Thursday, May 3, 2012

Re: RG2011... Fw: Anak Mufti Umno Bersama Ceramah Pas

kepada sdr johari, teruskan niat murni mu itu... kepada shrekfabuloso aku mintak maaf sbb fakta ada silap... mmg pbt tu bwh kerajaan negeri, disebabkan ayat ko mula2 tu buat aku pikir dibawah kpkt lak....hahaha.... yelah, sekolah aku 2 tingkat aje, kat hulu lak tu... agak2 berapa hari ko tinggal di kelantan tu yek... kalo boleh tunjukkan gambar terbaru berserta bukti gambar tu yg terkini... barula aku dgn sdr johari boleh percaya...tp yg penting maksiat sama ada berlesen atau x mmg haram... kalo di jln hamzah tu mmg dh berkurun2la bersarang situ..... sejak thn 80an lg...kalo boleh disapu mcm sampah je mmg senang.. ni masalahnya manusia.... tp betul gak kata2 dr pak mat tempee... org yg bese gi tpt gitu je tau lokasinya.... aku sendiri pun tau kt jln hamzah je.... itupun sbb dkt dgn terminal bas ekspress dulu... kalo x mmg tak tau gak... takyahla nk buruk2kan mana2 negeri. semua sama je... kalo dh ada bukti tu, knp x buat tindakan. kurang2 x dpt buat tindakan sendiri, buatla laporan kt pihak terbabit... kalo setakat gempar dlm internet x membantu pun.... tu hero takde telo namanya...
 
JO 9 D

From: johari ghazali <johari_ghazali@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Cc: Nik Faizal <mnikfaizal@yahoo.com>; ""poji2ya@gmail.com"" <poji2ya@gmail.com>; ""shreddervirtuoso@gmail.com"" <shreddervirtuoso@gmail.com>
Sent: Monday, April 23, 2012 12:30 PM
Subject: Re: RG2011... Fw: Anak Mufti Umno Bersama Ceramah Pas

Salam Nik...nak tumpang tanya, nik ni orang kelantan ker?sb ada keturunan nik...Insyaallah saya akan ke kb bulan ni..saya sendiri akan selidik dan tgk dengan mata saya sendiri. Tgk pada gambar tak puas hati..mungkin gambar yang dipaparkan tu adalah gambar lama..mungkin.kalau orang kelantan kata "bahkali"..apa yang dikatakan adalah suatu kemungkinan..sb tiang lampu kayu (cahaya tempat mereka bertiga lepak)yang terdapat di gambar 2 tu mungkin gambar lama..mungkin gambar tu semasa pemerintahan terdahulu sebelum PAS..mungkin..apa-apa pun mungkin... Sekarang lampu jalan TNB adalah menggunakan tiang konkrit...manakala jalan dibawah PBT/JKR menggunakan tiang besi bergalvani.(Siap lampu LED- harga bagi Lantern Philips dijual kepada JKR adalah lebih kurang hampir RM6K manakala harga bag lantern Philips yang dibeli oleh pihak konsesi lebuhraya lebih kurang 3K menurut pihak consultant JKR iaitu Maunsell malaysia sdn. bhd atau nama terdahulunya Maunsell Sharma Zakaria Berhad).Insyaallah saya akan cuba cari lokasi pada gambar 2 dengan berpandukan tiang kayu JHZ A8....Rasanya mungkin sukar lagi nak jumpa tiang lampu kayu. Sebab tiang lampu kayu ni cuma dipasang oleh LLN  (LLN nama TNB sebelum ia dikopratkan).
 
Gambar 3 pula (dimana terdapat Syarikat LEE) dulunya adalah sebuah restoran nelayan kalau tak silap saya iaitu berhadapan kedai menjual pakaian bayi..sebelah syarikat  lee terdapat sebuah kedai jam seiko yang 18 tahun dulu pernah di masuki pencuri dan mencuri jam-jam berjenama...Setahu saya dulu, tak pernah pun ada dengar pasal pusat pelacuran disitu... Insyaallah saya akan update.. saya pun nak cc jugaklah mcm nik faizal cc kan pada poji2ya dan shreddervirtuosso tu..salam..

From: Nik Faizal <mnikfaizal@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Cc: "poji2ya@gmail.com" <poji2ya@gmail.com>; "johari_ghazali@yahoo.com" <johari_ghazali@yahoo.com>; "shreddervirtuoso@gmail.com" <shreddervirtuoso@gmail.com>
Sent: Saturday, April 21, 2012 3:55 AM
Subject: Re: RG2011... Fw: Anak Mufti Umno Bersama Ceramah Pas

Satu bagi lesen
Yang satu lagi tak bagi lesen.
Tapi dua-dua ada tempat maksiat kat depan mata...

Satu dituduh sekular
Yang satu lagi mengaku very Islamic
Tapi dua-dua ada pusat pelacuran kat belakang rumah
 
Satu dituduh sengaja biarkan
Yang satu mengaku tak tahu
Tapi perkembangan pusat hiburan dan maksiat dikedua-dua tempat tumbuh bak cendawan....

Hmm...PAS.. PAS...

From: johari ghazali <johari_ghazali@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Friday, 20 April 2012, 16:45
Subject: Re: RG2011... Fw: Anak Mufti Umno Bersama Ceramah Pas

Betul..saya setuju...dikira halal jika lesen...tapi haram kalau tak ada lesen...seperti juga pusat perjudian, kalau berlesen sepert genting highland dikira sah sb ianya berlesen...lihat sahaja di kl dan selangor, bersepah pusat urut, pusat hiburan...inikah yang dinamakan kemajuan??

From: Topeng Perak Unmasked <poji2ya@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Cc: lebak_s@yahoo.com
Sent: Friday, April 20, 2012 10:42 AM
Subject: Re: RG2011... Fw: Anak Mufti Umno Bersama Ceramah Pas

 
Pusat maksiat dekat mana2 pun akan tetap wujud...

Cuma bezanya yang BERLESEN dengan YANG HARAM.

BN menghalalkan yang HARAM dengan pemberian lesen... PAS x pernah keluarkan lesen sebab tu Pusat Maksiat di Kelantan beroperasi secara tertutup dalam semak.

Yang tau wujudnya Pusat Maksiat TAPI X PERNAH BUAT LAPORAN PADA PBT akan jawab dengan Malaikat dalam kubur nanti sebab BERSUBAHAT.


On Fri, Apr 20, 2012 at 12:07 AM, shreddervirtuoso <shreddervirtuoso@gmail.com> wrote:
 
Khas buat Jo!

1)Yes aku pernah tinggal di kelantan. 

2) PBT bawah kerajaan negeri. Ko ni budak sekolah rendah ke tanya soalan tu? kahkahkahkah!! Mari belajar.. P untuk Pihak, B untuk berkuasa dan T untuk Tempatan. Kahkahkah!.. lawak2

mula2 peta maksiat



Nasruddin Tantawi sahajalah harapan rakyat Kelantan untuk membersihkan segala bentuk maksiat seperti judi, pelacuran dan seks haram luar tabie yang berleluasa di Kota Bharu Bandaraya Islam. Pimpinan PAS Kelantan semuanya sudah terlalu dayus.
Ternyata Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam yang anak Nik Aziz yang bernama Nik Abduh pernah menjadi ahli majlis melindungi aktiviti-aktiviti maksiat dan pelacuran di dalam bandar Kota Bharu. Kenyataan ini memang memeranjatkan.
Setelah dua puluh tahun Kelantan di pimpin oleh Ulama dengan diperintah oleh Parti Islam, pusat placuran terancang dan karaoke-karaoke haram semakin berleluasa di Kota Bharu bahkan di dalam DUN Chempaka yang ADUN nya adalah Menteri Besar Kelantan dan Mursyidul AM PAS.
Setelah sedekad Kota Bharu dimartabatkan oleh PAS sebagai Bandaraya Islam, rupa-rupanya itu hanyalah retorik politik. Itu sebenarnya penuh kepura-puraan. Itu sebenarnya penuh dengan kemunafikan.
Hari ini, saya ingin mengajak Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia untuk membersihkan Kota Bharu dari maksiat yang semakin berleluasa yang dilindungi oleh pihak berkuasa tempatan.
Nik Aziz pula tidak perlu cabar sesiapa berdebat kerana Nik Aziz perlu bertaubat dan memikirkan bagaimana beliau mahu menjelaskan bukan kepada kami rakyat Kelantan, tetapi kepada Allah s.w.t tentang aktiviti maksiat yang dilindungi oleh Kerajaan Islam di bawah pimpinannya.
Sementara itu saya beri masa untuk anda semua melemparkan segala tuduhan kepada saya. Kata saya mabuk, kata saya kaki botol dan macam-macam lagi bagi menafikan apa yang akan saya dedahkan untuk beberapa hari yang akan datang.
Tetapi jangan dakwa bahawa aktiviti pelacuran dan lain-lain maksiat yang dilindungi pihak berkuasa memang berlaku di Kelantan tetapi kecil berbanding dengan kerajaan negeri pimpinan Barisan Nasional. Alasan itu tidak di terima. PAS memerintah Kelantan selama 21 tahun dan sepanjang tempoh itu ADUN PAS, EXCO PAS dan Pembangkang adalah dari kalangan orang Islam. Kota Bharu pula adalah bandar kecil sahaja.
Kalau 21 tahun PAS masih gagal menghapuskan aktiviti pelacuran di Kelantan, janganlah PAS bercakap untuk menghapuskan maksiat di Malaysia yang terpaksa Kerajaannya di kongsi dengan parti-parti bukan Islam.
Nasruddin Tantawi perlu tangguhkan dulu aktiviti menyerang majlis sambutan hari Valentine sebaliknya perlu bersihkan maksiat yang dilindungi oleh Parti Islam di Negeri Kelantan.

2012/4/19 D <lebak_s@yaJO 9 hoo.com>
sebelum tu nk tanya shredderfabuloso ni.... ko penah ke pegi kelantan, menetap lama2 kt situ?... kalau betul berlambak2 tpt maksiat sana, cuba bgtau area mana??... kalo kedah tu aku susah nk komen sbb selepas 2008 aku x penah dh gi sana, lgpun pertukaran kerajaan baru beberapa tahun je... takkan boleh berubah terus... perokok kalo nk berenti pun kene slow2 beb.... lg satu, lesen tu PBT yg keluarkan kan..... PBT tu bawah kerajaan negeri ke??

sorry ye kalo statement aku silap... ni setakat yg aku tau... mungkin anda lg bijak pandai dari aku.... 
 
JO 9 D
From: shreddervirtuoso <shreddervirtuoso@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, April 17, 2012 4:50 PM
Subject: Re: RG2011... Fw: Anak Mufti Umno Bersama Ceramah Pas

 
dimana PAS disitu byk maksiat.. tak caya cer pegi check.. contoh kat kedah. belambak karoke nak dibandingkan dari zaman BN dulu. Kelantan? malas nak cite la.. pegi tanya kickdefella

2012/4/13 -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg>
 
----- Original Message -----

Siapakah Anak Mufti Umno Bersama Ceramah Pas Ini..??

karatijau.blogspot
Nukilan Oleh Juragan
 
Peribahasa Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi,yang bermaksud..macam mana bapa macam itulah anak,tidak boleh digunakan dalam perjuangan menegakkan agama Allah apabila Anak kepada Mufti Umno Perak (Dato' Harussani) berbaju coklat dan berketayap putih turut bersama YB Salehudin Ayub semasa ceramah Pas di Taman Soon Choon Ipoh...Peribahasa yang masih kekal sampai bila-bila ialah "Melayu Bangang Umno Menangggg.."dan "Dimana Umno Kuat disitu Banyak Maksiat"

Sumber Gambar : Ajijoiblogspot
 
Komen:
 
  1. azhari
    alhamdulillah...
  2. Tanpa Nama
    Mesti Mat Black (MB) Perak mare gile.....
    Kalau lu orang nak tahu, adik beradik si Mufti Perak ni majoritinya adalah penyokong PAS.













No comments:

Post a Comment