Thursday, May 31, 2012

Re: RG2011... Undi Pas Masuk Syurga Disanggah Ulama Arab Saud, Apa Kata Nik Aziz?

 

Kalau ceramah PAS dok boikot...kalau ceramah tak dengar...lebih baik dok diam dalam UMNO BARU..lagi senang drive ke kelantan dan tanya sendiri lepas tuh update dalam group nih..canteeekkk.. dah pergi main jauh2

2012/5/31 shreddervirtuoso <shreddervirtuoso@gmail.com>
 

Oleh Ali Salleh

JALAN BAYAM – Ketua Pemuda Umno Kota Bharu Rosmadi Ismail meminta Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat memberi pandangan beliau terhadap ulama Arab Saudi yang menyifatkan "undi Pas masuk syurga" sebagai Jahil dan sesat.

Beliau berkata Nik Abdul Aziz tidak wajar mendiamkan diri dengan pandangan itu kerana ianya boleh mengundang pelbagai persepsi yang boleh menggugat umat Islam di negara ini.

"Sebagai pemimpin Pas yang sentiasa mengeluarkan fatwanya sendiri, Nik Aziz perlu jawab pandangan itu," katanya.

Beliau berkata demikian mengulas laporan Utusan Malaysia bahawa Ahli Majlis Fatwa Masjidil Haram, Sheikh Dr. Sulaiman Saloomi menegaskan, fatwa propaganda yang mengatakan seseorang itu akan masuk syurga jika mengundi parti tertentu adalah suatu kejahilan, kebodohan dan kesesatan.

Menurut Profesor Jurusan Akidah, Mazhab dan Firaq, Universiti Ummul Qura, Mekah itu, ia tidak sepatutnya keluar daripada mulut orang yang berakal, lebih-lebih lagi dari seorang muslim yang peka dirinya diawasi Allah dalam setiap percakapan serta perbuatan.

Jelas beliau, syurga adalah nikmat, rahmat dan kelebihan yang dikurnia Allah kepada sesiapa yang dapat melaksanakan tuntutan ubudiyah bukan kepada mana-mana pengundi manakala neraka pula adalah azab Allah ke atas mereka yang sesat, kufur atau syirik.

"Syurga adalah nikmat, rahmat dan kelebihan yang dikurnia Allah kepada sesiapa yang dapat melaksanakan tuntutan Ubudiyah, bukan kepada mana-mana pengundi, manakala neraka pula adalah azab Allah ke atas mereka yang sesat, kufur atau syirik," katanya.

–KHABAR KB



Read more: http://www.khabarkotabharu.com/undi-pas-masuk-syurga-disanggah-ulama-arab-saud-apa-kata-nik-aziz/#ixzz1wQbnbUu9




--
Xstream-BOP

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment