Monday, November 21, 2011

RG2011... Adakah BN mampu bertahan di Terengganu??

 

Situasi politik Terengganu dikatakan Lebih stabil apabila berada di bawah pemerintahan DS Ahmad Said tetapi hakikatnya adalah cukup berbeza sekali. Bagaimana seorang MB mampu berada di tampukk pemerintahan jika begitu ramai yang menunggu Dan menantii bilakahh DSAS Akan jatuh ke bawah???? Yang mengharapp Dan berdoa bukannya org pembangkang tetapi org UMNO sendirii....Bagaimana kita mampu Bertahann jika terlalu ramai musuh dikeliling yg setiap saat memerhati utk kita membuat kesilapan fan Akan terus menerkamm utk menjatuhkan kita????

Situasi politik di Terengganu cukup cukup rapuh Dan amat mudah untuk jatuh sekarang ini...cuma pembangkang tidak mempunyai calonn yg berkaliber utk mengambil peluang ada...mgkn Rafizi Ramli sendiri perlu balik kampung utk melawann DSAS..bkn org lain..org Kg sendiri juga...jika DSAS masih lg berkuasa maka diyakinii Terengganu bakal bertukar wajah ke tangan pembangkang....bukan kerana pembangkang kuat tapi kerana BN terlalu lemah....

Antara faktor nya...

1. DSAS terlalu agresif membuat penukaran barisann kepimpinan disemua peringkat tanpa mengambil Kira kepentingan pendapat pemimpin2 lain..

2. Masalah pintu masuk ke negeri Terengganu masih belum selesai Dan masalah ini cukup besar kesan ya kepada rakyat jelata...laluan masuk melalui Chendor masih lagi bermasalah...lebuhraya pantaii timurr masih seperti dulu...apa lagi laluan yg Ada????

3. Kerajaan terlalu agresif menggunakan Dana kerajaan utk pelbagai kegunaan sehnggakan Kehabisan duit utk projek kemudahann rakyat..

4. Projek berskala besar utk peluang kerja yg byk belum lg kelihatan...mgkn thn2 mendatangg...

5. Terlalu byk kuasa diberikan kpd pemimpin2 muda yg memberikan byk ruang utk penyelewengan kuasa..

6. Pemimpin2 veteran BN terasa cukup terpinggir skrg ini.....

7. Pembahagiaan project2 kerajaan masih lg dikuasai oleh satu pihak saja..seperti dulu tanpa Ada perubahan...Dan kebanyakannya dikatakan utk Dana pilihanraya....

8. Syarikat GLC milik kerajaan negeri diterajui oleh org yg bukan pakar yg tidak memahami nature of bisnes tetapi memahami MB...

9. DSAS terlalu sibuk member perhatian kpd daerah besut Dan setiu...Demi mengimbangi kuasa setelah mengambil alih jawatan Dari DSIJ...

10. DSAS byk bersikap dictator......

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment