Sunday, May 6, 2012

RG2011... Fw: Bas Sekolah Paling Selamat Di Dunia

 



 

Bas Sekolah Paling Selamat Di Dunia

By Huzaifah Al-Selangori
melayukini.net

Tiba-tiba aku terfikir, aku rasa, bas sekolah je paling selamat di dunia, orang di dalamnya tidak semestinya kan? Paling tidak, jika kita berfikir sikit, jika kita selamat di dunia, selamatkah kita nanti di akhirat kelak dengan amal ibadah kita yang tak seberapa? Sstu lagi, sampai bila kita akan selamat di dunia ini kerana setiap yang hidup pasti akan mati, dan setiap yang mati, pasti akan bertemu kembali dengan Penciptanya. Betul juga kan, dahulu ramai orang mati kerana peperangan atau kerana wabak penyakit. Katakan, zaman dahulu, 6000 orang mati setiap tahun di Malaysia kerana dua perkara tersebut. Tetapi kini dengan kemajuan teknologi dan keamanan kini, kadar kematian disebabkan oleh dua perkara tersebut berkurangan. Pertambahan bilangan kenderaan pula sangat mendadak dan mengambil alih tempat sebab utama kematian di Malaysia. Kesimpulannya di sini, semua orang akan mati, cuma sebab kematian sahaja berubah. Paham tak?

Apa-apa pun, korang rasa pelik tak dengan bas ini? Menarik kan. Aku bersetuju sengat kalau dikatakan bas ini merupakan bas paling selamat di dunia. Sangat kreatif. Terima kasih kepada Road Safety Talks untuk idea bagi posting awal Oktober ini.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment