan setahun jadi 120K.....sepuloh thn jadi 1.2K tambah dividen jadi 1.3k katakan


20 thn keje dpt simpan 3 juta termasuk dividen
40 thn keje ada le dlm 6.2 juta termasuk dividen tambah lai 6 juta duit kwsp.....

fffuuuhhhh pakcik kayoooooo.....wow seronot nyer.....

tapi hakikat nyer kalo aku keje lagi 20thn pon simpanan tak cecah pon 200K....mmuuahahahaa



Jangan terkejut kerana majlis
perkahwinan Syella menelan belanja RM15 juta termasuk nilai barang hantaran yang
diberikan oleh kedua-dua belah pihak. Sebagai tanda kasih suaminya, pada hari
berbahagia itu Syella menerima hadiah banglo bernilai RM5 juta, kereta Audi R8
berharga RM800,000, wang hantaran RM111,111, mas kahwin RM1,000, telefon bimbit,
set mandian, alat solek, al-Quran, sejadah, telekung dan tasbih.



----- Forwarded Message -----
From: PieLan <phoqlae09@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, November 30, 2011 10:44 AM
Subject: Re: RG2011... Fw: Siapakah Wajah Misteri Suami Syella Kamarudin?




Betul ke Musa Hassan laki minah ni?
Perghhh hebat jugak org tua ni..huhuhu
Tapi byk gile duit dia smpi kawen habis juta2!





>________________________________
> From:
>To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
>Sent: Tuesday, 29 November 2011 10:03 PM
>Subject: RG2011... Fw: Siapakah Wajah Misteri Suami Syella Kamarudin?
>
>

>----- Original Message -----
>From: ::-eSpAcE 9808-::
>
>
>Siapakah Wajah Misteri Suami Syella
Kamarudin?

>selatanonline
>ulasan oleh : siasahkini

>cerita terdahulu : Majlis
perkahwinan RM15 juta (cerita kat bawah).
>
>Kenapa agaknya si
suami tidak mahu dikenali? Benda yang elok dan baik, tak salah kalau
disebarkan.. lagipun kalau dah sah apa nak ditakutkan lagi? Inilah satu-satunya
gambar suaminya yang jelas dan terang!.
>
>Rasa-rasanya
sesiapa pun kenal dengan wajah suaminya .. mukanya mcam...err,yang dah bersara
dari kerajaan beberapa tahun lalu... Yang menjadi persoalannya.. adakah kerana
beliau telah bersara dan secara tiba-tiba menjadi kaya raya dan boleh
menyediakan hantaran perkahwinan yang mewah seperti ini tanpa ditaja sesiapapun?
namun lelaki ini masih disiasat betul atau tidak kesasihannya...Hehehe
>Dan Dibawah nieh gambar yang telah disembunyikan muka suami pompuan
nieeh!!Apasal disembunyikan pon Sk tak tahu...
>Foto dibawah menunjukkan gambar Syella Kamaruddin dan juga suaminya yang
tercinta
>
>
>Posted by kelanajiwa




>PERKAHWINAN TAN SRI MUSA HASSAN? BENARKAH ARTIS INI ISTERINYA
>Dicatat oleh ABU NAWAS THE
GREAT


>Woooo.... ini lagi dasyat dari kisah Tok Imam kahwin budak umuq 26
tahun kat bawah ni :-
>
>Sapa laki pompuan yang nampak buah dada tu? Kononnya laki pompuan
tu orang tua jahat ni:-

>Pasai gambaq kat bawah ni muka
macam dia :-

>Bagiuh la kalau kahwin tak kira la nak kahwin dengan
sapa pun, kahwin dengan orang muda ka ,kahwin dengan artis ka itu dia punya
pasallah.
>
>Dengaq cerita orang tua ni anak al ulamak, tiap2 hari ajaq
budak2 baca quran dalam TV. Tapi bukan salah bapak memayung hingga ibu
mengandung. Raihan kata "iman tak dapat di warisi dari seorang ayah yang
bertakwa."
>
>Kalau betul yang dalam gambaq tu orang tua jahat yang kerja
polis dulu maka memang layak lah orang tua jahat ni dapat bini macam ni, tunjuk
tetek kat orang sana sini sebab dia pun memang orang jahat. Orang tua ni banyak
bikin dosa pada rakyat Malaysia.
>
>Kalau dia dapat bini baik nanti, bini
dia nasihat dia jadi baik. Kalau dia sudah jadi baik nanti dia mampus pun dalam
kebaikan la jugak. Lagipun kalau dapat bini baik, kesian la kat bini dia sebab
kawin dengan orang jahat. Dah la tua jahat pulak tu.
>
>Ini macam mana boleh
jadi, hidup jahat mampus baik. Rugilah kita semua nak tengok orang tua ni nak
kena siksa dalam kuboq.
>
>Bila tetek bini dia tayang kat orang sana sini
itu tandanya hari hari tua orang tua ini penuh dengan penghinaan. Belanja kahwin
pun habis juta juta tapi tetek bini orang lain yang tengok dulu.
>
>Sama ada
betul atau tidak dalam gambaq ni adalah orang tua jahat tunggu sajalah nanti
jawapan dari mulutnya sendiri.


>Montdweller Pun Tertanya-Tanya Juga
>Posted by mountdweller

>Semalam saya dan isteri ke rumah aduka taruna
melawat putranya yang baru lahir. Sembang punya sembang terkisahlah alkisah
bekas Ketua Polis Negara berbini baru dengan menghabiskan
berjuta-juta!
>
>
>Kami bukanlah penyibuk
tetapi tertanya-tanya juga dari mana dia dapat duit begitu jutaan sedagkan dia
hanya pencen sebagai IGP? Bukannya usahawan yang
jutawan!
>
>
>Kahwin RM15 Juta: Dari Mana Datangnya Wang Musa
Hassan??


>Kah kah
kah...
>kah kah kah...
>
>Belum habis kondo lembu Shahrizat Jalil One
Menerung tiba-tiba ada pulak yang kahwin belanja sampai RM15 juta kah kah
kah...
>
>Hoi SPRM mangkuk, gaji Ketua Polis Negara sebulan berapa kah kah
kah...
>
>Berapa puluh tahun malaon ni kerja jadi pencacai Umno-APCO sampai
boleh simpan RM15 juta kah kah kah...
>
>Berapa banyak malaon ni tibai duit
kongsi gelap dengan dadah kah kah kah...
>
>Takkan bila dah pencen pun tak
berani nak siasat kah kah kah...
>
>Kang panggil ICAC Hong Kong datang sini
bukan setakat siasat malaon ni tapi dengan satu SPRM dengan Haji Najib Altantuya
terkencing kah kah kah...
>
>Memang ICAC makan babi minum arak tapi diorang
tak makan rasuah kah kah kah...
>
>Tapi malaon ni yang tak makan babi macam
mana boleh dapat kumpul RM15 juta belanja kahwin kah kah kah...
>
>Kah kah
kah...
>
>Syella Kahwin Rahsia

>
>Negara menyaksikan perkahwinan selebriti yang bernilai jutaan
ringgit.
>
>Terbaru, bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan
melangsungkan perkahwinan dengan artis Syella Kamaruddin dalam satu upacara
"Wedding of The Year"
>
>Perkahwinan ini adalah yang termahal dianggarkan
menelan belanja perkahwinan dan hantaran sehingga khabarnya mencecah RM 15
juta.
>
>Syella menerima hantaran mewah berupa sebuah banglo bernilai RM5
juta yang terletak di sebuah lokasi di ibu negara. Dia turut menerima sebuah
kereta rekaan British, iaitu Mini Cooper.
>
>Baju perkahwinannya menerima
sentuhan pereka terkenal tanah air, iaitu Hatta Dolmat.
>
>Syella yang juga
pemilik butik D'Syella Place menjalankan perkahwinannya tanpa pengetahuan media
kerana menghormati permintaan suaminya.
>
>Penyanyi yang pernah merakamkan
lagu 'Menangis dalam Hujan' ini agak popular dikalangan peminat hiburan tanah
air.
>
>Namun, tahun berganti tahun apatah lagi dengan kemunculan penyanyi
baru secara tidak langsung menenggelamkan namanya.
>
>Kiranya selepas ini,
Syell tidak perlu lagi menangis hatta di dalam hujan sekalipun.
>
>Kehidupan
yang ternyata sangat mewah disamping bekas penjawat awam yang cukup terkenal,
sememangnya menjadi idaman ramai anak gadis diluar sana.
>
>Semoga
perkahwinan termahal dalam sejarah Malaysia ini kekal abadi ke akhir
hayat.

>Oleh kerana sudah ada
yang bertanya, maka saya cnp saja dari sini. Terima kasih JALAN
PULANG.



>Majlis perkahwinan RM15 juta

>selatanonline

>SELEPAS puas mencari
cinta sejati, akhirnya Nur Shid'la Ahmad Kamarudin (Syella), 26, bertemu jodoh
dengan ahli perniagaan. Cinta mereka berputik tanpa dirancang kerana sebelum itu
Syella menyulam kasih dengan orang lain.
>
>Menurut Syella yang pernah
popular dengan lagu Menangis Dalam Hujan, dia berkenalan dengan suaminya pada
2006 yang mana ketika membuat persembahan pada suatu majlis amal. "Perkenalan
saya dengannya bermula selepas selesai majlis amal itu apabila dia antara
penganjur program itu ingin membayar duit persembahan.
>
>"Selain
mengusahakan butik dan kedai makan, saya juga terbabit dalam perniagaan
pembinaan, teknologi maklumat, gas dan minyak serta beberapa cabang perniagaan
lain. Lalu kami bekerjasama dan dalam melicinkan urusan perniagaan itu, saya
lebih menganggap dia sebagai bos saya.
>
>"Saya banyak kali putus cinta
kerana kebanyakan lelaki yang saya temui tidak jujur mencintai saya. Pada masa
sama, ramai yang masuk meminang sehingga membuatkan emak risau kerana semua
pinangan itu saya tolak. "Emak kata, kalau saya terus menolak pinangan yang
datang, dia bimbang saya terus tak kahwin. Jadi emak mahu carikan sendiri calon
suami untuk saya kerana dia mahu saya dapat suami yang baik selepas banyak kali
ditipu lelaki.
>
>"Sudah tentu saya tak mahu. Perkara itu amat merunsingkan
saya lalu pada April lalu saya mengerjakan umrah. Ketika berada di Tanah Suci
itu setiap hari saya berdoa semoga dapat suami yang baik, beriman, boleh menjaga
saya dan keluarga saya. Di samping itu saya juga mengerjakan solat hajat dan
istiqarah. Setiap kali saya solat istiqarah, wajah suami saya sekarang yang
sering muncul dalam mimpi.
>
>"Untuk menguatkan lagi jodoh dengannya,
sekembalinya dari umrah, saya dapat tahu teman lelaki saya curang. Suami pula
meluahkan isi hatinya yang dia sukakan saya," katanya yang meminta media
menghormati permintaannya supaya gambar, status dan siapa suaminya itu
dirahsiakan daripada umum.
>
>Menurut Syella, dia boleh dapat rasakan yang
orang itu sukakan dia atau tidak termasuklah perasaan suaminya terhadapnya.
"Saya bukanlah bodoh sangat untuk menilai orang tetapi saya tak mahu terlalu
memikirkannya kerana sibuk dengan kerja. Tetapi kalau sudah jodoh, ia akan
bertemu juga. Sebab itu saya tak rasa pelik ketika wajah suami muncul dalam
mimpi ketika di Makkah kerana saya tahu dia sukakan saya. "Emak pun merestui
niat baik suami kerana emak tahu dia lelaki yang baik. Emak kasihankan saya yang
bekerja keras untuk menyara keluarga. Lantaran dengan restu keluarga, kami
diijabkabulkan pada September lalu. Majlis resepsi baru saja diadakan pada 11
hingga 13 November lalu di rumah emak di Cheras.
>
>"Dia lelaki yang baik
dan sangat menjaga solat. Kami selalu solat berjemaah dan mengaji bersama-sama.
Saya rasa sangat bahagia kerana mendapat suami sepertinya. Dia juga mahu saya
duduk di rumah saja, biar adik-beradik yang menguruskan perniagaan butik dan
kedai makan yang saya usahakan selama ini," katanya.
>
>Selepas bernikah,
mereka terus berbulan madu selama dua minggu di Eropah dan selepas majlis
resepsi ini, Syella mahu mengerjakan umrah sekali lagi bersama suami dan membawa
ibu bapanya bersama.
>
>"Saya bersyukur kerana doa saya dimakbulkan Allah
SWT. Selepas balik umrah juga rezeki saya semakin murah. Dalam mencari calon
suami, saya bukan cari yang berharta, yang penting adalah hati budi dan
agamanya.
>
>"Sebelum ini ramai yang kata saya berkawan dengan VIP, Tan Sri
dan Datuk. Memanglah dalam urusan perniagaan saya berjumpa dengan golongan macam
itu tetapi saya tidak pernah 'berkawan' dengan mereka.
>
>"Orang kata setiap
apa yang orang cakap itu adalah doa dan akhirnya memang betul saya ditemukan
dengan suami saya ini," katanya.
>
>Jangan terkejut kerana majlis
perkahwinan Syella menelan belanja RM15 juta termasuk nilai barang hantaran yang
diberikan oleh kedua-dua belah pihak. Sebagai tanda kasih suaminya, pada hari
berbahagia itu Syella menerima hadiah banglo bernilai RM5 juta, kereta Audi R8
berharga RM800,000, wang hantaran RM111,111, mas kahwin RM1,000, telefon bimbit,
set mandian, alat solek, al-Quran, sejadah, telekung dan tasbih.
>
>Tambah
Syella, semua barang mewah dan mahal itu bukan dia minta tetapi atas kerelaan
suaminya sendiri sebagai bukti cinta buatnya.
>
>"Semua persediaan
perkahwinan, saya dan suami sediakan sendiri tanpa tajaan mana-mana pihak. Saya
sendiri keluarkan belanja RM800,000 dan selebihnya daripada suami. Saya tak
kisah berhabis kerana perkahwinan ini adalah sekali seumur hidup," katanya. Pada
majlis resepsi itu Syella mengenakan dua pasang gaun rekaan Hatta Dolmat yang
setiap satunya berharga RM60,000. Ditanya mengapa dia seolah-olah menyembunyikan
perkahwinannya itu, Syella berkata, dia tidak pernah berniat untuk berbuat
begitu. Jelasnya, memang majlis pernikahannya diadakan dalam majlis tertutup,
tetapi majlis resepsinya baru-baru ini dihadiri hampir 3,000
tetamu.
>
>"Saya bukan tidak mahu maklumkan kepada pihak media tetapi rasa
saya serba-salah. Saya ini bukannya penyanyi popular, tiba-tiba mahu jemput
wartawan datang ke majlis perkahwinan saya, seganlah.
>
>"Sebab itulah saya
jemput saudara-mara, rakan-rakan dan jiran-jiran saja. Lagipun majlis itu bukan
untuk untuk saya seorang, tetapi turut meraikan perkahwinan dua adik saya ,Efa
dan Ijam yang bernikah Oktober lalu," katanya.

>Posted by kelanajiwa
>
>

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment