Friday, January 20, 2012

Re: RG2011... Pendedahan Lengkap Blogger fitnah Ustaz Azhar!!

 

Wahai saudara2ku seISLAM..sudah2lah anda lakukan fitnah kepada orang lain yang mana belum tentu kesahihannya lagi..Cukup lah buat dosa kering..Jangan kerana TAKSUB kepada mana2 parti anda jadi biadap. Ingatlah dosa fitnah lagi besar dari membunuh. Kalau anda berkata akan keburukan seseorang itu tanpa  usul periksa samalah ia seperti anda membuat fitnah..sudah dan cukuplah..check la amalan diri sendiri dan cukup sempurna atau tidak sebelum anda menilai atau mengata orang lain..Wallahuallam.

2012/1/20 Nurr A <nurraziz2005@gmail.com>
 

cuba pk & muhasabah diri dari sejarah dibwh ini...

Menurut ahli sejarah Islam, semasa Saidina Umar dalam perjalanan untuk membunuh Rasulullah s.a.w., beliau bertembung dengan seseorang yang mengatakan bahawa beliau haruslah membunuh adik perempuannya dahulu memandangkan adiknya telah memeluk Islam.

Saidina Umar pergi ke rumah adiknya dan mendapati adiknya sedang membaca Al Quran. Dalam keadaan yang marah dan kecewa beliau memukul adiknya. Apabila melihat adiknya berdarah, beliau meminta maaf dan sebagai balasan beliau akan membaca secebis ayat Al Quran kepada adiknya. Beliau berasa terharu apabila mendengar ayat-ayat Al Quran yang begitu indah sehinggakan beliau memeluk Islam pada hari itu juga.

Selepas peristiwa terbabit, beliau berjanji akan melindungi Islam sehingga ke titisan darah terakhir.

siapa dan apa pun sejarah hidup seseorg itu, bila Allah ingin memberiknnya hidayah, maka dia

berubah dan menjadi lebih baik & mempunyai kelebihan utk berkongsi & menyampaikn ajaran

islam yg tidak bertentangan dgn Al Quran & sunnah...maka kita ambil & amal ilmunya...

Allah tidak menilai hambaNYA dgn sijil atau pangkat yg ada pd diri individu tersebut tapi keikhlasan

hatinya utk menyampaikn kebenaran. Wallahu'alam.


2012/1/19 xstream <pejal71@gmail.com>
 

Kalau diri tak pernah masuk mengaji malah dengar ceramah agama memang itulah manusia..benda2 yang terkena batang hidung sendiri perlu muhasabah dan berubah bukan melenting dan membenci..aku cukup hairan selama aku hidup tak pernah aku dengar org panggil ulama BABI tetapi penyokong UMNO sendiri kerana politik yg terlalu tebal sanggup buat fitnah dan kutuk..sampai fitnah ustaz azhar berzina pulak..ini adalah natijah penghasilan memartabatkan sekular yang memisahkan kehidupan beragama dan cara hidup kepada kehidupan seronok lagha dan menggunakan logik akal. Inilah rumusannya kepada penolakan hal2 agama yang dulunya mereka tidak ganggu kerana berkisar ibadah khusus dan amalan wajib dan sunat tetapi apabila masuk bab akidah dan tauhid dan masuk bab perundangan Islam dan cara memimpin umat maka mereka segera takut dan terpengaruh dengan bikinan barat dan musuh Islam kononnya kalau tidak dibanteras idea2 Islamik akan menular kepada idea2 jihad dan keganasan. Mereka ini solat tak tinggal tetapi seperti Rasul SAW bersabda berkenaan fitnah akhir zaman, umpama semut hitam yang keluar pada malam yang gelap..mereka tidak mampu lagi lihat mana yang baik mana yang jahat..yang jahat diidolakan yg benar2 baik dianggap jahat. Wallahulam.

On Thu, Jan 19, 2012 at 11:32 AM, mohd fairul ab. wahid <mofaawa@yahoo.com> wrote:
 

siapa lah kte utk mengatakan semua itu...

Sharing is caring .JAUHKAN DIRI ANDA DARIPADA MENFITNAH PARA ULAMA - credit to Azahari.





From: maharaja kayyo <maharaja_kaiyo@yahoo.com.my>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, January 18, 2012 11:31 PM

Subject: Re: RG2011... Pendedahan Lengkap Blogger fitnah Ustaz Azhar!!

 

 
Bro, kalo ko tak suka Ustaz Idrus pun, tak payah la ko nak bising2 pasal keburukan dia. Mungkin kadang2 bahasa dia kasar, tapi pada aku dia tu orang kampung, tentu bahasa atau lebih tepat cara percakapan yang dia gunakan tak sama dengan dengan kita. Setakat ni aku tengok ceramah dia ok je. Aku belajar mana2 pun sama dengan yang dia ajar. Tak pernah terdetik pun aku kata, 'eh biar betul dia ni'. Cara dia bagus. Aku juga ajar adik aku solat, aku suruh dia baca alfatihah serta rukun solat lain. Aku tak ajar dia benda2 sunat dalam solat sebab aku tengok dia ni memang malas nak solat. Jadi aku cadangkan dia solat buat yang wajib sahaja. Maka dia nampak senang n mudah untuk dia buat. Bila dia dah mula solat, barulah aku upgred dia sikit2. Itulah cara ustaz Idrus yang aku peratikan. Biar islam tu nampak mudah dulu kemudian upgred sikit2.

Kadang2 betul jugak yang dia kata tu. Bila orang cuba nak sebar agama, mula lah ulama2 ni nak sekat. Bila benda tak boleh, jadi boleh pula. Tapi yang terang2 haram berdiam diri pula. Aku juga tak pernah nampak mana2 ustaz yang dilantik oleh kerajaan yang ada certisified ni menegur pemimpin jika mereka ada membuat kesilapan. Kalo  ada pun dah kene buang. Ibarat harimau dalam zoo. Kalau harimau dalam hutan, jumpa tapak kaki pun kita dah takut. Jadi, daripada ko menyebarkan benda yang tak berfaedah ni. Baik ko belajar dengan ustaz yang ko suka. Ambik ilmu dia. Ada juga faedahnya daripada ko cuba suruh orang lain benci kepada orang lain. 


From: shreddervirtuoso <shreddervirtuoso@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, 17 January 2012 8:22 AM
Subject: Re: RG2011... Pendedahan Lengkap Blogger fitnah Ustaz Azhar!!

 
Ikut hukum akal mmg tak salah mengajar. Mmg hakikat tak perlu ada diploma atau PHD. tapi berdasarkan pengalaman, manusia terpaksa membuat undang2.. jika semua dibenarkan sewenang2nya mengajar.. Ayah Pin pun kita tak boleh tangkap! Sebab semua orang ada HAK UNTUK MENGAJAR. Orang yg nak mengajar tu siapa nak certify kan? adakah betul ajarannya dan segala2nya. Silibusnya habis ataupun tidak. tak boleh sekerat2. tu pentingnya TAMAT PENGAJIAN DAN DIBERI TAULIAH OLEH INSTITUSI YANG SAH! Siapakah kita untuk menilai salah ataupun tidak ajaran ustaz yg mengajar kita sedangkan ketika itu kita masih belajar???

2012/1/16 Azana Alwi <zana_design@yahoo.com>
 
Nk mngajar ilmu akhirat ni x Perlu Ada diploma, ijazah, master, phd.. Atau apa2 pun... Kita blh dpt sumber2 tu dr Al Quran, dan hadis contohnya... Alangkah bagusnya Ada insan2 mulia seperti UAI tu yg brkongsi dgn kita... Asalkn ajaran Beliau x mnyimpang dr al Quran Dan hadis... Yg perlu di certified kelulusannya itu klu kita bercita2 nk jd doctor... Jurutera... Lawyer.. Dll. nk ajar ilmu Tuhan ni tak Perlu kot, asalkn bkn ajaran sesat.. Sbb ilmu agama ini dgunakan utk amalan kita ia itu bekalan akhirat kelak... 

Sent from my iPad

On Jan 15, 2012, at 11:49 PM, tokda tokda <tokda_tokda@yahoo.com> wrote:

kt group ni oun banyak yg boleh kita belajar., samada yg mana baik n yg mana buruk.,
jika kita betul2 ambil iktibar.,  kita dapt tau mana yg bertujuan nk aib kn or nk memandang rendah pada sesorng., wal hal diri sendiri bknya berilmu sangat jika nk dibandingkan dengan ilmu orang yg di ersoalkan tu.,
ilmu tuhan tu.., ada di mana2., d sekolah, d kaki lima., di atas bas., kenderaan n bagainya., jika kita sentiasa n suke membuke mata dan telinga.., lalu memikirkan semuanya tu dengan akal kita...,

--- On Wed, 1/11/12, rbk_2020 <rbk_2020@yahoo.com.sg> wrote:

From: rbk_2020 <rbk_2020@yahoo.com.sg>
Subject: Re: RG2011... Pendedahan Lengkap Blogger fitnah Ustaz Azhar!!
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Cc: "Malaysianews" <MalaysiaNews@yahoogroups.com>, "shreddervirtuoso@gmail.com" <shreddervirtuoso@gmail.com>
Date: Wednesday, January 11, 2012, 11:54 PM

Ooooo.  Cuba jawab soalan mudah ni pula.. Ustaz Azhar ajar ajaran sesat ke?
 

From: shreddervirtuoso <shreddervirtuoso@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Cc: Malaysianews <MalaysiaNews@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, 12 January 2012, 11:54
Subject: Re: RG2011... Pendedahan Lengkap Blogger fitnah Ustaz Azhar!!

 
Orang yg tak bertanya dari mana asal usul ilmu gurunya adalah orang yang mudah sesat. Bila sudah taksub dgn gurunya lagi tersesatla orang tu. Tak salah bertanya. susah sgt ke soalan yang ditanya?

2012/1/11 newsfowarder™ <3@pendekarblogger.com>
orang yg tanya soalan sebegini, sebenarnya bukan bertujuan mahu tuntut ilmu...
dalam soalan terselit kejelikan yg sengaja mahu memalukan sesama insan.

eloklah dijauhi manusia seperti ini, dari dunia nyata meresap ke alam maya lalu tersebar kebusukan sukma mengundang dosa dosa percuma yang akan dihisab dimahsyar sana.

On 1/11/2012 9:23 AM, HANZ wrote:
 
alahaii...
org tu nk kongsi ilmu agama yg dia ade pun korang ni kondem gak
sebok nk tau mana dia belajar ilmu agama
ilmu agama kalo korang nk tau dari mana dpt, meh sini aku ajar
ingat baik2 tau apa yg aku nk cakap ni
ilmu agama ni ko belajar dari tayangan TV pastu ko ingat btol2, then ko share dgn org lain pun boleh
ilmu agama ni ko belajar dari baca buku,kalo x paham tanya la sapa yg pandai
ilmu agama ni pun boleh dpt dari quran,
ilmu agama ni pun boleh dpt dari hadis
ilmu agama ni pun boleh ko dpt dari org yg dok bercerita kat ko x kira la kat masjid ker, umah ker, umah tok nenek korang ker x kesah la janji agama punya ilmu.
dari mak bapak korang pun boleh blaja agama kalo pandai
lg satu, ORANG YANG TAU AGAMA JE TAK AKAN TANYA SOALAN MANA PENCERAMAH TU BELAJAR SEBAB DIA TAU APA YG YANG PENCERAMAH TU SAMPAIKAN ADELAH KEBAIKAN DAN BETUL.
AKU TAU AGAMA...SEBAB TU AKU X PERSOALKAN MANA DIA BELAJAR
KALO SAPA YG TAU AGAMA JGN LA TANYA YA
tp kan...x pernah pulak korang tanya pemimpin negara kita sekolah tinggi sampai mana n kat mana plak kan...
heran aku dgn korang ni.
xpernah lak korang tanya menteri pertahanan tu tau pasal ketenteraan ke x, menteri kesihatan tu doktor or doktor pakar ke x, menteri kewangan tu ahli ekonomi ke x, menteri kerja raya tu seorang arkitek ke x
apa lah korang ni. kalo aku ade pistol n org tanya aku soalan BANGANG mcm ni depan2, aku x ckp banyak terus tembak je kat kepala org tu

2012/1/10 <putera_zailan@yahoo.com>
 

Hahahha soalan bodoh la tu namanya...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
From: shreddervirtuoso <shreddervirtuoso@gmail.com>
Date: Tue, 10 Jan 2012 14:34:42 +0800
Subject: Re: RG2011... Pendedahan Lengkap Blogger fitnah Ustaz Azhar!!

 
PENTING KE KT MANA DIA BELAJAR? <-- soalan yg sungguh kelakar. Kalau orang yg bijaksana tak perlu la tanya soalan begitu.

Kalau tak penting. Buat ape kita susah2 nak belajar? Di mana tempatnya tak penting yang penting siapa yg certified kelulusannya? 

Apa guna Ijazah? Apa guna Diploma? apa gunanya Sijil dlm sistem pembelajaran kita? Semua benda tu nak menunjukkan kita belajar mengikut silibus yg betul dan dari sumber yg betul supaya apa yg akan kita sampaikan (jika sebagai guru) kepada orang lain dari sumber yg telah disahkan. Tambah2 lagi dalam pengajian Islam.

Hebatkah kita untuk mengenalpasti betul atau tidak apa yg diajar sedangkan pada masa yg sama kita pun tgh belajar dr orang itu?







2012/1/10 Mat Rock <matrock_e1@yahoo.com>
 
HEK ELEH... APA PUNYA SOALAN DAA.. PENTING KE KT MANA DIA BELAJAR?
BRO.. YG PALING PENTING.. APA YG DIA AJAR! APA YG DIA SAMPAIKAN!
KALAU BENDA BAIK YG DIA AJAR IAITU TTG ILMU AKHIRAT.. SALAH KE KITA AMBIL ILMU TU DARI DIA?
ADOYAI... INILAH DIA KEPALA OTAK UMNO! TAK HABIS-HABIS NK MENCERCA PARA USTAZ!
APA NK JADI??
CAKAP USTAZ TAK NAK DENGAR.. NAK DENGAR CAKAP USTAZ NAJIB JER KE??
 
 
Rock sokmo..

From: shreddervirtuoso <shreddervirtuoso@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Monday, January 9, 2012 2:56 PM
Subject: Re: RG2011... Pendedahan Lengkap Blogger fitnah Ustaz Azhar!!

 
Memanjang tak pernah jawab soalan.. jawab la soalan2 yg orang nak tau.. kat mana dia belajar laa.. apelaa.. itu pun susah ke?

2012/1/8 sate lit <satelit_laa@yahoo.com>
 








Pendedahan Lengkap Blogger fitnah Ustaz Azhar!!


Rasanya ramai yang dah tahu dalam tiga empat hari neh ustaz Azhar Idrus [UAI singkatan selepas neh] menjadi mangsa fitnah pihak2 yang tertentu. Disini kita akan dedahkan siapakah dalang2 di sebalik fitnah terbabit dan kenapa mereka tegar menfitnah UAI disini.

Dipercayai mereka menfitnah UAI adalah disebabkan ustaz mendapat perhatian yang luar biasa hebatnya daripada masyarakat malaysia terutamanya masyarakat muslim di malaysia. Malahan apa yang lebih hebat ialah ustaz mendapat tempat di kalangan anak2 muda yang lazimnya kita tahu mereka lebih mudah berhibur daripada mendengar ceramah2 dan kuliah2 agama. 

Atas sambutan hebat neh larh, maka setiap kali ustaz melakukan kuliah agama, walaupun di mana2 sahaja, ia mendapat sambutan yang begitu hebat daripada masyarakat setempat. Orang akan memenuhi setiap inci ruangan di dalam masjid atau lokasi2 yang menjadi tempat untuk memberikan kuliah yang dijayakan oleh ustaz.  

Ini termasuklah majlis sambutan tahun baru, baru2 neh. Ia berjaya menghimpunkan hampir 80+++ umat. Sudah tentu ini senario yang luar biasa. Bagaimana, program yang tiada promosi melalui media arus perdana dan tv boleh menghimpun orang seramai neh? Apa yang hebatnya pada ustaz neh? Agaknya itulah yang bermain2 di fikiran orang2 yang dengki tak sudah. Lalu, mereka memasang perangkap untuk mencemarkan reputasi UAI.

Mari kenali terlebih dahulu pemfitnah2 ustaz di bawah neh ;


[abaikan gambar papa gomo].

AAKJ = AZMY AWANG KELANA JAYA melalui blognya mencerca ustaz dengan pelbagai tohmahan yang karut marut. Siapa sebenarnya dia neh? Apa peranan dia? Owh.. dia neh ialah blogger umno. Dari awal lagi kita bukan nak tuduh umno sebarangan disini. Aku minta maaf kalau pendedahan neh menyakitkan ahti ahli2 umno yang lain tetapi aku terpaksa juga cakap sebab dah memang dorang neh blogger umno. Nak buat macam mana?

Dia neh antara orang yang terlibat dengan nadi rakyat. Tahu apa jawatan nya? Ketua NADI RAKYAT. Fungsi nadi rakyat ialah menyerang pakatan rakyat di alam cyber. Lantaklah kerja dia.. dia punya pasal. Tapi napa dia serang ustaz? Ini yang kita marah. 

Nak serang pr dia punya pasal. Dah sah2 blog dia blog politik pro umno so serang pr memang tak pelik. Tapi bila dia serang dan tohmah ustaz macam2 di blognya, itu lah jadi pelik pasal ustaz neh berceramah sampaikan ilmu islam. Bila pula ustaz neh memaki hamun umno bagai melainkan dia hanya menyampaikan fakta?

Walau apa pun pandangan politik ustaz, itu hak ustaz sepenuhnya. Tapi bila dia berceramah, dia betul2 ajar pasal islam. Bukan nya dia mengajar yang bukan2. Takanlah disebabkan ceramah dia sering mendapat sambutan hangat maka anda ada hak nak tohmah ustaz macam2 disini?

Menurut rakan dari pkr yang aku temui semalam mengatakan bahawa azmy neh ialah mentor score A. Untuk rekod, score A pernah dipromosikan oleh nur amalina, pelajar cemerlang SPM tahun 2004. Wahh.. orang bijak rupanya. Bukan calang2 orang boleh jadi mentor score A. Tapi apahal perangai di dalam internet tak sebijak di luar internet? Ada lagi beberapa info sulit pasal azmy neh yang dia beritahu. Tetapi bab2 peribadi neh kita malas nak usik lah. Sebab kalau kita main isu peribadi dorang, maka kita dengan dorang pun dah takde beza.

Dan lihat pula gambar kedua ;

[maaf, caption gambar bukan dari aku]

Siapa sebenarnya blogger taipingmali yang menfitnah ustaz konon nya ustaz berzina dan minta ustaz jelaskan dakwaan terbabit? Dan yang paling teruk ada yang mencabar ustaz agar saman andai apa yang didedahkan oleh taipingmali neh adalah fitnah. Wahh.. sendiri dakwa, sendirilah kasi bukti. Apahal pula ustaz kena saman ko? 

Pekerjaan sebenarnya taiping mali neh ialah seorang cikgu di SK. Simpang. Dia menetap di kampung expo, kamunting, perak. Umur cikgu? 52 tahun dah nak masuk 53 tahun dah. Wahhh.. seorang cikgu rupanya. Nama penuh ialah Najimy Awang.  Apa kaitan cikgu neh dengan umno? Sekali lagi, aku minta maaf pada ahli2 dan penyokong2 umno. Bukan niat nak sakitkan ahti korang tapi dah memang dorang neh blogger umno. Nak buat macam mana? Terpaksalah aku cakap juga.

Bersepah juga lah cerita2 peribadi cikgu neh yang aku dapat tapi tak pasti lah kesahihan dia. Lagipun kalau kita siarkan disini pun buang masa. Pasal peribadi dia, takde sapa pun yang ingin nak tahu kan? Peranan cikgu neh di dalam umno ialah sebagai penyelaras bloggers2 pro umno untuk negeri perak.

Setiap blogger neh di bayar rm2,500 sebulan untuk update blog. Memang mereka dibayar. Sebab itu blogs umno tiada iklan. Sebab mereka ada gaji. Bagi aku tak salah. Blogger pun ada tanggung tertentu. Andai mereka di bayar, so what? Salah ke? Yang penting sekarang bukan pasal gaji or bayaran, yang penting sekarang isi penulisan. Kalau dibayar tapi menulis fitnah pun buat apa? Kalau dibayar tapi sebarkan kebenaran aku rasa orang pun tak kesah.

Cikgu najimy neh juga diarahkan oleh zambry kadir untuk buat portal yang mempromosikan dia [zambry kadir] dan program2 anjuran bn perak. Portal peraktoday larh hasilnya. Kalau korang pernah buka blog parpukari, mesti ada nampak link peraktoday kan? Napa parpu promote ye? Sebab dia pun penyelaras untuk bloggers gak. Cuma dia banyak up posting2 di peringkat nasional manakala cikgu pula focus peringkat negeri.

Bagi aku cikgu najimy neh patut tunjukkanlah contoh yang baik dah awak tue seorang cikgu kan. Itupun kita tertanya2 juga napa seorang cikgu boleh slumbernya brpolitik. Takde pula kena soal bila buat dua kerja dalam satu masa ye? Hahaha.. 

Bagi aku larh kan, aku nak ulang balik apa yang ali abu [admin rosmah mansur] pernah bagitau aku beberapa hari lepas. Benda neh pun anwar ibrahim sebut semalam ketika aku hadir dalam perjumpaan bloggers.

Ahli2 umno neh sebenarnya baik2 belaka. Mereka neh tak salah. Jangan serang ahli2 umno. Yang salah neh pemimpin2 mereka. Makan duit rakyat, songlap, tak amanah dan sebagainya. Kebanyakkan ahli2 umno neh terseret dengan fitnah atas peranan media massa. Jadi tanggungjawab kita ialah terangkan kepada mereka dengan fakta, dengan hujah, bukan dengan maki hamun.


Jadi, sama macam dalam kes di atas neh. Aku tahu ahli2 umno pun tak suka dengan fitnah2 yang dibawakan oleh bloggers umno. Tapi janganlah disebabkan mereka umno maka korang tutup mata pula dengan fitnah2 tersebut. Buktikanlah anggapan ali abu dan anwar ibrahim terhadap korang neh adalah fakta dengan menolak fitnah2 di atas neh. Kali neh mari kita bersatu menolak fitnah.

Minta tolong sesangat pada kawan2 umno agar buka mata, buka ahti, memanglah kita faham tak semua dalam umno itu jahat tetapi yang menguasai umno kini adalah orang jahat. Sebab tue bloggers umno berani buat posting macam neh sebab bos mereka pun menerima budaya2 fitnah neh. Aku tak pasti lah benda neh betul ke tak, tapi dengar citer nama ustaz kini dah naik bukit aman pasal kuliah takde tauliah. Harapnya andai ustaz ditahan kelak, kali neh marilah kita bersatu mempertahankan ustaz youtube kita yang satu neh. Bai.




--
More story log on to
http://www.bazookapenaka.com









--
More story log on to
http://www.bazookapenaka.com







--
HIDUP NI MEMANG BANYAK MASALAH
KALO TAK DE MASALAH
ITU MASALAH NAMANYA

*THE VOICE THAT PIERCES DEEP INTO MY CHEST IS LIKE A CRY OF JOY THAT NEVER STOPS RINGING*

--


<pendekar3.gif>
-----------------------------------------#########-----------------------------------------
--------------------------------------Mail Forwarder-------------------------------------
Formerly Known As Tai_Ci_Master.
Visit:
WWW.PENDEKARBLOGGER .COM
WWW.HARUNYAHYA .COM
join  : malaysianews- subscribe@ yahoogroups.com
         : malaysianews+subscribe@ googlegroups.com

-Whomsoever ALLAH guides, none can lead astray and whomsoever He send astray, none can guide.




--
More story log on to
http://www.bazookapenaka.com









--
More story log on to
http://www.bazookapenaka.com











--
Xstream-BOP




--
 
 
 
I'm just sharing.. & please forgive me if this is double posting...
 
       ~ NurrAini Ab Aziz
Buat baiklah selalu...kepada semua makhluk Allah...
"because we never know when we r going to need help"
setiap kebaikan dan kejahatan yang kita buat pasti ada balasannya....
"its in matter of sooner or later" jer....

لا الہ الا اللہ محمد رسول اللہ
MATI itu PASTI, hidup hanya INSYA ALLAH
maka bersiap sedialah.... Have a GOOD day:-)



__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment