Wednesday, May 2, 2012

RG2011... BERSIH 3.0 : yg pelik2

 

sebenarnya banyak yg  pelik dalam tragedy SOGO  dan BERSIH3.0 keseluruhannya .

1- kenapa pemandu tak pakai pakaian polis? mungkin dia SB (polis cawangan khas), Sepatutnya dalam perhimpunan begini semua anggota polis wajib berpakaian seragam untuk tidak i mengelirukan org awam.

2. Masa polis datang ambil kereta kenapa tak ada polis2 lain datang untuk tangkap atau  cari orang yg buat kecoh sedangkan di bahagian hadapan Padang Merdeka mereka terus tangkap org awam yg lari terkena pancutan air dan gas pemedih mata.

3. Laporan di bawah tu berat sebelah. Mereka tak siarkan  cerita polis membelasah cikgu Bard misalnya, polis tangkap 9 orang wartawan , membinasakan kamera dan chips, polis tak beri masa yg cukup untuk orang awam  bersurai.

4. Polis  masuk masjib India dengan kasut dan tangkap orang yg pakai baju bersih sedangkan masjid tu bukan kawasan larangan untuk peserta BERSIH. Kawasan yg dilarang hanya  dataran merdeka pada waktu yg ditetapkan.Lagipun orang masuk masjid untuk solat bukan buat huru hara.Ini menunjukkan POLIS tidak guna undang2 dan tidak faham larangan yg pihak mereka keluarkan. Tahap professionalism polis  amat mengecewakan.

5. Kamera (CCTV?) yg dipasang khas depan SOGO sepatutnya disiarkan sepenuhnya dan CCTV yg berhampiran juga perlu dikemukakan untuk melihat dari arah mana sebenarnya kereta polis itu dipandu dan apa tujuan sebenar. Pemandu kereat plis ini juga wajar dikenakan tindakan disiplin jika tiada arahan untuk dia memandu kereta itu tanpa sebab.  Kereta2 peronda polis lain juga ada lalu lalang tetapi ianya tidak diapa2kan oleh orang awam.

6.Aksi seorang 'stunt' yg naik atas kereta polis tu bukan aksi sembarangan kerana dia boleh berdiri atas kereta yg sedang bergerak dan kemudian melompat ke hadapan kereta. Orang ini penting dicari dan dikenakan tindakan sewajarnya.(Biasanya anggota POLIS yg boleh buat aksi hebat "Tempur tanpa senjata" seperti mana yg mereka sering buat dalam pertunjukan pasukan polis. )
 
Akhir kata, diharap pihak POLIS jangan bohongi rakyat hanya kerana mahu melindungi  atau mahu jaga nama baik  parti politik tertentu. Jika ini berlkau maka rakyat akan lebih hilang keyakinan terhadap kepimpinan negara. 


Mari Bersama kita bertekad, Menjadi Generasi Tiada Hari Tanpa Qur'an


--- On Thu, 3/5/12, faridah ibrahim <faridahib@yahoo.com> wrote:

From: faridah ibrahim <faridahib@yahoo.com>
Subject: [chainz_of_frenz] BERSIH 3.0 KERAKUSAN POLIS
To: chainz_of_frenz@yahoogroups.com
Date: Thursday, 3 May, 2012, 8:23 AM

 

 
Lihatlah KEGILAAN B.RUA menjalankan arahan tuan2nya:
 
 
kalau ikut peraturan tamaddun, kalau orang tu tengah buat salah baru boleh buat tangkapan, tapi kat Bolehland, orang masuk perkarangan masjid pun boleh kena tangkap!!

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment