Thursday, May 10, 2012

RG2011... Fw: Makcik Tua Tekad Duduk Bantah W'pun

 



 

Makcik Tua Tekad Duduk Bantah W'pun Di Halau Oleh Polis

 

Gambar kat atas nih menunjukkan abang polis dan wartawan nih cuba memujuk makcik nih supaya balik dan tidak menyertai perhimpunan Bersih 3.0 baru-baru nih. Tapi makcik nih tak nak.. Abang polis tanya sebab apa? 

Makcik nih  jawab, makcik nak duduk bantah kat sini... Wartawan tu pulak tanya, nak duduk buat apa makcik? Makcik tu jawab "makcik nak mintak pada Allah supaya jatuhkan kerajaan zalim nih". Dan makcik nih terus berdoa kat situ jugak.. ~FB Pas Taman Kuningsari


Addin :

Isunya kita bukan hendak persoalkan kesahihan gambar nih.. Tetapi tamsilan yang hendak digambarkan di sini.. Betapa bencinya rakyat terhadap kezaliman United Malays National Organisation (Umno) dan kuncu-kuncunya..
 
 
  • Azman Bin Ahmad
    aku pon benci gak..
    • Cucu Ayah Long Soh · Top Commenter · Nill
      Berapa ramaikah yang mempunyai keazaman yang menggunung seperti makcik ini? Memang benarlah himpunan BERSIH 3.0 ingin menjatuhkan kerajaan. Abistu, salah ker? Kita nak jatuhkan kerajaan dengan menuntut keadilan dalam sistem pilihanraya dan dengan munajat dan doa kepada ALLAH SWT! Sapa-sapa yang tak turun BERSIH 3.0 tak mengapa, tapi sekurang-kurangnya membantu perjuangan tersebut dengan doa dan munajat. Lebih afdal dan tanpa hijab doa setiap peserta BERSIH selepas dizalimi dengan gas pemedih mata, air water canon dan sepak terajang pOlIs.
      • Mohd Zuhair
        Betul..rakyat buat Bersih 3.0 sebab nak perubahan..pilihan raya yang lebih adil..
        • Abe Joel · Top Commenter
          Semoga doa makcik dan seluruh peserta Bersih di makhbulkan Allah..Amin.
        •  
           
           

          Usia 159 Tahun Tapi Masih Jadi Pengundi, Ternyata Daftar Pemilih SPR Masih Tidak Telus !!

          PDO
           


          [Semakin dekat dengan Pilihanraya Umum Ke-13, maka semakin banyak bukti penyelewengan dan penipuan dalam daftar pemilih Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah berjaya di dedahkan oleh orang awam. Terbaru, seorang pengundi yang bernama Wong Kwan Moy berusia 159 berdasarkan tarikh lahirnya pada 23 Ogos 1853 tapi masih berdaftar sebagai pemilih. Beliau yang memegang IC 530823-01-0010 itu didaftarkan mengundi di lokaliti Jalan Ayer Panas, Ayer Panas Tengah parlimen Titiwangsa di Kuala Lumpur. Persoalannya sekarang, apakah pemilih terbabit wujud atau SPR sebenarnya masih membenarkan namanya tersenarai tapi yang akan mengundi nanti ialah orang lain (pegundi hantu). Inilah yang menimbulkan kemusykilan dan ternyata SPR masih belum buat pembersihan terhadap daftar pemilih mereka. Maka, bagaimanakah rakyat akan percaya SPR akan berlaku telus dan adil bagi mengendalikan proses Pilihanraya Umum Ke-13 tidak lama lagi agaknya?].

          __._,_.___
          Recent Activity:
          " Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

          " Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

          " Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

          " Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

          " Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

          Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
          Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

          .

          __,_._,___

          No comments:

          Post a Comment